חודש הגאווה: איך זה לחיות עם שתי אמהות לסביות?. צילום: אלון אלבכרי

חודש הגאווה: איך זה לחיות עם שתי אמהות לסביות?

מאיה ניר - שמחון היא נערה סטרייטית רגילה, שנולדה וגדלה עם שתי אמהות גאות. איך הסביבה מקבלת את משפחתה? איך מתחלקים התפקידים בבית? ומה היא חושבת על זכויות הקהילה הגאה?

מאיה ניר - שמחן, נערה סטרייטית רגילה בת 18, נולדה וגדלה במשפחה אוהבת, לשתי אימהות גאות. כבר בתחילת הראיון היא מספרת "בשבילי משפחה זה להיות בחברת אנשים שאוהבים אותך ודואגים לך לא משנה מה, וזה בדיוק מה שיש לי". 

בדרך כלל במשפחות יש חלוקת תפקידים בין האם לאב. כיצד זה מתחלק אצלכם בבית?

כתבה
חודש הגאווה: מרכז ניר כץ נלחם בלהט"בפוביה
ליאור אלונה גולדמן
החודש חל חודש הגאווה, המגיע לשיאו במצעד הגאווה ביום שישי הקרוב. לצערנו, בני נוער רבים מכל הארץ מאלימות בעקבות נטייתם וזהותם המינית. מרכז ניר כץ מנסה לעזור לבני הנוער, ולהילחם בתופעה הזאת

"הן ממלאות את שני התפקידים באופן מלא, הן הולכות לעבודה ומחזיקות משרות בכירות. אחת בבית החולים השנייה בבנק. הן ממלאות את שתי התפקידים בצורה יוצאת דופן."

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

כשהיית קטנה היית מרגישה שונה מילדים האחרים?

"אני ספציפית לא הייתי מרגישה שונה, כי אני "רגילה", אני סטרייטית, אבל הייתי מרגישה שההתייחסות אלי היא אחרת או שמסתכלים על המשפחה שלי בצורה אחרת, כיוון שהיא שונה מרוב המשפחות. אני שייכת למשפחה אלטרנטיבית, אבל לרוב זה לא עשה בעיות. כשהייתי קטנה שאלתי את האימהות שלי איפה אבא שלי והן ענו לי בשיא הכנות שאין לי אבא, יש תורם זרע שאין לו שום תפקיד בחיים שלי, ואני מסכימה עם כך לגמרי. אין לי אבא, ואני מקבלת את זה בטבעיות, זה המצב הקיים, וזה לא שרע לי, טוב לי במשפחה שלי."

כשאנשים מגלים שאת בת לשתי אימהות איך הם מגיבים בדרך כלל? קרה שפגעו או העליבו אותך?

"האמת שהרוב חושבים שזה מגניב, זה קטע אחר. אנשים שחושבים שזה "לא מגניב", מובכים מדי כדי להיכנס לקטע הומופובי. חוץ מזה אחד הדברים הראשונים שאני מספרת לאנשים הוא זה שיש לי שתי אימהות לסביות בכדי שלא יגלו את זה אחר כך וזה יפגע ביחסים בינינו, זאת אומרת אם מישהו לא מקבל את זה ואני כבר מחוברת אליו זה בעייתי. זה חלק ממני ולכן זה חלק מה"כרטיס ביקור" שלי. אני מאוד פתוחה בנושא, ואני חושבת שזה סוג של מנגנון הגנה. חברות שלי מקבלות את זה עד הסוף, לפעמים סקרניות ושואלות, אבל לא נוצר לי שום קונפליקט עימן על הנושא."

טור
מצעד הגאווה 2014: לא צועדים רק בשביל הלהטב"ים
רוני דור
ההומופוביה עוד קיימת והיא לא הולכת להיעלם, בטח לא בשנים הקרובות. הבועה ב"מדינת תל אביב" היא חלום ורד, שלמעשה אנחנו חיים במקום שהדרך לשוויון וקבלה עוד ארוכה. למצעד הגאווה יש משמעות רבה, שאליו מגיעים לא רק להט"בים, אלא גם אנשים שבאו לתמוך

אם תשמעי הערה הומופובית כלפי אדם כלשהו ברחוב תעשי משהו?

"כמובן שתלוי בסיטואציה, אבל בעיקרון כן. אני לא נגד הקהילה, אבל אני לא תומכת באופן אקטיבי, אני לא פעילה בהפגנות, אגודות וכו'. אני גם לא הולכת למצעד הגאווה. אני לא איזה לוחמת המגנה על כל הזוגות החד מיניים, כיוון שאני עצמי סטרייטית. אם אומרים משהו ספציפי אלי שקשור למשפחה שלי זה כבר עניין אחר, זה עניין של כבוד. זה ייצור בעיות רציניות. אני יכולה להוכיח בהרבה מאוד דרכים שהמשפחה שלי שנחשבת לאלטרנטיבית מתפקדת כמו כל משפחה נורמטיבית ואפילו יותר בקטעים מסוימים. כל החברים שלי מתים על ההורים שלי, מתים על בית שלי, על האווירה, זה לא משהו שונה."

את מרגישה כי חסר לך דמות אב בחיים?

"אני לא מרגישה שחסרה לי דמות אב, יש לי המון גברים משמעותיים בחיים שלי. מה שכן חסר לי זה לדעת עד הסוף מה המקור שלי, לדעת מה העדה שלי עד הסוף, כיוון שחצי אני לא יודעת, החצי של ה"אבא" - אני לא יודעת למי אני דומה. ההורים שלי קיבלו תרומת זרע אנונימית ככה שאין לי פרטים עליו, וגם עכשיו שאני בת 18 אין לי דרך להשיג אותם."

את מאמינה כי להומואים כמו ללסביות מגיעה ההזדמנות לגדל ילדים?

"ברור, אני חושבת שכמו שלי יש שתי אימהות שעושות התפקיד שלהם בצורה מדהימה, גם שני אבות יכולים למלא את התפקיד בצורה נהדרת וטובה, ושלילדים לא תהיה להם חסרה דמות בחיים, כמו שלי היא לא חסרה. אין קשר בין מגדר ההורים לתפקוד שלהם כהורים ושלנו כמשפחה."

מה היית רוצה להגיד לאותם אנשים שמתנגדים לרצונם של הזוגות החד מיניים להביא ילדים לעולם?

"שיבואו למשפחה שלי או למשפחות אחרות שבהם הזוגות הם חד מיניים ויראו כיצד הם מתפקדים, ויראו שאין שום דבר לא בסדר, שזה רגיל לגמרי. יש אווירה כמו שקיימת בכל בית, דינמיקה משפחתית שקיימת בתוך כל תא משפחתי ויחס רגיל בין הורה לילד. אני מאמינה כי לזוגות חד מיניים מגיע להינשא ולגדל ילדים כמו לכל זוג אחר."

תגובות