להרגיש כמו בגאליס: מחנות הקיץ הכי שווים לחופש. צילום מסך מהאתר חוויה באנגלית

להרגיש כמו בגאליס: מחנות הקיץ הכי שווים לחופש

השנה אתם לא רוצים לשבת מול המחשב כל החופש הגדול?בא לכם לבלות את בקיץ בצורה קצת שונה? אספנו במיוחד בשבילכם את מחנות הקיץ השווים ביותר

החופש כבר כאן ולרובנו כבר יש תכנונים מדויקים איך לנצל אותו. אבל אם התכנונים שלכם הם בעיקר לרבוץ מול הטלוויזיה או המחשב, ובא לכם לעשות יותר מזה, הנה ששת מחנות הקיץ השווים ביותר.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

חוויה באנגלית

מחנה הקיץ חוויה באנגלית, סאמר סקול דתי בלונדון, הוא מחנה מיוחד במינו. מלימודים מוחדים לשפה האנגלית ועד לאטרקציות מיוחדות בכל לונדון - אי מצב שלא תרחשו את כל לונדון. בחלק מהפעילות של המחנה, אתם תזכו ללמוד אנגלית באחד מגופי החינוך בלונדון, לפגוש חברים מכל המדינות ולא פחות חשוב, ליהנות ממסעדות שוות כל צהריים.

ביקשנו מרונן רותם, אחראי שיווק, הדרכה וניהול תכנית תרבותית במחנה, לספר לנו על המחנה: "המחנה הוא לנערים ונערות דתיים. כשרות, שמירת השבת וכל הדברים הברורים הללו לנוער דתי. כל בוקר נהיה בבית ספר ללמידה באנגלית בשיתוף עם גופי חינוך גדולים בלונדון. יש רמות שונות של תלמידים, כמובן שיש מבחני התאמה. אחרי הלימודים והאוכל יוצאים למוקומות מדהימים, כמו סיור באיצטדיון בהארי פוטר, מלך האריות וצ'לסי – הכל באנגלית. זאת תכנית מיוחדת, לא עושים את זה בשום מקום אחר".

איך אתם נערכים לקראת טיסה לחו"ל?

"מתחילים שנה מראש, הרבה הכנה לוגיסטית מכל הבחינות: מכינים את המדריכים, את הילדים – כל מה שצריך בשביל שנוכל לעשות את זה בצורה הטובה ביותר".

על הדשא
על הדשא © צילום מסך מהאתר

מה גורם לילד לעזוב הכול ולצאת למחנהמה מעניין כלכך במחנה הזה?

"יש את האמת המרכזי – לימוד האנלית ושיפורה. דרך שונה ומיוחדת. מעבר ללימוד האנגלית, כל האטרקציות האלו מיוחדות ושונות עם ההורים. כל יום זה משהו שונה. המון חוויות לכל החיים. חוץ מזה, יש אטרקציות מטורפות שאני לא חושב שמישהו ירצה לוותר".

מהי העלות של המחנה?

"זה טריקי מעט. בסביבות ה-15 אלף שקל".

יניב קולא, יוצא אחד מהמחזורים האחרונים של המחנה, מספר לנו מנקודת מבטו על המחנה. הוא אומר כי "המחנה הזה לא חדש במשפחה שלי. זה משהו שהוא לא חדש, המשפחה שלי כבר לא פעם שלחה ילדים למחנה הזה. יש לנו סדר יום, הדרכה חודש לפני עם ההורים, המדריכים מאוד זורמים. מחנה שהוא כיפי".

מה הכי משך אותך במחנה?

"כמות הדברים שעושים בשבועיים האלו. אין לך שנייה שאתה נח. יש מספיק מה לעשות. אני זוכר שהלימודים היו שונים ממה שחשבתי, אבל עדיין זה היה בציפיות".

הנערים והנערות מדברים
 

מה אתה הכי זוכר?

"זה יישמע מגעיל, אבל כשחזרנו לארץ, יש פס צהוב שכל המשפחות לא יכולות לעבור ועליהן לחכות שם. במהלך המחנה למדנו שירים קבוצתיים שלנו. כשהגענו לארץ, עצרנו לפני הקו והתחלנו לשיר עם ייבוש ההורים".

התגעגעת להורים במהלך המחנה?

"שבועיים מחוץ לחברים ומההורים – נשמע מפחיד. זה עובר ואתה מקבל "משפחה חדשה" ואתה לומד לחיות עם חברים באותו החדר. זה ממש מיוחד".

השארת קשר עם חברים משם?

"יש לנו קבוצת וואטאספ, אנחנו נפגשים באירועים שונים. יש לי עדיין חברים שאני לא אשכח בחיים".

© צילום מסך מהאתר

מחנה אגד

מחנה הקיץ של אגד מתקיים בנהריה בבית קיי, כאשר המחנה פועל בקבוצות של 25 ילדים בכל קבוצה. אגד מתפעלת שנים רבות עבור ילדים ובני נוער של עובדי אגד מחנות קיץ הנחשבים לאחד המחנות הטובים בארץ. בשנים האחרונות נפתח המחנה לילדים שאינם ילדים של עובדי אגד.

מה מיוחד אצלכם במחנה?

"יש לנו כמה מחנות, אבל יש לנו מחנה אחד שהוא מיוחד וותיק שהוא סאמר סקול. במקום לנסוע לחו"ל יש לנוער סאמר סקול בארץ. שפת האם של כל המדריכים היא אנגלית ויש המון פעילויות וכיף".

מה העלות של המחנה?

"בממוצע בין אלפיים לשלושת אלפים שקלים".

שוחחנו עם יוצא המחנה והוא סיפר כי "היה לי ממש כיף, הגעתי לשם לבד בלי חברים ובלי ידע על מחנה הקיץ. יצאתי משם עם חברים שאני בקשר איתם עד עכשיו. אתה גם לומד שם להכיר אנשים".

איזה פעילויות לדוגמא היו במחנה?

"היו פעילויות ספורט שמאוד אהבנו עם מדריכים שמאד התחברנו אליהם" מספר ומוסיף, "היו בעיקר מדריכים צעירים, היה כיף איתם כי הם ישבו איתנו, צחקו איתנו והבינו אותנו".

מה גרם לך לצאת למחנה?

"האמת שבהתחלה אמא שלי הציעה ואני התנגדתי, היא שכנעה אותי ויצאתי. ביומיים הראשונים לקחו לי כמה שעות להבין איפה אני ושפה אני הולך להיות בשבועיים הקרובים. תוך כמה שעות התחברתי לארבעה ילדים ועם הזמן למדתי להכיר את כולם והיה לי מאוד כיף".

אתה ממליץ לילדים אחרים לצאת למחנה?

"כן. אם רוצים להכיר חברים חדשים". 

מה הרגע שהכי נהנית בו? הפעילות שעשתה לך את כל המחנה?

"כל שנה אנחנו עושים קומוזיץ, כל השכבות גיל יושבים ביחד ומכירים יותר, זה הרגע שאתה באמת מבין איפה אתה".

מחנה קימאמה

מחנות הקיץ של "קאמפ-קימאמה" החלו לפעול לפני 10 שנים. מדובר על חוויה ייחודית של פעם בחיים שבה תוכלו לפגוש ילדים מהארץ ומארצות אחרות ובנוסף תוכלו להתמקצע בתחומים שמעניינים אתכם. הפעילויות בקאמפקימאמה מועברות גם בעברית וגם באנגלית. המחנות עוסקים בתחומים רבים: טניס, כדורסל, כדורגל, כושר וקיקבוקסינג, גלישת גלים, גלישת רוח, צלילה, שייט, מדיה, טבע וספורט אקסטרים, אילוף כלבים, אמנויות במה, אמנות וציור, שחייה, רכיבה על סוסים ועוד.

דיברנו עם אבישי, נציג המחנה: "קימאמה זה קודם כל סאמר-קאמפ בין לאומי. זה אומר שבמחנות שלנו במחזורים של שבועיים ומגיעים בני נוער בגילאי 7-17 מכל העולם. המחנות מתנהלים בעברית ובאנגלית הפעילויות במחנה ברמה מאד מאד גבוהה. מה שמיוחד זה שהילדים מחוץ לבית, בלי ההורים, בלי טלפונים, בלי מחשבים ובעצם מבוקר עד ערב אנחנו רק יוצרים חוויות ויש הרבה חברויות בין חניכים בישראל לחניכים בחו"ל". 

"כל המחנות שלנו הם על הים ויש לזה משמעות כי אלה המקומות הכי יפים בארץ. יש שם יאכטות וגלישות גלים, בקיצור הלוקסוס הכי גבוה שאפשר לבקש או לכוון". 

© צילום מסך מהאתר

איך אתם נערכים לקראת יציאה למחנה?

"קודם כל החניכים מגיעים אלינו, זה מחזורים של שבועיים שהם בתוך המחנה. המחנה שלנו ממוקם על הים וישנים בחדרים וכל הפעילות היא בתוך המחנה, שטחים ענקים! אנחנו לא קמים חודש לפני הקיץ ומתחילים לתכנן את המחנה עובדים על זה כל השנה כדי שמתי שהילדים יגיעו תהיה להם חוויה משנה חיים".

מה לדעתך גורם לילד לעזוב הכל ולצאת למחנה?

"אצלנו קודם כל הילדים יודעים שהם יכירו מלא מלא חברים חדשים שהם לא מבית ספר שלהם, כשאני אומר מלא אני מתכוון שיש אצלנו 1500 חניכים, הדבר הראשון שמעניין אותם זה להכיר מלא חברים חדשים יפים ויפות ולהתאהב. הדבר השני זה שישנים מחוץ לבית בלי ההורים ואתה כל הזמן עם צוות הדרכה שאין כמוהו".

מה העלות של המחנה?

"מחזור של שבוע עולה שלושת אלפים ושלוש מאות שקלים, ומחזור של שבועיים בין שבעת אלפים שש מאות שקלים לשמונת אלפים שקלים".

סקי
 

שאלנו את דן, יוצא המחנה, איך הוא בילה במחנה: "זה מחנה של שבועיים במכמורת על הים. נסעתי בפעם הראשונה עם חבר אחד אבל הכרתי שם המון חברים מכל העולם וכמעט לא הייתי עם החבר שבאתי איתו. מכירים שם חברים כאילו אתם מכירים כל החיים. באתי גם בשנים הבאות עם החברים שהכרתי שם. יש הרבה פעילויות בבוקר שכל אחד בוחר מה הוא אוהב. אחרי זה יש ארוחת צהריים ואז פעילות של כל הצוות".

תהיה אמיתי, אתה ממליץ לילדים אחרים לצאת למחנה?

"כן מאד, בגלל כמות החברים שאפשר להכיר שם וגם אתה נחשף ללימוד אנגלית". 

מה הרגע שהכי נהנית בו? הפעילות שעשתה לך את כל המחנה?

"בסוף השבועיים יש נשף כמו בסרטים מזמינים מישהי ללכת איתה לנשף וזה ממש כיף, הכי זוכרים את זה".

יש מישהו שנשארת בקשר איתו?

"כן אנחנו חבורה של שש מהקיץ הראשון שנסענו אנחנו חברים ממש טובים. נפגשתי איתם גם במהלך השנה. יש אחד שגר בפריז ואנחנו בקשר ממש טוב. בקיץ הזה אני נוסע אליו לפריז".

הרבה מחשבים יש שם
הרבה מחשבים יש שם © צילום מסך מהאתר

BIG IDEA

מחנה BIG IDEA הוא מחנה קיץ בינלאומי העוסק בטכנולוגיה. ילדים ובני נוער מגיעים אליו כדי לפתח את הקישורים הטכנולוגיים והיצירתיים שלהם ובעיקר כדי לבלות בארץ הסטארט אפ הגדולה בעולם. במחנה ניתן ליהנות ממעבדות מחשבים חדישות, בריכת שחייה מהממת והמון דשא וטבע. 

הפעיליות במחנה

זה מחנה בינלאומי שאליו מגיעים ילדים מעל ל-30 מדינות בעולם מגילאי 7-17. יש במחנה 35 סדנאות שאפשר להתמחות בהן במקצועות טכנולוגיים מגוונים שונים ומגניבים למשל עיצוב תכשיטים והדפסתם בתלת מימד, בניית משחקי מחשב, סדנת מדע וחלל, איך להיות דיג'יי, עריכת סרטים  וכמובן מקצועות תכנות. בנוסף יש בו גם פעיליות ללא מחשב כמו גלישת גלים, בריכה, ספורט ואומנות. ים, חניכה במחנה מוסיפה "זה מחנה של טכנולגיה שבשנים האחרונות הוא התפתח, באים אליו ילדים ומדריכים מכל העולם".

ההשראה למחנה

המחנה בסגנון מחנה בצפון אמריקה, 'הסארקאמפ'. מדברים במחנה בשלב הראשון עברית ואנגלית ולאחר מכן עוברים לאנגלית בלבד. המדריכים שלנו מעל לגילאי ה-20, הם מגיעים מכל קצוות העולם וכך זה משרה אוירה בין לאומית.

מחיר המחנה

המחנה עולה לכל ילד 7900 שקלים לשבועיים, לא כולל דמי טיפול של 700 שקלים".

המיוחד במחנה

המפגש הבינלאומי הוא מרתק, מקסים ונפלא, כל ילד פותח דף נקי ומוצא לעצמו חברויות לכל החיים. זו חוויה מדהימה לעזוב את הבית, ההורים ולקבל עצמאות. ים החניכה מוסיפה "בשנה הראשונה היה לי קשה להתחבר לילדים, אבל אחר כך הכרתי בנות שהיו איתי בחדר והפכנו לחברות."

מה הדבר שהיה לך הכי כיף במחנה?

 "הלילות הלבנים בעיקר, אבל גם כל החוויה." כך מספרת ים.

CAMP EXPERTS 

CAMP EXPERTS היא חברה שתחפש עבורכם את מחנות הקיץ הטובים ביותר בארץ ובעולם, בהתאם לרצונות השונים שלכם. ניתן להירשם בגילאים שונים, ולחפש מחנות העוסקים בתחביבים שונים. למשל, אם אתם בעניין של ספורט, החברה תמצא עבורכם את מחנה הקיץ שעוסק בכמה שיותר ענפי ספורט על מנת שתוכלו להעשיר את הידע שלכם.

החברה עובדת עם מדינות כמו אנגליה, צרפת ובלגיה, ארצות הברית ועוד. ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמשתתפת.

איך נערכים לקראת טיסה לחו"ל או למחנה?

"צריכים לטפל בעניין הטיסות, שזה דבר שאינו כלול במחיר המחנה, היועצים שלנו עוזרים למצוא את הטיסות הזולות והטובות ביותר. בנוסף אנחנו גם שולחים רשימת ציוד מפורטת למחנה, וממליצים מאוד לחניכים לא להביא מכשירים אלקטרוניים על מנת ללמוד לחיות גם בלי זה".

מה גורם לילד לעזוב הכול ולצאת למחנה? מה כל כך מעניין במחנה הזה?

"במחנות שאנחנו עובדים איתם יש אין ספור דברים לעשות - אם זה ללמוד ענף ספורט חדש, מלאכת יד, אמנויות הבמה או כל דבר אחר שמעניין בני נוער. מכירים חברים מכל העולם שנשארים איתם בקשר גם שנים לאחר המחנה. אלו באמת חוויות של פעם בחיים".

היו מקרים עם בני נוער שרצו לחזור לארץ או למשפחה?

"כשבני נוער טסים לחו"ל הם מרגישים מאוד עצמאיים, חווית הטיסה היא גדולה בפני עצמה. כשהם מגיעים ליעד הם רוצים להתנסות בכל הדברים, אז הגעגוע פחות מורגש למרות שהוא קיים. כשהנערים נמצאים בארץ אז יותר קשה, בגלל שהם מרגישים קרובים לבית, למשפחה, הם במקום מוכר יחסית. אבל לא קרה לי עדיין שנער טס לחו"ל ורצה לחזור".

מה העלות של המחנות?

"בין אלף לאלף חמש מאות דולר לשבוע, לא כולל הטיסות".

 

ניר, יוצא אחד המחנות, מספר לנו מנקודת מבטו על המחנה שבו היה: "היה לנו לוח זמנים לכל יום בכל יום הולכים לבריכה, אוכלים, יש פעילויות היינו בוושינגטון, ניו ג'רזי. היה נורא מעניין וכיף".

מה גרם לך לצאת למחנה?

"רציתי קצת לטוס לראות מקומות ולצלם, לא רציתי עם ההורים רציתי לנסוע לבד ולראות איך אני אסתדר לבד והאמת שהיה ממש מצוין".

USA CAMP

מחנה הקיץ USA CAMP, מאפשר לבני נוער מישראל לחוות את החוויה המדהימה של מחנות הקיץ בצפון אמריקה, ולתת לבני הנוער האמריקאים הזדמנות להכיר נוער ישראלי בגילם. הארגון עובד בשותפות עם מחנות קיץ ששייכים לקהילות היהודיות בצפון אמריקה.

יובל קורן, מנהל הארגון, מספר על המחנה: "יש מגוון רחב של פעילויות. אנחנו שולחים לכמה מחנות שונים, לכל המחנות יש מקומות טבע יפים, יערות ואגמים. לכל מחנה יש אגם פרטי משלו, כשבאגם יש פעילויות מים. יש לנו מגרשים מכל סוגי הספורט (טניס, כדורגל, כדורסל וכולי)".

"בנוסף יש גם דרמה, אולפני הקלטה וכן הלאה. כמו שאמרתי, זה מחנה שמחולק לבקתות עם חלוקה לבנים והבנות, שכבה של אותם בני גיל, ויש מלווים בכל בקתה, אמריקאים יחד עם הישראלים. האנגלית משתפרת. המחנה הוא לא דתי ואין לו כשרויות. ימי שישי יש קבלת שבת ויש צביון יהודי למחנה. כל מחנה עם טיולים משלו".

 

איך מתכוננים ליציאה?

"מגייסים מדריכים, סטודנטים אחרי צבא עם ניסיון עושים עיונים וסמינר מדריכים ומשבצים מדריכים לקבוצות שלהם. 2 ימי הכנה למדריכים ולילדים".

מה מחיר המחנה?

"ארבעת אלפים שמונה מאות דולר לילד".

© צילום מסך מהאתר

עומרי, שהיה חניך במחנה, מספר לנו: "תמיד כיף. קמים בבוקר והולכים לאכול, ולאחר מכן יש לנו חמש פעילויות שבחרנו בהרשמה למחנה: זה יכול להיות סקי מים, אומגות ועוד. אחרי שמסיימים עם זה, יש לנו זמן חופשי בבריכה, באגם או בכל מקום אחר. בערב יש מסיבות וזמן חופשי עם החברים".

מה גרם לך לצאת למחנה?

"בהתחלה לא הכרתי את המחנה, אבא שלי הכיר אותו דרך האינטרנט. רציתי להכיר אנשים חדשים ולראות קצת את החיים במקום אחר".

אתה ממליץ גם לילדים אחרים לצאת למחנה הזה?

"מאוד, וכמה שיותר מוקדם כי גיל 15 זו השנה האחרונה".

מה הרגע שהכי נהנית בו? הרגע שפשוט עשה לך את כל המחנה?

"כל הצחוקים עם האמריקאים, אלה אנשים מתרבות אחרת ומאוד כיף להכיר את זה וגם המסיבות מאוד מהנות".

יש אנשים שאתה עדיין בקשר איתם?

"בטח! אני בקשר עם המון, בוואטסאפ, בפייסבוק ואפילו בסנאפצ'אט".

רובין הוד!
רובין הוד! © צילום מסך מהאתר

מחנה קיץ ישראלי גיימינג

חברת "אינטרסקול ישראל", המקדמת ומחנכת את דור העתיד של ההייטק הישראלי, מציינת בקיץ הקרוב 25 שנות פעילות תקיים השנה לראשונה מחנה גיימינג והרפתקאות לילדים ובני נוער בכיתות ג' עד יא' המחנה מתקיים בהוד השרון.

ספר לי קצת על המחנה.

"המחנה לסטארט-אפ, פיתוח אפליקציות וגיימינג הוא בעצם חממת רעיונות ילדים ובני נוער בגילאים 10-17. במחנה עושים הדמיה של תהליך הסטארט - אפ בקבוצות קטנות וגדולות, לכל אחד בקבוצה יש תפקיד. החניכים גם יעסקו בפיתוח, למידת הכלים שאנו זקוקים להם על מנת לפתח אפליקציות ומשחקי מחשב. הלמידה במחנה נעשית ב-2 שיטות:

למידה עם מדריך ולמידת עמיתים, כלומר חניך מלמד חניכים נוספים את תחום המומחיות. שלוש קבוצות טובות שמגיעות לייצר אפליקציות ומשחקי מחשב אמיתיים. כמובן, שאנחנו מבינים שעכשיו חופשת הקיץ וילדים ובני נוער צריכים גם להשתחרר יש במחנה בריכת שחייה, מארגנים קומזיצים, משחקי גיימינג קבוצתיים ועוד".

מה גורם לילד לעזוב הכל ולצאת למחנה?

"הילדים מחפשים את האתגר, לפתח משחקים וללמוד דברים חדשים שלא ידעו קודם. יש לזה ערך ערכי וכמובן גם חברתי כי מכירים הרבה מאוד אנשים חדשים במהלך המחנה".

מהי עלות המחנה?

"באופן עקרוני אנחנו לא מונעים מילד להשתתף אם יש בעיה כספית. לשבוע מחנה משלמים אלפיים חמש מאות שקלים, ולאחד עשר יום משלמים בסביבות החמשת אלפים שקלים".

מאחלים לכם קיץ מהנה, מלא בפעילויות בכיף ובפרוגי!

תגובות