אנשי העשור: אלו הישראלים שהשפיעו עלינו הכי הרבה. צילום: עמית שיסל, גלובוס מקס, gettyimages_IL

אנשי העשור: אלו הישראלים שהשפיעו עלינו הכי הרבה

היום זה היום האחרון לעשור הנוכחי ובעוד מספר שעות, השעון יגיע לחצות ונתחיל עשור חדש. לפני שזה קורה, בואו ניזכר באנשים שהשפיעו על העשור ובלעדיהם הכל היה נראה שונה

בעוד כמה שעות נפרד משנת 2019, ומהעשור הנוכחי ונפתח דרך חדשה, בעשור חדש עם רגעים ואיך לא פריצות ואנשים חדשים. אז ממש לפני שאנחנו מתחילים, אספנו את האנשים שהשפיעו על העשור בדרך מדהימה, בארץ ובעולם. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בנימין נתניהו

נפתח את הרשימה עם ראש הממשלה שלנו בנימין נתניהו. אז נכון, אומנם הבחירות השלישיות באופק ואין לדעת מה יהיו התוצאות, אך בהחלט ניתן להכתיר אותו כבעל זמן הכהונה הגדול ביותר בישראל. אין ספק שהוא השפיע ועדיין משפיע על המפה הפוליטית ועל תושבי המדינה. 

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו © gettyimages.IL/Amir Levy

לינוי אשרם

אין מי שלא מכיר את לינוי אשרם. הבחורה שעושה לנו כבוד בתחרויות השונות בארץ ובעולם בתחום ההתעמלות האומנותית ומוגדרת כהבטחה הגדולה ביותר שלנו לאולימפיידת טוקיו 2020. אומנם אשרם פרצה אלינו לתודעה רק בשנים האחרונות של העשור, אך זכתבה בכבוד במקומה ברשימה כאשר כבשה את ליבם של השופטים בתרגיליה המרשימים בתחרויות השונות בהן השתתפה והביאה לנו מספר מכובד מאוד של מדליות, מכל הסוגים, ארד כסף ואפילו זהב! 

 

עומרי כספי

כבר בעשור הקודם עומרי כספי עשה היסטוריה בכך שהיה הישראלי הראשון ששיחק בליגת ה-NBA והביא גאווה ישראלית עצומה. בראשית דרכו ב-NBA, שיחק בסקרמנטו קינגס, לאחר מכן שיחק בנבחרות המוכרות שהן קליבלנד וגולדן סטייטס. אך בשנת 2019, חזר הביתה, לקבוצת מכבי תל אביב, שם משחק עד היום בתפקיד הקפטן. אין ספק שכספי השפיע על מדינתנו והוכיח לעולם שאפשר להגיע להישגים גדולים, גם אם אתה מגיע ממקומות קטנים. עם כוח רצון - הכל אפשרי! 

אלוף!
אלוף! © gettyimages_IL

גל גדות

כששומעים גל גדות, אשת הפלא שלנו, שומעים גאווה ישראלית. הבחורה ששמה את ישראל על המפה! בעשור הנוכחי התברגה גדות בתעשייה ההוליוודית בסדרת הסרטים ''מהיר ועצבני'' ו''ליגת הצדק'', אך פריצתה הגדולה קרתה בשנת 2017 בסרט ''וונדר וומן'' שם היא מגלמת את הדמות הראשית - וונדר וומן. היא חוללה שינוי בתעשייה ההוליוודית בזכות צניעותה ולא שכחה מהיכן הגיעה. האג'נדות שלה השפיעו על מיליוני המעריצים ברחבי העולם והיא אפילו גרמה לכך שוונדר וומן תהיה התחפושת הפופולארית ביותר בשנת 2018. מחכים לעוד הפתעות בעשור הבא!

© צילום: באדיבות גלובוס מקס

אסי עזר ורותם סלע

צוות המנחים המשוגע ביותר על מסך הטלוויזיה! בכל מקום הם נמצאים ואיך לא - גם ברשימה שלנו. אין ספק שצמד המנחים הביאו צבע וצחוק למסך הקטן ועשו דברים מדהימים - ביחד ובנפרד. הם הנחו מגוון תוכניות ריאלטי כמו "נינג'ה ישראל" ו"הכוכב הבא לאירוויזיון". עזר הנחה השנה אתל האירוויזיון בישראל (שכמובן  נכנס לרשימת רשימת האירועים המשפיעים של העשור שלנו) וזכה לתגובות מפרגנות מרחבי העולם. בנוסף, עזר חלק איתנו רגעים אישיים בחייו, כמו ההתמודדות עם התקפי החרדה, החיים כאדם גאה במדינת ישראל ולימד אותנו להסתכל על כל דבר בצורה חיובית. סלע, הגיעה להישגים בין לאומיים גם היא. מעבר לכך שהיא אחת הנשים היותר יפות בישראל היא גם מעבירה מסרים מדהימים לקהילה כמו חברות והורות אוהבת, היא מצחיקה, שנונה ודמות שכיף לראות על ומחוץ למסך. בנוסף, היא לוקחת חלק בפרוייקטים למען הקהילה הגאה, פועלת למען בעלי החיים ומראה לנו שהיא לא מפחדת להתבטא ולעמוד על שלה.

נטע ברזילאי

ואם כבר נגענו בעיניין האירוויזיון, איך אפשר שלא להזכיר את נטע ברזילי, האישה והאגדה שנחשפנו אליה לראשונה בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", שם קטפה את המקום הראשון ולאחר מכן ייצגה את ישראל בתחרות האירוויזיון, זכתה במקום הראשון והחזירה אותו לישראל לאחר 20. מעבר לכך שברזילי היא זמרת ויוצרת מדהימה, היא גם מראה לנו שאין הגדרה ליופי והוא בא בכל הצורות ובכל הצבעים ולא משנה מי אתה - אתה מיוחד בדיוק כמו שאתה! 

כפרה עלייך!
כפרה עלייך! © צילום: אור גפן

יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב

מי מאיתנו לא זוכר את הגשושית הישראלית "בראשית", שניסתה (וכמעט הצליחה) לנחות על הירח? אי שם בתחילת העשור יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב ייסדו את עמותת SpaceIL והציבו לעצמם מטרה - להנחית את הגשושית הישראלית הראשונה על הירח במסגרת תחרות Google Lunar X PRIZE. לבסוף, התחרות נעצרה בשנת 2018, אך זה לא מנע מהבחורים להגשים את חלומם. הם המשיכו לקדם את הפרוייקט, ושיגרו השנה את הגשושית לחלל כשיעדה הסופי - הוא הירח. כאמור המשימה לא צלחה לאחר שהמנוע המרכזי לא הצליח להשלים את הבלימה לפני הנחיתה ו"בראשית" התרסקה לפני שהשלימה את משימתה. למרות זאת, ישראל הפכה למדינה השישית בעולם שכלי מעשה ידיה הגיע אל פני השטח של הירח, אחרי רוסיה, ארצות הברית, יפן, סין והודו. בזכות השלושה- ישראל הגיעה להישג בינלאומי גדול ומרשים. גאים בכם!

 

אמנון שעשוע

כדאי שתכירו את האדם הבא: זהו אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר באינטל ואחד מממציאי חברת ''מובילאיי'' שהפכה לחלק מחברת ''אינטל'' משנת 2016. "מוביילאיי" הוא שבב לרכב שמטרתו להזהיר ולהתריע לנהג מפני סכנות קרובות בכביש ואי שמירת מרחק בין רכבים ומטרתה למנוע תאונות דרכים. עסקת ''מובילאיי' הינה פריצת דרך בתחום ההייטק והיזמות. שעשוע היה חלק בשינוי ארצי ואף עולמי בהגנה על חייהם של מאות אלפי נהגים המשתמשים במוצרו.

 

רונה רמון ז"ל

אין אחד שלא מכיר את סיפורה של רונה רמון ז"ל, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון ז"ל, ואמו של הטייס, אסף רמון ז"ל, שנהרג בתאונת אימונים. רמון הייתה פעילה ציבורית התומכת בחינוך ובקידום של בני נוער בישראל. למרות האובדן והשכול שתקף את משפחתה פעמיים, בחרה רמון בתקווה ובחיים כל פעם מחדש. היא פעלה רבות להנצחתם של יקירייה, טיפחה ובנתה את דור העתיד של הנוער הישראלי והקימה מגוון רחב של פרוייקטים, שממשיכים לפעול גם לאחר מותה. בסופו של דבר, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן בה חלתה, נפטרה רמון השנה בגיל 54.

© מוטי קמחי

וכאן תמה הרשימה שלנו. איזה עשור מדהים היה לנו, מלא באירועים, אנשים ורגעים משפיעים. לא מצליחים לחכות יותר לעשור הבא!!!

תגובות