טור אישי: המטרות וההבטחות שלי לעשור הבא. צילום: Fotolia

טור אישי: המטרות וההבטחות שלי לעשור הבא

"במהלך העשור הזה גדלתי ובגרתי, הפכתי מילדה לנערה ועברתי לא מעט בין אם זה עליות ומורדות, חוויות טובות או להפך. אפשר לדבר על עשור בחייו של בן אדם לא מעט זמן אבל גם חשוב להקדיש תשומת לב למטרות לקראת העשור הבא" • רותם קוגוט בטור אישי על העשור המיוחד שלה

היום בחצות בדיוק, נפרד משנת 2019 ותתחיל שנה חדשה - שנת 2020. אבל זו לא רק תחילתה של שנה אזרחית חדשה ברחבי העולם, אלא גם פתיחתו של עשור חדש ופרידה מעשור משמעותי ורב השפעה. 

איך מתחילים לסכם שנה? ואיך בכלל אפשר לסכם עשור? שאלות שאני שואלת את עצמי תוך כדי שאני כותבת את הטור הזה. זה מרגיש שרק לפני שנייה התחלנו את שנת 2019 ומחר נהיה כבר בתוך 2020.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

© צילום: Fotolia

2019 , היית  טובה או רעה?

שנת 2019, יש לי לא מעט דברים להגיד על השנה הזו. עברתי בשנה הזו לא מעט דברים, חלקם טובים וחלקם פחות טובים. אבל היא לימדה אותי לא מעט דברים על הסביבה שלי, המטרות והשאיפות שלי, האנשים שסובבים אותי ובעיקר על עצמי כאדם לכל דבר. 2019 פתחה לי הזדמנויות לדברים חדשים. השנה נתקלתי גם בלא מעט אתגרים כמו  תקופת בגרויות שהייתה מאוד אינטנסיבית ולפעמים מתסכלת. מכשולים רבים שבאו במהלך הדרך, בהיבטים שונים שהיה צריך להתמודד איתם אבל גם אותם עברתי בסופו של דבר.

אני לא מאמינה שהכל יכול להיות מושלם. לפעמים החיים מתכננים לנו תוכניות אחרות ממה שהיינו רוצים וזו התמודדות בפני עצמה, אך אני מאמינה שמאותן התמודדויות אלה אנחנו נהיים אנשים חזקים ומשכילים יותר. אז האם 2019 הייתה טובה אליי? לא הייתי בוחרת להגדיר האמת, כי אין שנה שהיא מאה אחוז טובה או להפך בעייני, תמיד יהיו עליות ומורדות בתקופות שונות. אך אני בוחרת לקחת ממנה את החוויות הטובות ובנוסף את הדברים שלמדתי ממנה מתוך הרגעים הקשים שהיא הביאה איתה. 

"לימדה אותי לא מעט דברים על הסביבה שלי, האנשים שסובבים אותי ובעיקר על עצמי כאדם לכל דבר."© fotolia

עשור הלך , עשור בא:

בפעם האחרונה שהתחלף כאן עשור, חגגתי יום הולדת 8 ממש בתחילת העשור החדש. לא תיארתי לעצמי באותו גיל אז מה יקרה לי עשר שנים קדימה. לאילו מקומות אגיע? מי יהיו האנשים המרכזיים בחיים שלי? איפה אלמד? מה אני הכי אוהב לעשות? ועוד דברים רבים שלא תיארתי לעצמי באותה תקופה שיהיו מאוד בולטים בשגרה שלי. מדהים שלא מעט דברים השתנו מהעשור הקודם, מהתרבות שנהייתה יותר מגוונת עד לפוליטיקה שמרגע לרגע נהיית סוערת ומעיצוב החברה הישראלית ומורכבותה  לטכנולוגיה המתקדמת, כל כך הרבה דברים קרו כאן בזמן שגדלתי והתבגרתי עד לרגע זה.

ממש עוד מעט ימלאו לי 18 שנה, עם הגיל שהוא סממן לבגרות והעשור החדש שעתה נפתח, אני מסתכלת לאחור אל העבר רגע לפני שבשנה הבאה אתחיל פרק חדש בחיים. לפעמים יוצא לנו לחשוב באיזה נקודה התחלנו ועד לאיזה נקודה הגענו? במהלך העשור הזה גדלתי ובגרתי, הפכתי מילדה לנערה ועברתי לא מעט בין אם זה עליות ומורדות, חוויות טובות או להפך. אפשר לדבר על עשור בחייו של בן אדם לא מעט זמן אבל גם חשוב להקדיש תשומת לב למטרות לקראת העשור הבא.

652f961a2d307
 © Fotolia

 

עשור חדש, מטרות חדשות:

הלילה בחצות נפתתח דף חדש, כשנתחיל עשור נקי וחדש, שזה בדיוק הזמן שלנו להוכיח את עצמנו ולהגשים את מטרתנו החדשות. אני מאמינה כשיש הזדמנויות חדשות להתחיל משהו מאפס, אפשר לעוף עם זה למרחקים וגבהים חדשים. אנחנו מגלים בעצמנו צדדים חדשים שפתאום יוצאים, את הרצון, האומץ והתקווה שפתאום צצו להם, כי אנחנו החלטנו ללכת ולהגשים את עצמנו. אני מאמינה שבשנה חדשה ובעיקר בעשור חדש, אנחנו יכולים להעיז יותר מאי פעם, אנחנו יכולים לצמוח מהתרסקויות שהיו בעבר ואנחנו בעיקר צריכים להגיע למקומות שנרגיש בהם חופשיות מלאה להיות עצמנו. המטרות שלי לעשור הקרוב: זה להיות במקומות בהם אני יכולה להשפיע ולתת את הקול שלי למען מטרות שחשובות לי. להשתמש בכלים שרכשתי במהלך הזמן ולהיעזר בהם בעתיד ולפתח אותם, להיפתח לדברים חדשים שמעניינים אותי. להקיף את עצמי בסביבה טובה של אנשים שפשוט כיף לי איתם ולהכיר עוד אנשים במהלך הדרך. להשקיע, להתמיד ולהצליח בכל מה שאבחר לעשות בעזרת רצון אישי והכי חשוב להיות שמחה בחלקי, להעריך את היכולות שלי ומה שיש לי לתת למען אחרים ולעצמי, פשוט להיות שמחה.

 

ומה המטרות שלכם לעשור הקרוב? © Fotolia

 

תגובות