כך תעברו את תקופת הבגרויות בצורה הטובה ביותר. צילום: adobestock

כך תעברו את תקופת הבגרויות בצורה הטובה ביותר

ממש עוד רגע ניכנס לתקופת בגרויות החורף (אמאל'ה!), והעומס והלחץ יתקפו את מרבית התלמידים הניגשים לבחינות השונות. כדי לעזור לכם להפיג את הלחץ, אספנו לכם מספר טיפים יעזרו לכם לעבור את תקופת הבגרויות בצור הטובה ביותר

תעודת הבגרות היא מסמך שיכול להשפיע באופן משמעותי על העתיד שלנו. תעודת בגרות טובה פותחת דלתות לאוניברסיטה, לצבא ולעבודה. אז החל מחלוקת זמן נכונה ועד ללמידה לכמה מקצועות במקביל, אלו הטיפים שיעזרו לכם לעבור את שנת הבגרויות בקלות!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הסוד: סדר עדיפויות נכון

שנת בגרויות היא שנה עמוסה במיוחד, בה אנו בקושי מספיקים להכין את כל העבודות, השיעורים ולהתכונן למבחנים. לכן, כדי שנוכל לבצע את כל המשימות שלנו, יש להכין לוח זמנים בו אנו נעשה רשימה של המשימות שאנו צריכים לבצע. לאחר מכן, נקבע אילו מהמשימות נעשה בכל יום כדי שנספיק את כולן ואף יישאר לנו זמן לעשות דברים אחרים שאנחנו אוהבים.

תכננו נכון את הזמן והמשימות שלכם
תכננו נכון את הזמן והמשימות שלכם © adobestock

תלמדו בדרך שנוחה לכם

כל אחד מאיתנו לומד למבחנים בצורה שונה. ישנן שיטות רבות ללמידה למבחנים: החל מלמידה עם חברים, דרך צפייה בסרטונים ומצגות בהם מוסבר החומר ועד לשינון וסיכום החומר. בשל זאת, כדאי לכם להתנסות בשיטות לימוד שונות ולבחור דרך לימוד שגורמת לכם להבין את החומר בצורה הטובה ביותר.

תרגול בחינות בגרות קודמות

אם תכתבו בגוגל בגרויות משנים קודמות במקצוע מסוים, חיפוש קצר ומהיר יוביל אתכם לאתרים שמעלים את בחינות הבגרות שהיו, ולרוב כוללים גם פתרונות לשאלות. עצה מאיתנו – פתחו את הבגרויות האחרונות שהיו בנושא ונסו לפתור אותם. בצורה כזו תוכלו גם לתרגל את החומר וגם לדעת למה לצפות בבגרות. בסופו של דבר, תהיו מוכנים יותר לבחינת הבגרות!

תרגול,תרגול, תרגול!
תרגול,תרגול, תרגול! © fotolia

תלמדו לכמה מקצועות במקביל

מבחני הבגרות בדרך כלל "דחוסים" לתקופה של חודש-חודשיים בו בני נוער רבים צריכים לגשת בממוצע ל-6 בחינות בגרות. לכן, כדי להספיק להתכונן ולהיות מוכנים לכל אחד מהמבחנים, יש ללמוד כמה מקצועות במקביל ולפרוס את הלמידה לכמה ימים. בצורה זו לא תצטרכו ללמוד כמויות גדולות של חומר ביום אחד, ותוכלו להיות מוכנים בצורה המיטבית לבחינה. אם למידה למקצוע מסוים נהיית משעממת ומעיקה עבורכם, תוכלו לעבור ללמוד חומר ממקצוע אחר ובכך להפיק את המירב מהזמן שלכם.

לימודים זה לא הכל בחיים

נכון שבתקופת התיכון לימודים הוא הנושא העיקרי שמעסיק אותנו, אך זה לא הנושא היחיד. בתקופת התיכון אנו רוכשים חברים, עושים דברים משמעותיים ולומדים כלים לחיים. משום כך, מומלץ שתשלבו בשגרת יומכם פגישות עם חברים, תעסקו בתחביבים שלכם או תצפו בסדרות. כך העומס יורגש פחות, ותוכלו לעבור את תקופת הבגרויות ואת השנה בהצלחה!

© Fotolia
תגובות