עם ידיים: כך תשתמשו במגע להעלאת מצב הרוח. AdobeStock

עם ידיים: כך תשתמשו במגע להעלאת מצב הרוח

מגע הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהחיים שלנו, יש לו כוח עצום בריפוי וחיזוק של הגוף והנפש, ודווקא בימים בהם אנחנו סגורים בבית כדאי לנו להשקיע במגע ולהשתמש בו בכדי להתמודד עם המצב יותר טוב. איך עושים את זה? כל ההסברים בכתבה הבאה

עם הקדמה והטכנולוגיה החדשנית, גדל דור שלם של מסכים ואפליקציות. הורים רבים אף נלחצו מכך ש"הנוער של היום" כבר לא יודע לתקשר אם זה לא דרך מסך כלשהו. והנה הגיעה מגפת הקורונה שבודדה אותנו מהמשפחה המורחבת ומהחברים שלנו ובזמן שנותר לנו לשמור על קשר רק בעזרת מסכים - אנחנו גם מבינים ומרגישים היטב כמה הקירבה והמגע הפיזי חסרים לנו. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מגע הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו והוא מוגדר כצורך חיוני - עוד מבטן ומלידה אנחנו צריכים וצורכים את תחושת הביטחון, ההגנה והאהבה שמגע פיזי יוצר. מגע הוא גם אחד מחמשת החושים ואם נחשוב על זה רגע - אנחנו משתמשים בו כל כך הרבה פעמים במהלך היום, אבל עדיין לא מספיק. 

למגע יש כוח עצום בריפוי וחיזוק של הגוף והנפש, ודווקא בימים בהם אנחנו סגורים ומסוגרים בבית - כדאי לנו להשקיע במגע ולהשתמש בו בכדי להתמודד עם המצב יותר טוב. הנה כמה דוגמאות לסוגי מגע שאפשר לעשות זמן הסגר להרגעה והעלאת מצב הרוח:

חיבוק

נכון שאי אפשר לחבק את סבא וסבתא או את החברה הכי טובה אבל יש בבית את אבא ואמא וגם את האחים וזה הזמן להיזכר כמה נעים וכמה חשוב זה להתחבק. החיבוק הוא מחווה כה פשוטה של קרבה ואהבה, ואנחנו ממעטים לעשות אותה וחבל... אז נצלו את ההזדמנות! 

© AdobeStock

אם אתם לא מהסוג שמתחבקים יותר מדי או שלא רגילים במשפחה שלכם לחבק, זה בדיוק הזמן לייצר אינטימיות משפחתית ולהכניס חיבוק כמשהו קבוע. אפשר להתחיל את הבוקר בחיבוק או לסיים את היום בחיבוק לפני השינה. זה אולי יביך בהתחלה אבל לאט לאט תרגישו כמה זה נעים ולא תרצו להפסיק. זה לא סתם! חיבוק מסייע בהפחתת לחצים ובהורדה של לחץ הדם וכאשר אתם מתחבקים משתחרר הורמון האוקסיטוצין שהוא הורמון ה"אהבה" וכשמו כן הוא. 

התחילו בקטן, כרכו את הזרועות בצורה שנוחה לכם, בקדמת הגוף, מאחורי הגוף או כחיבוק "אחים" מהצד. נסו להישאר מחובקים לאורך זמן, להרפות את הגוף ולהישען זה על זה. 

עיסוי משפחתי

אם קיבלתם עיסוי בחייכם אתם בטוח יודעים כמה נעים זה וכמה זה כיף לקבל. אבל מעבר להרגשה הנעימה של עיסוי - הוא גם מסייע בהפגת מתח ולחץ וגורם להרגשה רגועה ונינוחה יותר. הלחיצות והמעיכות בנקודות שונות בגוף מזרימות את הדם מהלב אל התאים השונים בגוף וחזרה. כמובן שאתם יכולים לעסות עיסוי לעצמכם למשל בכפות הרגליים עם שמן עיסוי או עם משחה מקלה על כאבים במקומות בהם אתם תפוסים אבל הרבה יותר כיף לקבל וגם לתת עיסוי לאחרים.

© AdobeStock

הקימו מעגל עיסוי משפחתי בו יושבים במעגל וכל אחד עושה עיסוי בכתפיים לזה שמלפניו למשך 10 דקות ולאחר מכן מחליפים כיוון. תשקיעו בעיסוי ותנעימו לאחר כפי שאתם רוצים שינעימו לכם.

אפשרות נוספת היא לקרוא קצת על תורת הרפלקסולוגיה שהיא טיפול דרך כפות הרגליים, לחמם מעט שמן שמתאים לעיסוי ולעסות אחד לשני את כפות הרגליים. 

מקלחת

נכון שמקלחת נועדה בראש ובראשונה לשמירה על ההיגיינה האישית אבל היא בהחלט יכולה להיות חוויה מרגיעה, בעיקר בתקופה כזו.

אם יש לכם אמבטיה זה הזמן לאמבטיית קצף או שמנים מפנקת במיוחד עם אפשרות למוסיקה מרגיעה ברקע. גם אם אין לכם אמבטיה עדיין תוכלו ליהנות ממקלחת עם זרם מים חם, תחליב רחצה מפנק וריחני שאפשר לסבן בו את הגוף בעזרת ספוג וליפה במרקמים שונים שירגיעו את העור תוך כדי ניקוי. 

© AdobeStock

יצירה בחומרים שונים

אם אתם אוהבים לעבוד עם הידיים אז זה בדיוק המגע עבורכם! יצירה היא דרך בה אפשר גם לפרוק מתחים, לשחרר לחצים, ותוך כדי גם ליצור משהו חדש. זו יכולה להיות יצירה בכל חומר שתבחרו - להכין סליים, ליצור בגבס, פלסטלינה או פימו ואפילו לשתול עציצים ולזרוע בערוגות תוך כדי התעסקות באדמה. נכון, זה מגע אחר אבל בהחלט מגע!

הדגש החשוב ביותר, בכל סוג מגע שתבחרו הוא לשים לב שהוא ניתן וגם מתקבל בהסכמה מלאה של שני הצדדים ושהוא נעים גם לנותן וגם למקבל. מגע שנכפה עליכם או שאתם כופים (גם אם לא בכוונה) על מישהו אחר הוא לא מגע נעים ולא רק שלא יתרום להרגשה טובה ולביטחון אלא יעשה בדיוק את ההיפך!

 

כותבת המאמר היא מור קדר - מטפלת, מאמנת ויועצת זוגית ומשפחתית

 

תגיות
תגובות