אין לנו זמן לבזבז: "נוכל להגיע לעולם טוב ובריא יותר". AdobeStock

אין לנו זמן לבזבז: "נוכל להגיע לעולם טוב ובריא יותר"

"העולם שלנו בסכנה וחייבים לשים לזה סוף. העולם שלנו בסכנה, בגלל שתושבי כדור הארץ, לא שומרים על איכות הסביבה" • טור אישי לכבוד יום איכות הסביבה הבינלאומי

העולם שלנו בסכנה, בגלל שתושבי כדור הארץ, לא שומרים על איכות הסביבה ואף גורמים לה נזק חמור שיוביל להשלכות רבות בחיים העתידיים - חיות ייכחדו, מזג האוויר יהיה קיצוני ולא צפוי, לא ישארו מים מתוקים והיערות יעלמו. חייבים לשים לזה סוף! 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אך ישנם אנשים שפחות מקפידים על איכות הסביבה. הם כנראה יעדיפו להיות שאננים למצב וירצו להשתמש בחומרים מזיקים לסביבה, שזמן ההתכלות שלהם יכול לקחת נצח (פלסטיק, קלקר, אלומיניום) ולא יפרידו את החומרים בפחי האשפה המתאימים. 

ישנם כאלו המזיקים לסביבה© צילום מסך מאינסטגרם

כשמתחשק לטייל בים, בטבע - הבחירה הכי קלה היא לאכול את המזון שאכלנו ולהשאיר את עטיפות המזון באותו המקום, בתקווה שינקו אחריהם ובכך הם יותירו את הפסולת המסוכנת לחיות הבר והרחוב שיאכלו אותם. 

ובכן, עונת הקיץ הגיעה לישראל ואיתה גלי חום אימתניים, תושבי מדינת ישראל ינסו למצוא כל דרך על מנת להתקרר כמו: להדליק מוצרים חשמליים שיסייעו להקלת החום, שימוש יתר בהפצת אורות לחדרים. מעשים אלו גורמים לשימוש רב בחשמל, ויש לזה השלכות - על מנת לייצר חשמל, יש צורך בשימוש בגז, נפט ופחם. בזמן השימוש נפלטים גזים רעילים המסכנים אותנו. אם נצרוך פחות בחשמל, כמות הגזים שתיפלט לאוויר תהיה פחותה.

לעומת זאת, יש אנשים שחושבים שהמצב של כדור הארץ קטסטרופלי ובעתיד המצב יהיה הרבה יותר גרוע. לכן אין זמן לבזבז, יש לנו עוד זמן להציל את המצב!

© צילום: Fotolia

באופן אישי, נושא איכות הסביבה משפיע עליי, בכך שבעוד כמה שנים המצב בעולם מבחינת האקלים ואיכות הסביבה יהיה גרוע יותר מהשנים הנוכחות. בתקופה האחרונה, אני ומשפחתי התחלנו פחות להשתמש בכלים חד פעמיים ולעבור לרב פעמיים, ותמיד שאנחנו נמצאים בטיולים, אנחנו מקפידים לנקות אחרינו ואת הפסולת שמסביבנו.  

בתקופת הסגר שהתרחשה במרץ, קרה משהו חיובי - חלה הפחתה בריכוז של זיהום האוויר של 30% בחנקן הדו-חמצני. אמנם לעתיד הקרוב אלו חדשות משמחות, אך המצב העתידי שאולי נהיה בו יכול להיות מתריע, משום שהכל יהיה שונה, והנזק יהיה בלתי הפיך: בין אם זה מבחינת מזג האוויר ובין אם זה מבחינת החקלאות שתיפגע.  

פה אנחנו נכנסים לתמונה

באמצעות מהלכים קטנים בחיים של כולנו, נוכל להגיע לעולם טוב ובריא יותר: אם נדאג לפנות אחרינו לאחר פעילות בחוץ, להשתמש בכלים רב פעמיים, לחסוך בחשמל, למחזר ועוד מהלכים שונים. נוכל לחיות בעולם בריא יותר, בסביבה נקייה. 



תגובות