טור דעה: חג של התחלות חדשות והחלטות חשובות. צילום: אושרת ישעיהו

טור דעה: חג של התחלות חדשות והחלטות חשובות

חודש ניסן וחג פסח הם הזדמנות מעולה להתחיל מחדש: לנקות מעלינו פיזית ונפשית את כל הדברים שמפריעים לנו בחיים, ללמוד מהעבר ולהחכים לקראת העתיד • אורטל ישעיהו בטור דעה חגיגי, רגע לפני שמתחילה מסגרת צבאית

חודש ניסן או חג האביב מביא אתו לרוב התחדשות ורעננות בכל מרקם החיים. התחלות חדשות, מוכר לרובנו ומעלה בנו חששות, האם יאהבו אותי? יתחברו אליי? ועוד הרבה שאלות כאלה אנחנו שואלים את עצמנו לפני שאנחנו מגיעים למקום חדש. מעברים אלו מאפשרים לנו להכיר אנשים חדשים, ליצור חוויות חדשות, כל אלו יחד גורמים לנו להתפתח, להשתנות ולפרוח. חלקנו (מסיימי יב') עכשיו במעבר בין החמימות של הבית והבית ספר למעבר לצבא או שירות לאומי. לעולם של גדולים.

  עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© ADOBESTOCK

אני אורטל ישעיהו בת 18 תכף מסיימת י״ב ולאחר מכן מתגייסת לצבא. מסגרת חדשה אחרי 12 שנה של לימודים, שגרה שאני רגילה ומכירה אותה, אני צריכה עכשיו להסתגל למקום חדש, ללא החברים שלי, בסביבה שאני לא מכירה, לבדי. המעבר הזה טמון בחובו, המון שאלות שצצות לראשי שאין לי עליהם תשובות. מצד אחד עצובה מצד שני שמחה, כי כשדלת אחת נסגרת דלת חדשה נפתחת והיא מובילה לדרך חדשה. צריך להסתגל ולא לשכוח לאבד את עצמך ולהיות אתה.

אחד האנשים שאני הכי אוהבת להתייעץ אתו הוא, אחי הגדול. הוא בן 30 שירת בצנחנים, הוא איש נורא דומיננטי בחיי ואדם שאני סומכת עליו ועל דעותיו הוא המליץ לי ללכת בעקבות החלומות שלי בלי להסס ולתת את המקסימום תמיד.

הכוונה והתייעצות עם אנשים שאנחנו מכירים וסומכים עליהם, מאפשרים לנו ללמוד, להתכונן ובסוף לקבל את ההחלטה שמתאימה עבורנו. ככל שנתייעץ ונשתף כך החלטה לגבי התחלה חדשה נראית פחות מרתיעה ויותר ברורה וצפויה (עד כמה שאפשר).

© ADOBESTOCK

ההמלצה שלי אליכם היא לפנות אל האנשים שעליהם אתם סומכים, לשתף את הרגשות והחוויות שלכם ולהיות אופטימיים ובדרך תגלו את עצמכם. אני אולי עוד לא יודעת את התשובות לשאלות למעלה אבל אני בדרך לשם.

שלכם, אורטל ישעיהו, משתתפת בתוכנית עתודה לתקשורת

"ההמלצה שלי אליכם היא לפנות אל האנשים שעליהם אתם סומכים" © צילום: אושרת ישעיהו

 

 

תגובות