ט"ו בשבט וירטואלי: כך תזכו לקבל עץ על שמכם. fotolia

ט"ו בשבט וירטואלי: כך תזכו לקבל עץ על שמכם

מה אם היינו אומרים לכם שבט"ו בשבט הזה אתם יכולים לקבל עץ על שמכם? לכבוד חגיגות ט"ו בשבט, יוזמה חדשה עם בני נוער תאפשר אירוע נטיעות וירטואלי מיוחד

כששומעים את צמד המילים ט"ו בשבט הדברים הראשונים שעולים לראש הם: נטיעת עצים, פירות יבשים ואולי גם תעודת מחצית שנת הלימודים. זוכרים את סדר החג בבית הספר? אז בעוד בעולם מציינים שלל ימים מיוחדים, אנחנו בישראל חוגגים את ט"ו בשבט, ומי שידע לחגוג אותו במלוא מהותו, בטח כבר שם לב שבשביל העיריות המקומיות וקק"ל זהו יום של נטיעת עצים - בכל שנה נוטעים עשרות אלפי עצים לכבוד החג לאילנות. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

השנה, בגלל הקורונה והסגר, סדר החג ייערך באופן מצומצם או וירטואלי מרחוק, כמו לא מעט חגים שציינו בשנה האחרונה. רק לאחרונה הכריז המנהיג הרוחני של הדרוזים שלא לקיים את הטקסים והחגיגות של חג הנביא אל-חדר כי הבריאות חשובה מעל הכל.

אך עדיין יש דרכים יצירתיות לציין את החגים, לכבוד ט"ו בשבט תשפ"א יוזמת המועצה האזורית דרום השרון מבצע ייחודי של נטיעות מקוונות בשיתוף הציבור. זהו אירוע נטיעות וירטואלי יחיד עד כה בארץ. בני הנוער יוצאים לשטח בעוד שהילדים והקשישים יצפו באירוע לייב מהבית. 

השקדייה פורחת
השקדייה פורחת © fotolia

כבר מחר (רביעי) בשעה 11 בבוקר, יינטעו בני הנוער של המועצה (כמובן על פי הגבלות הקורונה), חורשת עצים חדשה ובה כל העצים עם השמות והברכות, ליד בניין המועצה בחווה החקלאית במושב נווה ירק. 

© adobestock

אושרת גני גונן, ראשת מועצה אזורית דרום השרון מסרה על המהלך המיוחד: "מסורת זאת מסורת. הירוק של כולנו זאת דרך החיים שלנו, ולכן גם הקורונה לא תעצור אותנו! גייסנו את מיטב הנוער שלנו לאירוע להיות שליחים של הילדים והמבוגרים, והכל ישודר באירוע לייב. אנחנו מזמינים את תושבי האזור להירשם דרך הלינק שבאתר המועצה. 200 הראשונים יזכו לנטיעת עץ על שמם עם שלט אישי על העץ".

 

תגיות
תגובות