"לנוער יש השפעה ונרגיש את זה כבר בבחירות הקרובות". דוברות יש עתיד, דוברות ציונות דתית

"לנוער יש השפעה ונרגיש את זה כבר בבחירות הקרובות"

הבחירות הולכות ומתקרבות ומרגיש שהשיח הפוליטי קיים בכל מקום, אבל איך זה קשור אלינו בני הנוער? • הכירו את טלא סבאח ונועם ניסן, המשמשים כיו"ר נוער מפלגות "יש עתיד" ו"הציונות הדתית" ובראיון משותף מספרים על האמונה שלהם בבני הנוער וביכולת להשפיע וליצור שינוי אמיתי בכנסת

בעוד כשבוע וחצי יתקיימו הבחירות לכנסת ה-25 ובניגוד לרבים, יש כאלה שלא חיכו לרגע האחרון כדי לקחת חלק פעיל בפוליטיקה. הכירו את טלא סבאח ונועם ניסן, המשמשים כיו"ר הנוער של מפלגות המתמודדות לכנסת. טלא סבאח משפרעם יושבת נוער "יש עתיד", מובילה את הנוער יחד עם דביר ואורן כבר שנה וחצי. נועם ניסן מפתח תקווה, מרכז ב"ציונות הדתית" את הנוער והצעירים כבר חמישה חודשים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"יש הרבה פלטפורמות לבני נוער שאפשר להשפיע בהם, מהתמחות בכנסת ועד מועצות תלמידים" © באדיבות יש עתיד
© "הנוער לא אדיש. הוא פעיל, יש לו ערכים ואידאולוגיה" © באדיבות הציונות הדתית

- איך ומתי הגעתם למפלגה?

טלא סבאח (יש עתיד): "הגעתי למפלגה לפני שלוש שנים, בסבב הבחירות הראשון. ראיתי את האינסטגרם של צעירי 'יש עתיד', זה היה נראה לי כמו הפלטפורמה להשפיע בה, ומאז אני שם".

נועם ניסן (ציונות דתית): "לפני חמישה חודשים נכנסתי לרכז את הצעירים והנוער במפלגה. לפני זה הייתי פעיל במפלגה, הגעתי ל'ציונות הדתית' כי הרגשתי שהערכים והאידיאולגיה שלי מתאימים לשם".

 - איך מגיעים לתפקיד היו"ר בכל אחת מהמפלגות?

טלא (יש עתיד): "בנוער של 'יש עתיד' יש צוות של צעירים שמלווה את הנוער בשוטף, הוא נותן להם מענה ונמצא שם בשבילם ויחד עם הצוות שעוזב או מי שעוזב מקיימים תהליך בחירה ליו"ר הבא. כל שנה יש חילופים, מישהו שעוזב ומישהו שנכנס".

 נועם ניסן (ציונות דתית): "לפני כמה חודשים התחילו לחפש יו"ר חדש, דרך חברים הגעתי ופניתי למנכ"ל המפלגה. עברתי ראיון, בניתי הצעה לתוכנית עבודה והתקבלתי. תהליך הבחירה של יו"ר חדש קורה מול המנכ"ל, תהליך קבלה דומה לזה של ראיון עבודה".

  - מה בעצם כולל התפקיד?

טלא (יש עתיד): "להוביל את הנוער, לקיים מפגשים, לעבוד עם חברי הכנסת על הצעות חוק שהגיעו מהנוער, לחבר את הנוער לח"כים. הנוער לוקח חלק קריטי בקמפיין הבחירות, הוא נמצא בגשרים, בצמתים ובסיורים עם ח"כים".

נועם ניסן (ציונות דתית): "ב'ציונות הדתית' הוא מתחלק לשניים, מצד אחד יש את הנוער של 'הציונות הדתית', מדובר בעצם על גילאי התיכון ויש לנו פעילים שפרוסים בכל רחבי הארץ. מידי פעם נפגשים לעבודה על פרויקט, אני עובד מול הרכזים שנמצאים ביישובים והם מעבירים את זה למטה. מצד שני יש גם אחריות על תאי הסטודנטים באוניברסיטאות". 

"אני הרגשתי ומרגישה שיש עתיד נותנת ומאפשרת לבני הנוער להשפיע" © באדיבות יש עתיד 
" נתקלתי בחברי כנסת חרוצים שבאו לעבוד בשביל הציבור שלהם, נאמנות לדרך" © באדיבות הציונות הדתית

- איזה עשייה פוליטית אתם לקחתם בה חלק?

טלא סבאח (יש עתיד): "היה לנו פורום אקלים, ניסחנו הצעת חוק יחד עם חבר הכנסת יוראי להב ורצינו שתחייב מוסדות חינוך לשים פחי מחזור בבית הספר. זו האחרונה שעבדנו עליה, אבל היא לא הספיקה להתקדם הלאה בגלל הבחירות. במקביל עבדנו גם על הצעת חוק שעסקה בהורדת מחירי שיעורי הנהיגה עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי".

נועם ניסן (ציונות דתית): "הדבר המרכזי שאני עסקתי בו הוא פתיחת השורות למפלגה, מה שנקרא פריימריז. לנו כצעירים ונוער היה תפקיד חשוב, בעיקר בלגרום לאנשים להתפקד, להיות חברי מפלגה ולבסס את השטח המפלגתי, חשוב לנו לקחת חלק בהליך הדמוקרטי החשוב הזה. התעסקנו גם בהקמת יישובים חדשים, אנחנו עושים מידי פעם פינוקים לחיילים. עם הנוער המיקוד הוא מה מפריע להם, למשל הורדת מחירי שיעורי הנהיגה. אנחנו פועלים מול חברי הכנסת שלנו, בוחנים את הכיוון לאיך לפעול, חשוב לנו לפעול בצורה ייסודית לפני שנפרסם את זה״.

 - מה הביא אתכם דווקא למפלגה הזו?

טלא סבאח (יש עתיד): "העשייה של יש עתיד, הערכים שעליהם יש עתיד מושתת למשל: שיוויון זכויות, שוויון מגדרי. אני הרגשתי ומרגישה שיש עתיד נותנת ומאפשרת לבני הנוער להשפיע. יש בה את הערכים והאידואלגיה שאני מאמינה בהם ולא הייתי צריכה יותר מזה".

נועם ניסן (ציונות דתית): "הרגשתי שהציונות הדתית שמרו על האידיאולוגיה, נתקלתי בחברי כנסת חרוצים שבאו לעבוד בשביל הציבור שלהם, נאמנות לדרך. אני רואה שזה מביא צעירים רבים להאמין בנו ולהצטרף למפלגה".

 - אתם מאמינים שלנוער יש דרך להשפיע?

טלא סבאח (יש עתיד): "ברור, כל אחד יכול להשפיע. יש הרבה פלטפורמות לבני נוער שאפשר להשפיע דרכן כבר בבחירות הקרובות, מהתמחות בכנסת, נוער של מפלגות, מועצות תלמידים, יש בני נוער אקליסמטים וכאלו שפועלות למען שוויון זכויות מגדרי. לא משנה איך ובאיזו פלטפורמה העיקר שתשפיעו ותאמינו בכוח שלכם להשפיע".

נועם ניסן (ציונות דתית): "לגמרי, הנוער לא אדיש. הוא פעיל, יש לו ערכים ואידאולוגיה. יש לנוער יכולת השפעה, אנחנו נרגיש את זה במערכת הבחירות הנוכחית עוד יותר. חברי הכנסת מאוד מאמינים בנוער. באחת הפעמים ארגנו מפגש של הנוער יחד עם חברי הכנסת בכנסת. לימדנו אותם את תהליך החקיקה, איך הם יכולים להשפיע על סדר היום". 

© באדיבות יש עתיד
© באדיבות הציונות הדתית

- אתם מרגישים שאתם משפיעים באופן אישי?

טלא סבאח (יש עתיד): "חד משמעית כן, יצא לי לעבוד על כמה הצעות חוק, הפגנות שאירגנו. עכשיו במהלך הקמפיין אני נמצאת בשטח, לגמרי שומעת ורואה את ההשפעה שלי".

 נועם ניסן (ציונות דתית): "כן, אני נפגש עם חברי הכנסת, עובד מול אנשים במטה. כל הזמן נמצא בעשייה, גם עם הנוער וגם עם הסטונדטים ואתה מבין כמה אפשר לייצר שינוי וכמה כל שינוי גדול התחיל כי למישהו קטן היה אכפת".

 - אתם מרגישים שיש הערכה מצד המפלגה/ חברי הכנסת?

טלא סבאח (יש עתיד): "מאוד מעריכים, מפרגנים ויודעים להרים לנו על פרויקט שהיה מוצלח או מפגש שייצר אימפקט להמשיך. אנחנו שומעים את זה גם מהחברי הכנסת, מהשרים וגם אנשים שבמטה המפלגה".

נועם ניסן (ציונות דתית): "חד משמעית, הם איתנו לגמרי. הם רוצים כל הזמן לשמוע מהנוער, הקשר הזה הוא השקעה שלהם בטווח הארוך. הנוער הם חלק משמעותי מהשטח, משאיר את חברי הכנסת מחוברים ומאפשר לנוער להשפיע על סדר היום הפוליטי".

 - איפה אתם רואים את עצמכם בעוד עשור?

טלא (יש עתיד): "מקווה שכיועצת פרלמנטרית בכנסת, באתי לשנות ואני מקווה שאמשיך לשנות"

נועם ניסן (ציונות דתית): "ממשיך לתרום, עושה טוב למדינה זה הכי חשוב. אני רואה את עצמי ממשיך בפוליטיקה. אוהבים להשמיץ את הפוליטיקה אבל אני מאמין שזו זירה משמעותית, ערכית ואידיאולגית להשפיע בה".

תגובות