רשמית: אולימפיאדת טוקיו 2020 נדחתה בשנה. צילום: עמית שיסל

רשמית: אולימפיאדת טוקיו 2020 נדחתה בשנה

זה היה באוויר הרבה זמן ועכשיו זה רשמי: אירוע הספורט הגדול בעולם לא ייפתח ב-24 ביולי עקב מגפת הקורונה. זאת הפעם הרביעית בהיסטוריה שהמשחקים לא ייערכו במועדם. ראש ממשלת יפן: "הגנו למסקנה עם הוועד האולימפי על דחייה"

זה היה באוויר ועכשיו זה רשמי – וירוס הקורונה פגע גם באירוע הספורט הגדול בעולם ולראשונה מאז 1944, האולימפיאדה לא תיערך במועדה, כך אישר היום (שלישי) ראש ממשלת יפן שינזו אבה. האולימפיאדה הייתה אמורה להיפתח ב-24 ביולי בטוקיו.

 עוד בערוץ המכזין של פרוגי:

האולימפיאדה בעת החדשה החדשה בוטלה רק שלוש פעמים. לראשונה זה קרה ב-1916 בעקבות מלחמת העולם הראשונה ואילו ב-1940 ו-1944 בוטלו המשחקים בגלל מלחמת העולם השנייה, כשבאותם שנים בוטלה גם אולימפיאדת החורף. אבל הפעם לא היה מדובר במלחמה אלא בווירוס שפגע בכמעט כל מדינות העולם, הביא לעשרות אלפי קורבנות ומאות אלפי נדבקים, כך שזאת הייתה רק שאלה של זמן מתי תתקבל ההחלטה הדרמטית.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר: "יש הסכמה עם הוועד האולימפי לדחות את האולימפיאדה. היא לא תבוטל אלא תידחה בשנה ל-2021". ב-17 במרץ ערך הוועד אסיפת וידאו מיוחדת והודיע בסיומה: "הוועד האולימפי הבינלאומי נותר מחויב להתחלת האולימפיאדה בזמן, אין צורך בשלב זה לקחת החלטות דרסטיות. אנחנו קוראים לספורטאים להמשיך בהכנות לטוקיו 2020".

© Gettyimages.IL/ Carl Court

דווקא המשפט האחרון היה אולי הקש ששבר את גב הגמל. ספורטאים רבים שתקועים בבית ולא יכולים להתאמן החלו למחות נגד קיום האולימפיאדה ביולי, כשאליהם הצטרפו בהמשך גם התאחדויות השחייה והאתלטיקה של ארצות הברית ומספר ועדים אולימפיים נוספים, שקראו לדחות את המשחקים.nחוסר הוודאות הביא לכך שמספר וועדים אולימפיים כמו קנדה ואוסטרליה החליטו לפרוש מהמשחקים כדי לא לסכן את הספורטאים שלהם. בהמשך הצטרפו לבקשת הדחייה מדינות רבות נוספות כמו בריטניה, ארה"ב וניו זילנד. בסופו של דבר גם השלטונות היפנים התחילו להפנים את הבלתי נמנע והודיעו על דחיית האירוע.

תצטרך לחות עוד שנה. לינוי אשרם
תצטרך לחכות עוד שנה. לינוי אשרם © עמית שיסל

נכון להיום, 58 ספורטאים ישראלים השיגו את הקריטריונים להשתתפותם באולימפיאדת טוקיו, בענפים: אתלטיקה, שייט, קליעה, רכיבת סוסים, שחייה, גלישת גלים, התעמלות אמנותית, התעמלות מכשירים, אופני כביש ולראשונה גם נבחרת בייסבול, מה שהיה מביא למשלחת הגדולה ביותר בהיסטוריה של ספורטאים בכחול-לבן באולימפיאדה.

 

 

תגובות