עוצר נשימה: הדברים שקיבלו גרסה ענקית ומפתיעה. adobestock

עוצר נשימה: הדברים שקיבלו גרסה ענקית ומפתיעה

חשבתם פעם שתלכו ברחוב ופתאום תראו ברווז גומי ענקי שט לידכם? או שאולי תתיקלנו בסל פיקניק בגודל של בניין? גם אנחנו לא, אבל מסתבר שזה לגמרי אפשרי! קבלו רשימה של עשרה פריטים שקיבלו גרסה ענקית ועוצרת נשימה

בין אם זה לשם האומנות או אולי טריק מכירתי או סתם מבנה אדרריכלי מעניין - העולם שלנו מלא בדגמי ענק של מוצרים יומיומיים, שבדרך כלל מגיעים בגדול קטן ונורמאלי. מגפרור ועד תיבת דואר - אספנו עבורכם עשרה פריטים שקיבלו טוויסט מפתיע, גדול ועוצר נשימה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מנת העוף הגדולה בעולם

בשנת 2010, רשת המזון המהיר המפורסת Kentucky Fried Chicken, חגגה 70 שנה להיווסדה. לכבוד המאורע המרגש, החליטה הרשת לחגוג את יום ההולדת העגול עם מנת עוף גדולה. כמה גדולה? הכי גדולה בעולם! KFC הכינו דלי ענקי עם יותר מ-1600 חתיכות של עוף. את הכל הם כמובן חילקו בחינם לעוברי אורח מאושרים.  

 הגרזן הגדול בעולם

אין עץ מספיק גדול בעולם בכדי להתנסות בכלי המרהיב הזה, אבל בעיירה קטנה בדרום-מזרח קנדה נבנה הגרזן הגדול בעולם. הגרזן, שנבנה בשנת 1991 על ידי הרשויות המקומיות נועד לסמל את משמעותה של תעשיית העצים המקומית במחוז ניו ברונסוויק, מחוז המלא ביערות שבו נבנה הגרזן במקור.

 

תיבת הדואר הגדולה בעולם

בעיירה הקטנה קייסי שמדינת אילינוי שבארצות הברית הוקמה קהילה של אנשים שבונים גרסאות ענקיות של דברים קטנים. בין אוספים של נעלי עץ בגדול של מכונית, פטיש בגודל של שרת מקצועי וסביבון בגודל תא שירותים נייד, נמצאת גם תיבת הדואר הגדולה בעולם, אשר מתפרשת לגודלו של בניין קטן אך גבוה, שתי קומות אם רוצים לדייק. ממש עיירה של גוליברים...

 

הטבעת הגדולה בעולם

באופן מוזר אך הגיוני, אחת מן הטבעות הגדולות בעולם יוצרה בזמן צילומי טרילוגיית סרטי "שר הטבעות". הפקת הסרטים ידועה בשיטות ההפקה המהפכניות והיצירתיות ששומשו במהלך הצילומים, בנתה את הטבעת הענקית הזאת בשביל צילומי הטבעת מקרוב (קלוז-אפ). הטבעת שומשה בסרט מספר פעמים, למשל במקרה הזה...

פחית בירה גדולה

פחית הבירה הזאת מוצבת בכניסה לבית מלון בניו סאות' ווילס, אוסטרליה. לאחר שנבנתה ב-1990, היא מחזיקה את שיא הגינס לפחית הבירה הגדולה בעולם. תודו שלא חשבתם בכלל שיש שיא כזה, נכון?

סל בגודל של בניין

הסל הזה, שנבנה בניוארק, אוהיו, אינו משמש לאחסון פירות - למרות שהוא נראה כמו סל פיקניק מושלם שאיזה ענק פשוט שכח באמצע הרחוב. הסל הזה הוא למעשה בניין מגורים שבו חיים עשרות בני אדם. לאחר בנייתו ב-1997 הוא הפך לאטרקציה מקומית. הבניין היה במקור בניין משרדים של חברת סלים בשם "לונגהברגר" (שהפך לימים גם לשמו של הבניין), אך החברה נסגרה לפני מספר שנים. הבניין נפתח מחדש כבית מלון השנה.

 

הכיסא המתקפל הגדול ביותר

אפילו שניתן לגור על הכיסא הזה, הוא לא משומש לצרכים פרקטיים. הוא נבנה במקור למטרת אומנות על ידי האומן רוברט טריין. הכיסא, שנבנה ממתכת ומטקסטיל בשנת 2007, מגיע עם שולחן בגדול דומה כחלק מיצירה חסרת שם. טריין נפטר בשנת 2019 וסט השולחן והכיסאות שיצר הפך לאחת מיצירותיו המוכרות ביותר.

 

גפרור ענקי

הגפרור הזה באורך של שולחן והוא נוצר על ידי האומן רומולו קלדרן כחלק מסדרת היצירות "מקרו". הסדרה כוללת חפצי יום-יום ענקיים נוספים והיא נועדה לאפשר לאנשים "להסתכל על החפץ מקרוב אך ממרחק בטוח".

ברווז גומי ענקי

הברווז הצף הזה, גם הוא בגודלו של בניין, נוצר בהונג קונג על ידי האומן ההולנדי פלורנטין הופמן. התקשורת המקומית סיקרה אותו במשך שבועיים ארוכים, והוא זכה לתשומת לב מקומית ונרחבת. על פי פלורנטין, הברווז מסמל את הילדות שאליה רבים רוצים לחזור, והוא הכיר תודה לאנשים שסיקרו את אומנותו ולתגובה החיובית מאנשי הונג קונג.

 

ארנב ענקי

את הרשימה הענקית שלנו סוגר ארנב, ובניגוד לכל השאר - הוא לא נוצר על ידי אדם, אלא על ידי הטבע. הארנב הזה הוא אחד מהחיות הנדירות והמעניינות בעולם. הארנב הענק הפלמי, נמצא באזורים מסוימים בצפון בלגיה, נראה לראשונה במאה ה-16. הארנבים האלו כל כך גדולים שאין להם את היכולת לשרוד בקלות, ולכן חיים בדרך כלל כחיות מחמד. הארנבים ידועים כשקטים וחברותיים וגודלם גורם לכך שגידולם דורש מאמץ רב.

 

תגובות