עשתה שיעורי בית בהיסטוריה - ופגשה את ראש הממשלה. צילום: נעמה רוזי

עשתה שיעורי בית בהיסטוריה - ופגשה את ראש הממשלה

לקחה את שיעורי הבית קצת יותר מידי ברצינות: שהם רוזי, פגשה תוך 4 ימים בלבד את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. איך זה מרגיש? מה הן התגובות? ואיך שירן סנדל קשורה לעניין?

שהם רוזי, תלמידת כיתה י' בבית ספר תיכון בנגב, פגשה בשבוע שעבר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לא, זאת לא מתיחה של אחד באפריל, היא באמת פגשה אותו, וכדי שתהיה לה הוכחה היא גם עשתה איתו סלפי. "הכל התחיל כששלחתי את המכתב ללשכת ראש הממשלה ביום ראשון ונגמר בפגישה המרגשת ביום שלישי", מספרת רוזי, "המכתב הוא מה ששכנע אותו להיפגש איתי".

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

אבל למה היא רצתה בכלל להיפגש עם ראש הממשלה? הכל התחיל משיעור היסטוריה בבית הספר, ששיעורי הבית בו היו להיפגש עם ראש הממשלה תוך שבוע. מטרת שיעורי הבית הייתה להמחיש לתלמידים כמה קשה היה להרצל להיפגש עם ראשי המדינות, ולשכנע אותם להיפגש עמו.

נשמע בלתי אפשרי? לא בשביל רוזי, שתעיד אחרת: "החלטתי לקחת את זה ברצינות ואמרתי לעצמי שאני חייבת להצליח. הרעיון היה לכתוב לו מכתב בא מדודה שלי. שלחתי אותו (ראש הממשלה בנימין נתניהו - מ"מ) והופתעתי מאוד כאשר התשובה הייתה חיובית והודיעו לי שאני יכולה להיפגש איתו". 

רוזי לא הייתה מוכנה לוותר. "רציתי להראות שאין משימה שאני לא יכולה לבצע, וזו גם חוויה שאזכור לכל החיים", מספרת וממשיכה, "אמרתי לעצמי שאין לי מה להפסיד. אם המכתב יגיע והתשובה תהיה חיובית אז הכל יהיה בסדר, אבל אם לא – לפחות ניסיתי. אני לא חושבת שהייתי מרגישה פספוס כי לא באמת חשבתי שיתייחסו למכתב שלי. הייתי ממשיכה בחיים כרגיל גם בלי הפגישה הזו". 

"הפגישה רק לימדה אותי שאם אני רוצה משהו אסור לי לוותר" 

לקראת הפגישה היא מספרת שהתרגשה מאוד, אבל לא היו לה חששות. היא ידעה למה לצפות והייתה מאושרת שהצליחה להשיג משהו בסדר גודל כזה. "דודה שלי היחידה שהאמינה שאני אצליח, היא עודדה אותי להמשיך ולנסות. כל השאר קצת זלזלו והיו בטוחים שלא משנה מה אני אעשה – לא אצליח בזה".

מבחינת רוזי, מאז הפגישה שום דבר לא השתנה אצלה, אבל היא בהחלט למדה שיעור טוב לחיים: "הפגישה רק לימדה אותי שאם אני רוצה משהו אסור לי לוותר, שאני צריכה להילחם ואז זה יקרה. אבל נשארתי אותה שהם!".

ראש הממשלה? "יש מישהי שקצת יותר מעניינת אותי"

כששאלתי אותה האם התעניינה בפגישה עם ראש הממשלה לפני שקיבלה את שיעורי הבית, ענתה בשלילה ואמרה "יש מישהי שקצת יותר מעניינת אותי". אני ניחשתי כבר מי היא, ואני בטוחה שגם אתם יכולים. כמובן שהיא כוכבת ילדים, או כמו שהיא מגדירה אותה: "בלונדה העונה לשם שירן סנדל". עכשיו אתם מבינים?

עם סנדל.
עם סנדל.

"נראה לי שזה יענה לך על התשובה. כפול 8", אמרה ובאותה נשימה הראתה לי תמונה שלה עם שירן, באחת משמונה הפגישות שלהן. אם אתם מעוניינים בפגישה עם אדם שאתם מעריצים, הנה הטיפ שלה: "לעשות הכל על מנת לפגוש אותו! פשוט הכל! גם אם זה אומר לנסוע בכל רחבי הארץ למקומות בהם הוא יהיה". אם תשאלו אותה, היא תגיד שעשתה זאת ובהצלחה רבה: "אני הייתי באילת, בים המלח, במרכז ובצפון. הקפתי כמעט את כל הארץ בשביל לראות אותה".

רגע, לא כל כך מהר. אנחנו לא חושבים שההורים שלכם יאהבו את הרעיון. רוזי מספרת כי "ההורים שלי לא ממש אוהבים את זה, אבל אין להם ברירה. אני נוסעת עם עוד חברה והם בתורנויות נהיגה. או שיש רכבת". מצד שני, "דווקא בפגישה עם ראש הממשלה, ההורים שלי התגאו מאוד. אמא שלי נכחה שם כך שהייתה חלק נכבד מהמעמד וחוותה את ההתרגשות. כולם פרגנו, גם המורים והחברים החמיאו לי מאוד".

ולסיום כששאלתי אותה את מי היא הייתה מעוניינת לפגוש שלא ביכולתה כרגע, ענתה בבת אחת ובלי לחשוב יותר מידי, "לאלי אספוסיטו האחת והיחידה". אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני עדיין זוכרת אותה בתור הילדה החמודה מ"כמעט מלאכים". יכול להיות שהיא תגיע לארץ, ואני בטוחה שזו הזדמנות. שיהיה בהצלחה!

תגובות