בלי שליליות: כך תוכלו לשמור על אופטימיות ושמחה . צילום: adobestock

בלי שליליות: כך תוכלו לשמור על אופטימיות ושמחה

שגרת החיים של כולנו התהפכה, בדרך כלל במצבים כאלו המוח שלנו עסוק וטרוד בעיקר במחשבות שליליות. איך מזהים מחשבות שליליות ואיך שומרים על שמחה ואופטימיות במצבים קשים? כל הטיפים בכתבה הבאה

האנרגיה זורמת למקום שתשומת הלב שלנו מתמקדת. נקלענו לתקופה מטלטלת בה הרשת מוצפת בחדשות ומסרים לא פשוטים וחלקנו לא מצליחים להתמודד עם המשבר. אין מסגרת לימודית וחברתית, כל מקומות הבילוי נסגרו והמוח שלנו עסוק בעיקר במחשבות שליליות על "איך נתמודד עם המשבר הזה? ועד כמה ההשלכות יהיו קשות?!"

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אחד הדברים שחשוב לדעת על המוח שלנו, זה שהוא הישרדותי ולכן באופן אוטומטי ולא מודע, הוא יעדיף לספר סיפור מפחיד ומסוכן, כדי שנהייה "מוכנים" ו"ערוכים" לכל דבר שעתיד לקרות. כלומר, אנחנו נוטים לחשוב בצורה אוטומטית, מבלי לשים לב, על הדברים הנוראיים והגרועים ביותר שעשויים לקרות. זה קורה כי אנחנו רוצים להגן ולשמור על עצמנו.

© AdobeStock

תארו לעצמכם סיטואציה שקבעתם עם חבר לשעה שש בערב, השעה הגיעה והחבר לא. כתבתם לו הודעה ולא הייתה תגובה, התקשרתם והטלפון לא זמין. עכשיו נניח שהשעה תשע בערב ועדיין אין מענה מאותו חבר, על מה תחשבו? סביר להניח שהמוח שלכם יגיד שקרה לו משהו. הסיבה לכך היא שהוא רוצה להגן עלינו וכדי שאם נגלה שמשהו קרה, לפחות נתנחם בעובדה שידענו את זה מראש.

ועכשיו, לאור התקופה, הרשת מוצפת באסונות, מחלות, מוות, נזקים כלכליים ובריאותיים, פחדים וחרדות, ומה שקשה בכל ההצפה הזאת זה שהמוח שלנו "אוהב" את זה כי הוא מעדיף לחשוב שלילי. ומה קורה בפועל? אנחנו כל כך מאמינים למחשבות שלנו ואז האנרגיה שלנו יורדת, אין לנו מצב רוח, אין חשק לעשות דבר ופתאום כל המטרות והחלומות שלנו כאילו נעלמים...

החלק השמח והאופטימי הוא שיש לנו את היכולת לשלוט במחשבות שלנו ואנחנו יכולים לבחור איפה לשים את הפוקוס. האנרגיה זורמת למקום שתשומת הלב שלנו מתמקדת ואם נבחר לשים פוקוס על הדברים השמחים, האופטימיים ועל החלומות שלנו, האנרגיה ומצב הרוח שלנו יושפעו בהתאם.

אז מה עושים בפועל?

מזהים את המחשבה השלילית ובודקים איזה רגש היא מעלה לנו (כמו פחדה, עצב, דאגה, אכזבה וכדומה). לאחר שזיהינו את המחשבה והרגש אנחנו ניתן שלושה משפטים חיוביים כנגד, כדי לאפשר למוח לשים פוקוס גדול יותר על הדברים החיוביים.

שימו פוקוס על הדברים החיוביים© AdobeStock

למשל, זיהיתי מחשבה של "איש אחד נפטר מקורונה בישראל", זה מעלה רגש של פחד ועצב. מכאן אני אומרת לעצמי שלושה משפטים שמחים: "אני שומר/ת על עצמי", "אני במקום בטוח", "איזה כיף שיש לי בית מוגן להיות בו". משפטים חיוביים לא חייבים להיות באותו הקשר של המחשבה השלילית, אלא המטרה היא להזיז את הפוקוס לדברים חיוביים.

מה עוד אפשר לעשות?

כדי להימנע כמה שיותר ממחשבות שליליות, בחרו נושא שמעניין אתכם ללמוד עליו ולפתח אותו ונצלו את הזמן שאתם בבית כדי להשקיע בו על ידי קריאה או צפייה בסרטונים. זה גם זמן מצוין לכתוב לעצמכם את החלומות והיעדים שלכם על דף ולהתחיל לתכנן ולהניע פעולות שיקדמו אתכם לשם.

זכרו - איפה שנשים את הפוקוס, כך יראו האנרגיה ומצב הרוח שלנו. השתדלו לשמור על אופטימיות ושמחה, כי כל משבר הוא הזדמנות לצמיחה והתפתחות.

 

 

כותבת המאמר היא דנה ברדה - מדריכה משפחתית דרך נקודת המבט של הילד, מאמנת ומטפלת NLP ומנחת סדנאות

תגובות