מעוררות השראה: הצעירות הישראליות כובשות את האולימפיאדה. gettyimges.IL\ Laurence Griffiths, אורן אהרוני

מעוררות השראה: הצעירות הישראליות כובשות את האולימפיאדה

לינוי אשרם, אבישג סמברג וניקול זליקמן הן דוגמא ומופת לנערות צעירות באשר הן. הספורטאיות הצעירות מעוררות השראה לא רק בשל ההישגים המרשימים שלהן, אלא גם, ובעיקר, בזכות ההתמדה, הרצון וההשקעה הרבה שלהן בדרך להגשמת החלום

אין ספק שאולימפיאדת טוקיו מלאה בספורטאים וספורטאיות שמביאים המון כבוד וגאווה לישראל. האולימפיאדה  השנה היא האולימפיאדה הטובה ביותר בהיסטוריה עבור ישראל עם מספר זכיות והישגים מרשימים במיוחד - שתי מדליות זהב על תרגיליהם של לינוי אשרם (בתחרות הקרב-רב בהתעמלות אמנותית) וארטיום דולגופיאט (בתרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים), מדליית כסף לאבישג סמברג (טקוואנדו) ועוד מדליית ארד לנבחרת הג'ודו של ישראל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אין ספק שהשנה התרגשנו כולנו במיוחד מההישגים של הספורטאים והספורטאיות שלנו. אבל בעיני, מה שהיה יפה לראות בישראל וגם באופן כללי, זה את הצעירות מכל רחבי העולם שהשקיעו שנים, התמידו, לא וויתרו לעצמן והגיעו להישגים מרשימים ומפוארים.

אשרם עם מדליית הזהב
אשרם עם מדליית הזהב © gettyimges.IL\ Laurence Griffiths

נתרכז לרגע בספורטאיות הישראליות - לא רק אשרם (22) וסמברג (19) הביאו כבוד לישראל, גם ניקול זליקמן בת ה-20 הגיעה למקום השביעי והמכובד באולימפיאדה. הצעירות הללו הן מקור לא רק לגאווה אלא גם להשראה והערצה. ולא רק על בשל העובדה שהגיעו להישגים מכובדים, אלא גם בזכות העבודה וההתמדה הקשה שלהן לאורך השנים.

להיות ספורטאי או ספורטאית מקצועיים זה הרבה מעבר לעוד סתם אימונים. ספורטאים מקצועיים צריכים לוותר הרבה על חיי החברה שלהם, להפסיד ימי לימודים רבים (ואז להשלים לבד בבית), להתאמן במשך שעות כל יום, לוותר על אירועים ומסיבות ולפעמים אף להיות בלחץ ועומס נפשי כבד - וכל זה למען החלום.

זליקמן
זליקמן © אורן אהרוני

עכשיו תגידו לי, מי עוד משקיע ככה למען החלום מלבד ספורטאים צעירים? יש הרבה נערים ונערות שחולמים להיות שחקנים וזמרים או אפילו להיות מתכנתים ולהקים סטארט-אפ - אבל האם כל אלו באמת משקיעים שעות כל יום ומוותרים המון מחיי החברה והלימודים שלהם למען זה? כנראה שהתשובה תהייה "לא".

יש משהו בספורטאים ובמיוחד בספורטאיות צעירות שגורם לי להסתכל עליהן בהערצה, לשאת אליהן עיניים ולהגיד "וואו!". ההתמודדות הפיזית, החברתית והנפשית היא עצומה ומעבר ליכולות הגופניות, צריך לפתח מנטאליות ו"עור של פיל" כדי לצלוח את המסע המטורף הזה.  

השנה המין הנשי בלט במיוחד מבחינת הישגי המשלחת הישראלית, וזה מראה שהכל אפשרי והכל פתוח לכולם ולכולן. כמו שבנות יכולות להיות מהנדסות, טייסות קרב או רופאות, הן גם יכולות להיות ספורטאיות מרשימות ואלופות עולם - כל מה שצריך זה רק שהן יאמינו בעצמן וילכו אחרי החלום שלהן.

סמברג
סמברג © אורן אהרוני

 

 

תגובות