מדברים דוגרי: למה כולם נהנים חוץ ממני?. adobe stock

מדברים דוגרי: למה כולם נהנים חוץ ממני?

אחד מעלה תמונה מנופש בחו"ל שנראה מושלם, השנייה מעלה עוד סלפי יפיפה שלה במסעדה, כולם ברשתות החברתיות נראים מאושרים ורק אנחנו בבית חיים בצורה רגילה לגמרי? אם גם לכם התחושה הזאת מוכרת, המדור הזה של "מדברים דוגרי" הוא ממש בשבילכם!

חופש גדול, אנחנו גוללים ללא הפסקה את הפיד של הטיקטוק או האינסטגרם ופתאום נראה לנו שהחיים של כולם הרבה יותר מגניבים ומעניינים משלנו. זה מעלה תמונות נוף מהממות מטיול בחו"ל, זאת מצלמת את החדר במלון, אלה הלכו למסיבה ובאופן כללי נראה שכולם נהנים כשאנחנו משתעממים פה בבית. היום במדור "דוגרי" בשיתוף מרכז מצמיחים אנחנו מדברים על הפערים בין המציאות האמתית לבין איך שהיא משתקפת ברשתות החברתיות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נשמע מוכר? בואו נדבר רגע דוגרי על הפער בין המציאות לבין הרשתות החברתיות: 

  • קרה לכם שהלכתם לאיזה בילוי שלא היה כזה מדהים, אבל עדיין העלתם תמונה יפה לאינסטגרם שיוצרת רושם שממש כיף לכם? 

  • יצא לכם לראות תמונה של ילד או ילדה מוכרים ולחשוב – איזה קטע, במציאות היא לא נראית עד כדי כך טוב?

© shutterstock

ברשת אנחנו לא באמת מראים את הצדדים הרגילים או הפחות יפים של החיים שלנו. אף אחד לא מצלם איך לפני שניה הוא רב עם אח שלו או מעלה תמונה שבה רואים את הפצעון החדש שצמח לו על הסנטר. קל לשכוח את זה כשאנחנו מסתכלים על תמונות שאחרים מעלים.

אם גם לכם קורה ששיטוט ברשת גורם לכם להרגיש שכולם יפים יותר, נהנים יותר, מבלים יותר – תדעו שאתם לא לבד. בסקר שעשו בבריטניה בקרב בני נוער זכתה אינסטגרם בתואר המפוקפק של הרשת שהכי פוגעת בדימוי העצמי ובביטחון העצמי של בני נוער. 

כדאי מדי פעם לשאול את עצמנו לגבי אפליקציות שאנחנו משתמשים בהן הרבה את השאלות הבאות:

  • האם היא גורמת לי להרגיש טוב לגבי עצמי או מורידה לי את הביטחון ואת מצב הרוח? 

  • האם יש אנשים שאני עוקב אחריהם שצפיה בסטורי שלהם גורמת לי צחוק, השראה ותחושה טובה? 

  • האם יש אנשים שכשאני עוקב אחריהם אני מרגיש פספוס, קנאה וחוסר ביטחון?

© adobestock (אילוסטרציה)

אף אחד מאיתנו לא ירצה להתנתק מהרשתות החברתיות, אבל רק אנחנו יכולים לדאוג שהן יעשו לנו טוב ויגרמו לנו לצמוח. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים!

1. תזכירו לעצמכם שמה שאתם רואים ברשתות – הוא לא המציאות, הוא רק מה שאחרים בחרו להראות לכם ולרוב הם יבחרו להראות צד יפה ומושלם. 

2. שימו לב לכמות שעות הגלישה ברשת ונסו לבחור את האפליקציות שעושות לכם טוב.  

3. בחרו לעקוב אחרי אנשים ותכנים שמעצימים אתכם. 

4. ועוד טיפ קטן ומצחיק – מדי פעם דווקא כשאתם במקום סתמי ולא אטרקטיבי (למשל קניות בסופר או טיול עם הכלב), צלמו את עצמכם תמונה שתגרום לכולם להרגיש שהחיים שלכם מושלמים. זה יזכיר לכם, שהחיים הם לא מה שאתם רואים באינסטוש. 

תגובות