קמפיין לעידוד טבעונות: משפיל במקום להעביר את המסר . צילום מסך מהסרטון

קמפיין לעידוד טבעונות: משפיל במקום להעביר את המסר

בקמפיין חדש למען טבעונות, מככבת רותם סלע, ומספרת לכאורה את סיפור חייה כשזהו בעצם סיפורה של פרה. אולם, הסרטון דומה באופן מטריד לתופעת סרטוני ההתאבדות של נערות ביוטיוב. שניר סיגאווי, טבעוני בעצמו, חושב שהמטרה טובה, הדרך קצת פחות

ברחבי הרשת מופץ בימים האחרונים, סרטון בו נראית רותם סלע כשהיא מספרת את סיפור חייה (כך זה מתחיל לפחות). לאחר כשתי דקות, הצופים מגלים שסיפורה הוא בעצם סיפור של פרה, והמטרה של הסרטון היא להראות כמה חשוב להיות טבעוניים, ולמנוע את הפגיעה בחיות. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

בתור טבעוני חדש יחסית (כמעט חודש), אני רואה את הסרטון הזה מועיל למערך הטבעונות וידיעת ההתעללות בבעלי חיים בארץ ובעולם. אולם מבחינתי, צורת העברת המסר בסרטון היא פוגענית, ואף מקניטה את אותם האנשים שהעלו סרטונים בסגנון. אני מדבר כמובן על תופעת סרטוני ההתאבדות שנערות מעלות ליוטיוב. 

כולנו נחשפנו לסרטונים מהסוג הזה שעלו לרשת, והזדעזנו בכל פעם מחדש. התחושה שלי היא שהסרטון פשוט בא וצוחק להם בפרצוף על הסרטון שאותו הם העלו. כתוצאה מכך הסרטון פוגע בכל זכות טבעית בסיסית אפשרית, בין אם זה הזכות לכבוד ובין אם זה הזכות לשם טוב. לפי דעתי, הנערות שמעלות את הסרטונים, עושות את זה בכדי לקבל תשומת לב שכל כך חסרה להן. 

במקרים של פגיעה כזאת בעקבות מקרי בריונות שונים, אותן בנות בסך הכול חשות צורך להראות לעולם כמה הן סובלות, בתקווה שימצאו אדם שאכן יוכל לתת להם יד תומכת וכתף להישען עליה זמן מה. כמובן שיש גם נערים שמעלים סרטונים כאלו, אך הרוב מהוחלט הן נערות. 


סרטון של נערה על ההתעללות שעברה

בגלל הדמיון הרב בין הסרטון של הנערות לסרטון של סלע, אני טוען שהסרטון חוצה כל גבול אפשרי, אפילו שהקמפין הוא למטרה טובה – טבעונות והכרת הסוגיה הידועה לשמצה והיא התעללות בבעלי חיים.

הסיבה שהחלטתי לפני חודש להיות טבעוני היא שאני מאמין בכל ליבי שיש דרכים אחרות לפתור את בעיית אכילת המזון הלא טבעוני, בשרי או חלבי, אך בטח שלא בדרכים לא מוסריות ופוגעניות כאלה. יש לנהל דיון ולהסביר פנים מול פנים ובתמונות את ההתעללות שעוברים בעלי החיים, כדי שאנו נוכל לאכול את השניצל או לשתות את החלב שאנחנו כל כך אוהבים. את המסר שמנסה סלע להעביר בסרטון - ניתן להעביר רק בשיח, בגובה העיניים. אז אולי נוכל לשנות משהו ולהשפיע. 

תגובות