בן ה-17 שמשלב תכנות עם פעילות למען הסביבה. צילום פרטי

בן ה-17 שמשלב תכנות עם פעילות למען הסביבה

אוראל צור בן ה-17 ניצל את הכשרון שלו במחשבים, ובמסגרת פרויקט של ארגון מקס אימפקט ישראל ועמותת "צלול" פיתח יחד עם שותפים משחק מחשב מיוחד שנועד לקדם את איכות הסביבה

ארגון מקס אימפקט ישראל (חל"צ) מפעיל תכנית לחינוך-מעשי ליזמות חברתית טכנולוגית המשלבת בין תלמידי תיכון, סטודנטים ובוגרים ממוסדות אקדמיים מובילים לבין עמותות חברתיות בישראל. לאחרונה הארגון חבר לעמותת צלול ויחד נוצר פרויקט - משחק להגברת המודעות לניקיון הים עבור ילדים בגילאים 9-12 –"מגן הים". המשחק מעביר בדרך כיפית מידע על סכנות בשימוש בפלסטיק, מציע תחליפים למוצרי פלסטיק נפוצים, מסביר על מגבלות תעשיית המחזור ועל הנזק הבריאותי לחיות הים וגם לנו. במהלך המשחק אתם מגלמים רובוט שמטרתו להציל את הים והחוף מהזבל והזיהום.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אחד מיוצרי המשחק הוא אוראל צור, בן 17 מעפולה עלית, תלמיד תיכון י"ב בתיכון אורט אורן עפולה במגמת הנדסת תוכנה ופיזיקה. צור ניצל את כישוריו ותחביבו בכתיבת קוד, תכנות משחקי מחשב וחיבתו לאותם המשחקים והשנה, בשיתוף עמותת מקס פיתחתי "אב טיפוס" פתרון טכנולוגי לשמירה על הים והסביבה.

איכות הסביבה קרובה לליבך?

"נושא השמירה על הסביבה אכן קרוב לליבי. המשפחה שלי ממחזרת, אז יצא שנחשפתי לנושא זה מגיל צעיר וזה ממש פיתח אצלי הרגל למחזר ולהסתכל סביב על מנת לראות אם יש לכלוך שאפשר להרים". 

© מתוך הפרויקט

"לדעתי חשוב לנו לשמור על הסביבה שלנו מכיוון שיש לנו רק כוכב אחד לחיות בו ואם נהרוס אותו יהיה לנו קשה מאוד להתקיים. מפעלי התעשייה מביאים לזיהום אוויר מאסיבי, אשר נשימתו מגדילה את הסיכונים למחלות ריאה או אפילו סרטן והחור באוזון שרק יגדל עוד ועוד. הדבר מביא איתו את אפקט החממה תופעות טבע קיצוניות, זיהום מיי השתיה שלנו עקב שפכים, משברים סביבתיים שמשפיעים על האקלים וזה ממש על קצה המזלג. לשם כך חשוב מאוד שנשמור על הסביבה".

איך נולד הרעיון ליצירת המשחק?

"רעיון המשחק נולד בעקבות שיחה של הצוות שלנו בפרויקט עם עמותת 'צלול'. העמותה סיפרה לנו מה היא רוצה שהמשחק יכלול, לאחר השיחה ישבתי וחשבתי כיצד ניתן להעביר את אותם דברים למשחק ובאותו היום 'מגן הים' נולד".

איך עבדו השלבים ליצירת המשחק?

"ארגון מקסחיבר אותי  דרך התוכנית לצוות שלנו וגם לעמותת צלול. עבדתי כחלק מצוות משימה המורכב שלושה אנשי צוות: אני - אחראי על הטכנולוגיה (כתיבת הקוד), סטודנט/ית (יזמות) ומעצב/ת (עיצוב UX-UI), ענת מיכאלוב (שיווק ופיתוח עסקי) ושני זילכה מעצבת - אחראית על אפיון ועיצוב המשחק, גיבשנו את הרעיון של משחק חינוכי".

איך היה לעבוד על הפרויקט?

"היה ממש כיף לעבוד על הפרויקט עם חברות הצוות שלי ונהנתי לאורך כל הדרך, קיבלנו תמיכה וליווי מארגון מקס אימפקט ישראל, וגם ליווי ממנטורים מהתעשייה של מנהלי מוצר".

© מתוך הפרויקט

אילו תגובות קיבלתם?

"התגובות על המשחק ועל מטרתו היו חיוביות במצד מקס ומצד העמותה. הייתה לי חוויה מדהימה לעבוד עם שותף אמיתי עמותה עם בעיה חברתית, וליצור שינוי אמיתי על הסביבה ולפתח קוד שעושה טוב".

בעתיד תרצה גם לעסוק בתחום?

"בעתיד אני ארצה להמשיך לעסוק בפעילות למען איכות הסביבה, כמו שהסברתי איכות הסביבה זה נושא חשוב ועלינו להמשיך להגן ולדאוג לסביבה שלנו".

 

 

תגובות