מכתב לרוה"מ: "בבקשה, תגיד לא להפסקת אש". צילום: מוטי קמחי

מכתב לרוה"מ: "בבקשה, תגיד לא להפסקת אש"

הפסקת האש החלה הבוקר, אך רבים בעם לא מסכימים איתה. לידור אלימלך, במכתב פתוח לראש הממשלה: "לצערי, כבר מספר רב של חיילים שלנו מת בקרב הזה, מספר רב של חיילים שהם בטווח הגילאים שלי, גדולים ממני בשנה או שנתיים. אסור שהדם שלהם, הדם שנשפך מהם יהיה לחינם"

חשבתי רבות מה לכתוב לך אדוני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הרי לכתוב לך כאן מה שאני רוצה לומר זה לא כבר לא משחק, זה לא הסטטוסים שאני מעלה לחשבון הפייסבוק או התמונות שאני מעלה לאינסטגרם.

הגעתי למסקנה שאני אכתוב מה שאני חושב, בלי לחשוב, פשוט מה שיוצא, יוצא. אני רוצה לכתוב לך דעה אישית שלי על הפסקת האש של מבצע "צוק איתן", דעה של ילד בן 18 שרואה ומבין מהצד הכל. אז ככה, אני לידור אלימלך, בן 18 כמו שהזכרתי וכרגע סיימתי את כיתה י"ב, בין היתר אני עורך את מדור מוזיקה ישראלית באתר הזה, אתר הנוער המוביל במדינה, פרוגי. 

מה שרציתי לכתוב ולהגיד לך הוא שלדעתי אתה עושה טעות. כן, הפסקת אש היא הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לנו, הדבר הכי גרוע שיכול לעבור על ישראל. שלא תבין לא נכון, גם אני רוצה שהסיפור הזה כבר ייגמר, אבל לצערי הפסקת האש תהיה רחוקה מלגמור את הסיפור הזה אחת ולתמיד. לצערי, כבר מספר רב של חיילים שלנו מת בקרב הזה, מספר רב של חיילים שהם בטווח הגילאים שלי, גדולים ממני בשנה או שנתיים נרצחו בדם קר במבצע הזה. אסור שהדם שלהם, הדם שנשפך מהם יהיה לחינם.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

גם אני חשבתי לרגע שאולי זה נכון, אולי הפסקת אש תעצור את ההרוגים והיא באמת תעצור את ההרוגים, אבל רק למבצע הזה. ברגע שהחמאס ישיג עוד קצת כסף ועוד קצת כוח זה יחזור על עצמו, אני לא צריך להגיד לך את זה, אתה יודע.

ברגע שהודיעו על ההרוג הראשון פשוט נשבר לי הלב, ילד שלא הספיק להגשים חלום, ילד שעוד לא סיים את השירות הצבאי, ילד שעוד לא חווה כלום בחייו, נפל. ידעתי שזה הולך לקרות, אני לא תמים, אבל בתוך תוכי קיוויתי שזה לא יקרה. מה שעשיתי אחרי ששמעתי על הילד ההוא זה היה פשוט להתפלל, להתפלל שהוא יהיה האחרון. אבל הוא לא, הוא לא היחיד וכל בוקר שאני קם אני שומע על יותר מהרוג אחד. חברים שלי נמצאים שם בקרב, ילד מהיישוב שלי נפצע קשה ועוד לא הספקתי לעכל את זה וכבר ילד אחר מהיישוב שלי מת. אני לא אגיד לך שהייתי החבר הכי טוב שלו, אני גם לא הייתי חבר שלו, אבל שזה קרוב אלייך אתה פשוט רואה שחור בעיניים.

חייל צה
חייל צה"ל לפני הכניסה לעזה © דובר צה"ל

כשזה קרה, חשבתי לעצמי שאולי כדאי להפסיק עם הכוחניות הזאת, אולי להרגיע את החיה שבי שבזמן המבצע יוצאת רעבה לנקמה, אולי להוריד את האגו שלי ולתמוך בהפסקת אש, ככה לא יהיו יותר הרוגים. אבל לא הצלחתי, גם כשזה קרה לא הצלחתי להסכים איתך. הפסקת אש עכשיו רק תחליש אותנו, רק תהרוס אותנו יותר בעתיד. אמנם מספר ההרוגים שלהם גדול יותר, אבל זאת לא תחרות. ואם כן, אנחנו בכל זאת הפסדנו.

תראה מה קורה בעם שלך, במדינה שלך, מלחמות אחים. שמאלנים קיצוניים יוצאים לרחובות ומקניטים בדעותיהם, ומנגד יוצאים הימניים הקיצוניים ומשיבים להם מלחמה. אני חושב שגם במצב הזה אסור לך להתעלם מזה, מחובתך להרגיע אותם ולהתייחס לזה. וסלח לי, אבל אני אנצל את המעמד ואבקש מכולם להפסיק עם זה, בואו נהיה מאוחדים במלחמה הזאת, "ננצח" אותה, ואז נצא לרחובות. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר לצעירים בתחילת המבצע: "לא יודע כמה זמן זה יימשך"
 

זהו אדוני ראש הממשלה, אני סיימתי, למרות שכמות הדברים שיש לי להגיד לך עוד היא עצומה. אבל אני מבקש ממך, אם אתה רואה את זה, בבקשה, תגיד לא להפסקת האש הזאת, תעצור אותה. בחרנו בך כולנו, יש לך אחריות ענקית על הכתפיים, תשמור עלינו. הפסקת אש רק תלטף את האגו של החמאס, להם אין מה להפסיד, אנחנו נפסיד חיים שקטים, נפסיד חיים של אזרחים וחיילים, ואולי חיים של מישהו שאתה קורב אליו. אל תקח את הסיכון, הדם של כל החיילים שנפלו לא צריך ללכת לחינם. הדם שלהם זה הדם שלי, זה הדם שלך, זה הדם של כולנו. תזכור את זה.

תגובות