שאלות שלא נקבל עליהן תשובה לעולם. adobestock

שאלות שלא נקבל עליהן תשובה לעולם

ישנן הרבה שאלות במהלך ההיסטוריה שעליהן הצלחנו לענות דרך שימוש במקורות כתובים וראיות ארכיאולוגיות, אך מסיבות רבות, ישנן מספר שאלות שעליהן לעולם לא נוכל לענות. קבלו כמה מהן!

אנו רגילים לקבל תשובה על כל דבר, אם זה מידע של כולם או בשיטוט מהיר בגוגל, אבל מה אם נגיד לכם שיש כמה שאלות שלא הצליחו לענות עליהן עד היום?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מה קרה לארון הברית?

ארון הברית, אחד הפריטים החשובים ביותר שהיו בבית המקדש הראשון, נלקח על ידי הבבלים כשהשמידו את המקדש בסופו של הכיבוש הבבלי בשנת 587 לפני הספירה. לאחר שנלקח על ידי הבבלים, היטשטשו עקבותיו ולא ידוע איפה הארון נמצא כיום. הכנסייה הנוצרית האתיופית טוענת שארון הברית בידה בעיר אקסאם, ושולחת עותקים של הלוחות לכל הכנסיות באתיופיה, אך הטענה לא אומתה.

© adobestock אילוסטרציה

מי היו האטרוסקים?

האטרוסקים היוו קבוצה אתנית באיטליה שלפני עלייתה של האימפריה הרומית, ונלחמו עם הרפובליקה הרומית וקודמיה מספר מלחמות שנגמרו בכיבוש האטרוסקים על ידם, אך למרות המשמעות שלהם בהיסטוריה הרומית המוקדמת, אנחנו לא יודעים הרבה לגבי קבוצה זאת, התרבות האטרוסקית, השפה שלהם, מנהיגיהם, מקורם ועוד לא ידועים לנו מכיוון שאף שיש לנו יותר מעשרת אלפים כתבים אטרוסקים, אין לנו דרך לתרגם את שפתם.

מה קרה למושבת רואנוק?

רואנוק הייתה המושבה האנגלית הראשונה שהוקמה בצפון אמריקה בשנת 1585 על ידי רלף ליין, לאחר שננטשה שנה לאחר מכן ויושבה מחדש, מושלה החדש, ג'ון וייט, יצא עם מספר ספינות לאנגליה בכדי להשיג אספקה, וכשחזר, מצא את המושבה נטושה לחלוטין ללא זכר ליושביה, כולל הילדה האנגלית הראשונה שנולדה ביבשת, עד היום לא ידוע מה קרה לאנשי המושבה.

איפה נקברה קליאופטרה?

קליאופטרה, מלכת מצרים המפורסמת, ומארק אנתוני, הגנרל הרומאי המפורסם, נקברו יחדיו לאחר מפלתה של קליאופטרה בידי הקיסר אוגוסטוס עם רשותו. מקום קבורתם אינו ידוע כיום, ומהווה מקור של מחקר היסטורי משמעותי, ניסיונות למצוא את הקבר ברחבי מצרים, כולל ניסיון ב-2008 באלכסנדריה, נכשלו, וככל שעובר הזמן, נהיה סביר פחות ופחות שנמצא את הקבר.

© adobestock

מי היו הכוזרים?

הכוזרים הינם ממלכה שבטית שהתקיימה באוקראינה ובקווקז בין המאה השביעית לתשיעית. על אף שהיו נומאדים ללא קשר לארץ ישראל, למלכיהם שמות עבריים ואף תנ״כיים, כמו יוסף, בנימין, ודוד. בגלל מעמדה השבטי של הממלכה, אין הרבה מידע כתוב לגבי הממלכה הכוזרית, והשאלה הגדולה ביותר שסובבת את ההיסטוריה שלהם היא שאלת היהדות שלהם, ובעיקר, האם הם אימצו את הדת היהודית, דבר שלא סביר שנגלה אי פעם.

 

תגובות