הערים המיוחדות בעולם שאתם פשוט חייבים לבקר בהן. ADOBESTOCK

הערים המיוחדות בעולם שאתם פשוט חייבים לבקר בהן

מהעיר סיילם דרך כפר גמדים ועד עיירה שכל הבתים בה צבועים בכחול • הערים והמקומות בעולם שפשוט שווה שתכירו, ועל הדרך - גם תגיעו!

עיר גמדים, עיר רפאים או עיר שכל בתיה צבועים בכחול? ברחבי העולם ישנם ערים מעניינות רבות שעל רובן ככל הנראה לא שמעתם. חלקן מתהדרות בנופים מרהיבים, חלקן מיוחדות בשל ההיסטוריה הטמונה בהן והסיפורים מאחורי המבנים וחלקן בגלל האנשים עצמם והתרבות המקומית. אספנו כמה מהערים הכי מיוחדות שמצאנו, למקרה שאולי תרצו לבקר בהן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שפשאוון- מרוקו:

הייתם רוצים לבקר בכפר הדרדסים? אם התשובה היא כן אז אנחנו שמחים לבשר לכם שקיימת עיירה במרוקו, ששמה שפשאוון, שתעניק חוויה קרובה למדי לביקור בכפר הדרדסים. העיירה היפהפייה הזו שוכנת על מורדות אחד ההרים במרוקו ובשל יופיה זכתה לכינוי "גן העדן של ההר". אבל היא לא סתם יפה אלא כחולה לגמרי, כל בתיה צבועים בכחול והיא יעד תיירותי פופולרי במדינה.

© ADOBESTOCK

מנשיית נאצר - מצרים:

לא ברור אם תרצו לבקר במנשיית נאצר, אבל מה שבטוח זה שסיפורה של העיר הוא ייחודי. מדובר בעיר ענייה מאוד בפרוורי ההעיר קהיר שבמצרים, בה רק למיעוט בקרב התושבים יש חיבור למים ורוב העיר לא מחוברת אפילו לביוב. בשל העוני הרב, מרבית מתושבי השכונה עובדים כאוספי זבל מרחבי קהיר ומיונו. הקבוצה ממיינת את הזבל, ודואגת למחזר. אמנם זה לא מקום מפואר בכלל אך אין ספק שיש בו ערך תיירותי וייחודי, שמעניין לבקר ולראות.

 

סיילם- ארצות הברית:

העיר היחידה ברשימה שאולי דווקא הכרתם, זאת מכיוון שהיא נחשבת מפורסמת למדי. סיילם, העיר שהוצמדה לה התווית "עיר המכשפות" בעקבות משפטי המכשפות שנערכו בה בשנת 1692, במסגרתם נידונו 14 נשים ו5 גברים למוות בתלייה באשמת מאגיה שחורה וכישוף. מלבד ההיסטוריה האפלה של העיר, מדובר באחד מנמלי הים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה האמריקאית המוקדמת וביעד תיירותי פופולרי. אם חפצה נפשכם במקום בעל היסטריה מעניינת ומפורסמת גם אם די אפלה- אתם יותר ממוזמנים לבקר בסיילם.

© ADOBESTOCK

עיר הרפאים - באוהיו:

בשנות ה-70 החליטה ממשלת ארצות הברית לפנות אזור מסוים באוהיו הקרוי "בוסטון טאונשיפ" מתושביו במטרה להקים שם פארק אך התוכנית לא יצאה אל הפועל והותירה את האזור שומם ונטוש. ברבות השנים החלו להופיע אמונות תפלות שונות על האזור כמו רוחות המסתובבות בו, דבר שהעניק לעיר את הכינוי "עיר הרפאים" או "עיר הגיהינום". לכן, אם אתם בקטע של אימה ודברים אפלים זוהי לחלוטין העיר בשבילכם!

נסקה- פרו:

אי שם באיזורה הדרומי של פרו ישנה עיר מיוחדת בשם נסקה שקיבלה את ייחודה בכך שאת חולות מדברותיה מעטרים צורות גדולות ומשונות, שלפי ההערכה צוירו בידי תושבי התרבות העתיקה בנסקה ששרדו מאות רבות של שנים. האתר הוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ועד היום ניתן לבקר בו. בקיצור אם אתם חובבי היסטוריה או אומנות אנחנו לגמרי ממליצים לבקר באתר זה!

© ADOBESTOCK

כפר הגמדים-  סין:

אי פעם יצא לכם להסתובב במקום בו נמצאים רק אנשים נמוכים מ-130 ס"מ? ככל הנראה לא. חוויה כזו תוכלו למצוא אי שם בחבל סצ'וון בסין, שם שוכן כפר קטן המשמש כפארק אליו מתקבלים רק אנשים עד גובה 130 ס"מ. הדעות לגבי אותו הכפר חלוקות, יש שאומרים שמדובר במקום המעצים מוגבלויות לעומתם כאלה הטוענים שהוא שם אותם ללעג. כך או כך אין ספק שמדובר במקום מאוד מעניין לבקר בו.

ספינת הנופש של דיסני:

אמנם לא מדובר בעיר אבל ספינת הנופש של דיסני היא בהחלט יעד תיירותי ששווה לבקר בו, ספינות התענוגות של דיסני אשר יוצאות מרחבי מקומות בארצות הברית והן יעניקו לכם חוויה מרהיבה שמעריצי דיסני רק יכולים לחלום עליה - מסעדות, מקומות בילוי וחדרי שינה מלאים בציורים מסרטי דיסני, מגוון מסעדות, ופעילויות רבות.

© ADOBESTOCK



 
תגובות