יום היוגה הבינלאומי: למה כדאי לנו להתחיל לנסות?. ADOBESTOCK

יום היוגה הבינלאומי: למה כדאי לנו להתחיל לנסות?

לכבוד יום היוגה הבינלאומי- כל הסיבות שיגרמו לכם להתחיל לתרגל יוגה, ביניהם: מצב רוח טוב, הפחתת לחצים ומניעת מחלות • אז למה אתם מחכים? הביאו מזרן, הורידו נעליים, קחו נשימה עמוקה והתחילו לתרגל!

לא הרבה אנשים מתחברים ליוגה, בכל זאת מדובר בספורט שמצריך מאנשים הרבה סבלנות אליו ולא לכולם יש. היוגה מפגישה בין הפילוסופיה והרוחניות, לספורט, אבל בין אם אתם אוהבים אותה ובין אם לא, כדאי לכם לקרוא איך היא משפיעה עלינו בחיי היום יום מבלי שנשים לב בכלל! נשימה עמוקה והתחלנו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© ADOBESTOCK

רוגע לנפש – תרגול יוגה מרגיע לנו את הנפש, בזמן התרגול אנחנו פותחים את זרימת האנרגיה בגוף, המשחררת עומס רגשי מהגוף ומהנפש.

מעלה את מצב הרוח – התרגול של היוגה משחרר אנדורפינים (חלק מקבוצה של חומרים כימיים הנמצאים במוח שלנו, ושולטים על הכאב ועל ההתנהגות הרגשית שלנו) והם מעלים את מצב הרוח שלנו.

© ADOBESTOCK

הפחתת לחץ – מחקרים רבים מראים כי תרגול קבוע של יוגה מפחית את הלחץ שלנו ואת התגובתיות שלנו למתח. במחקר שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת הארוורד שבארצות הברית, נמצא כי תרגול יוגה גורם לאיזון רמת הקורטיזול בדם – הורמון הידוע בכינויו “הורמון הסטרס” ורמות גבוהות שלו מאפיינות מצבי דיכאון וחרדה.

חיזוק שרירים - תרגילי היוגה מחזקים את השרירים תוך כדי שאנחנו מותחים אותם, אנחנו מחזקים אותם ומשתמשים במשקל הגוף.

© ADOBESTOCK

מניעת מחלות – למשל מחלות לב, נגרמות מלחץ דם גבוה. לחץ דם גבוה נגרם מעצבים, היוגה מרגיעה אותנו ומאפשרת לנו להיות שלווים יותר ועצבניים פחות ולהגיב לדברים ברוגע ולא מתוך עצבים ולחץ.

מעלה את רמת הדופמין – דופמין הוא מוליך עצבי, המופק על ידי המוח. רמה תקינה של דופמין שומרת על יכולת של קשב, ריכוז ומצב רוח. כשמתרגלים יוגה, הדופמין שלנו בגוף עולה ובכך רמת הריכוז ומצב הרוח שלנו נשמרת ואפילו עולה. דרך אגב, יוגה זה לא הדבר היחיד שמעלה לנו את הדופמין, גם מוזיקה, הליכה..

מעבר לזה היוגה גם משפרת את שיווי המשקל, מונעת ומטפלת בכאבי גב, מפתחת את המחשבה, משפרת את הקואורדינציה, מונעת פציעות ועוד המון! יש הרבה סוגי יוגה ותרגילים שאפשר לעשות בכל זמן, כדאי לנסות! אז למה אתם מחכים? תתחילו לתרגל.

 

תגובות