ממציאת ה"פופיט", אורה קוסטר הלכה לעולמה. בועז קוסטר, פוקס מיינד

ממציאת ה"פופיט", אורה קוסטר הלכה לעולמה

קוסטר, שהמציאה עשרות משחקים שהפכו פופולריים, בהם גם "נחש מי", ו"האחרון מפסיד" (פופיט היום) הלכה לעולמה בגיל 90. בנה ספד לה: "נעשה כמיטב יכולתנו להפיץ את רוחה ויצירותיה"

אורה קוסטר (90) שהביאה לעולם יחד עם בעלה תיאו קוסטר שנפטר לפני כשנתיים עשרות משחקים שהפכו לפופולריים בישראל ומחוצה לה כמו "פופיט" ו"נחש מי?", הלכה לעולמה בשבוע שעבר והשאירה אחריה שני בנים ונכדים. בועז קוסטר, בנה של אורה, ספד לה בפייסבוק וכתב: "אורה אכן הייתה אדם ייחודי. כולנו מתגעגעים אליה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להפיץ את רוחה, רעיונותיה, המצאותיה ויצירותיה לשמחת אנשים ברחבי העולם".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אורה ותיאו קוסטר היו נשואים 64 שנים והתגוררו בצפון תל אביב כשבקומה השנייה לכל אחד מהם היה סטודיו, שם הם הגו את רעיונותיהם. אורה חשבה על רעיון, ותיאו היה מייצר דגם ראשוני שלו, ומשם העניינים היו מתגלגלים עד לייצור ושיווק של משחקים בישראל, גרמניה, יפן, יוון, אוסטרליה ועוד.

כאמור, אחד המשחקים הפופולריים שהומצא על ידי בני הזוג ותפס תאוצה בעולם הוא "פופיט", המכונה בארץ גם "העכברון האחרון" ומכר למעלה מחצי מיליון יחידות בשנה, כשהרבה יזמים מנסים לרכוב על ההצלחה ולהעתיקו. "אם רעיון שלך נגנב, אתה יודע שיש לך רב מכר ביד", אמרו בני הזוג קוסטר בריאיון שהעניקו ל-ynet ב-2010. "כשאנחנו אומרים לאנשים שאנחנו הממציאים של 'נחש מי?' מכירים את המשחק בכל מקום, אפילו בפפואה ובאוסטרליה. זה נותן תחושה שתרמנו משהו לעולם".

© adobestock

תיאו ואורה קוסטר, שפיתחו את המשחק, נחשבו לבכירי מפתחי המשחקים בעולם ובארץ, עוד בשנות ה-70. ב-2012 קיבלה את הזכויות חברת פוקסמיינד הבינלאומית והחליטה לייצר את המשחק מסיליקון נעים שגרסתו הראשונה נקראה "העכברון האחרון", ובהמשך פותח ליין משחקים צבעוני בסדרה שנקראה Go Pop.

© בועז קוסטר, פוקס מיינד
תגובות