טור דעה: עד כמה חשוב לציין את יום ההוקרה לפצועי צה״ל?. צילום: מתוך הפליקר של צה"ל

טור דעה: עד כמה חשוב לציין את יום ההוקרה לפצועי צה״ל?

היום, מתקיים יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, כתבתנו עפרי גרוס, בטור על חשיבות היום: "אנחנו חיים בעולם שיש בו המון עצב ואם לכל אירוע טרור או קבוצת נפגעים יהיה יום הוקרה או יום זיכרון לא יישארו ימים שמחים"

בישראל חיים כיום למעלה מ-70 אלף פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, היום, הוא יום ההוקרה עימם, יום שבו מודים להם על תרומתם ומזדהים עם כאבם. 

במהלך יום ההוקרה יגיעו לבית ספר פצועי צה"ל ויספרו את סיפורם האישי, יתקיימו שיעורים שיעסקו בתוכן היום ויערכו סיורים בבית הלוחם בערים השונות. שיא היום הוא אירוע ההוקרה המרכזי בירושלים, במעמד חברי כנסת ושרים בממשלה. במהלך האירוע יופיעו אניה בוקשטיין, עידן חביב, עילי בוטנר וילדי החוץ, משה פרץ ועוד. בנוסף ביום שישי, 4 בדצמבר, ייתקיים מסע רכיבת אופניים בשלושה מסלולים, שייצא מאיצטדיון טרנר בבאר שבע. 

© עמוד הפייסבוק "יום ההוקרה"

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

 "האם בעוד מאה שנים ישארו ימים שלא עוסקים בעצב ובאבל?"

יום ההוקרה השנתי לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה הוא יוזמה שצמחה מהשטח, בקיץ 2014 עברה החלטת ממשלה שהפכה אותה ליום ממלכתי רשמי במדינת ישראל למרות שלא חסרים ימים שמוקדשים לאבל במדינת ישראל. אמנם במקרה הזה היום הוא יום הוקרה ולא זיכרון, אבל הוא עדיין אופף עצבות. בישראל, מדינה שקיימת רק שישים ושבע שנים יש המון ימי אבל, ימי זיכרון וימי הוקרה, השאלה האמיתית היא - האם בעוד מאה שנים ישארו ימים שלא עוסקים בעצב ובאבל?

 

"יחד כל הדרך" יום ההוקרה 2015

"יחד כל הדרך": קובי אושרת ופצוע ממבצע צוק איתן בביצוע מרגש!!לכבוד יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, הוקלט ביצוע מרגש לשיר "יחד כל הדרך" של להקת חלב ודבש. מלחין השיר קובי אושרת יחד עם לוחם יחידת הצנחנים, חיים לב טוב שנפצע במהלך מבצע "צוק איתן" וחניכי תנועות הנוער נכנסו לאולפן ההקלטות לביצוע השיר. האירוע המרכזי שאורגן על ידי איתי גרנק מנכ"ל ארגון זהות Zehut ייערך ביום ראשון בירושלים בהשתתפות משה פרץ ואחרים...לכתבה המלאה ב YNET >> http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4731293,00.htmlלפרטים נוספים על יום ההוקרה שיתקיים ב - 29.11.15 כנסו לאתר >> http://honorday.co.il/טלפון לאנשים הרוצים לתרום ולסייע ביום ההוקרה וכמובן גם לפני >> 054-6118725מיילים עם סיפורים נוספים, הערות ופניות >> israelhonorday@gmail.comבית הלוחם תל-אבי בית הלוחם ירושלים בית הלוחם חיפה ארגון נפגעי פעולות איבה (ע"ר) הארגון היציג (במדינת ישראל)ת איבה (ע"ר) הארגון היציג (במדינת ישראל) ארגון נפגעי פעולות איבה - הארגון היציגי ההתאחדות לספורט נכים - Israel Paralympic Committee ים - Israel Paralympic Committee - Negishut Israel- Negishut Israel- נגישות ישראל ראל נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אקים ישראל Akim Israel Israel שונים שווים

‎Posted by ‎יום ההוקרה‎ on‎ חמישי 26 נובמבר 2015

אני חושבת שאירוע ההוקרה מאוד נחמד, הוא מעלה את המודעות לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, נותן להם הרבה כבוד, שמגיע להם, אבל אני לא חושבת שצריך יום מסוים שבו צריך לומר תודה ולהוקיר את הפצועים משום שההתמודדות שלהם היא יומיומית. עדיף שבמהלך השנה יהיו כל מיני פעילויות והרצאות קטנות שיזכירו לנו בזכות מי אנחנו חיים כאן, במדינת ישראל.

לדעתי יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה הוא מיותר, בגלל שהפצועים פצועים במשך כל השנה ולא רק ביום ההוקרה ולכן המדינה צריכה לתמוך באופן יומיומי בפצועים ולדאוג להם במהלך כל השנה ולא רק פעם בשנה.

באופן כללי אני חושבת שלא צריך ימי הוקרה מכיוון שכשיש יום מיוחד בשנה שזו התכלית שלו, כי אז בשאר השנה אנחנו מודים, מתחשבים ומתייחסים לפצועי צה"ל פחות ממה שמגיע להם משום שיש יום מיוחד בשביל זה. אבל ההתמודדות שלהם היא בכל ימות השנה והם לפעמים זקוקים לעזרה כלכלית או נפשית בכל השנה ולא רק ביום שמוקדש בשביל לומר להם תודה, ולכן ,לדעתי, יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה הוא מיותר.

בנוסף אני חושבת שצריך לבטל את יום ההוקרה הזה בעיקר בגלל הסיבה הפשוטה, אנחנו חיים בעולם שיש בו המון עצב ואם לכל אירוע טרור או קבוצת נפגעים יהיה יום הוקרה או יום זיכרון לא יישארו ימים שמחים, ימים שבהם אפשר לעסוק בהווה ולא בעבר.

 

תגובות