נזכור ולא נשכח: "המסע לפולין משמעותי לכל החיים". צילום פרטי

נזכור ולא נשכח: "המסע לפולין משמעותי לכל החיים"

מהי הסיבה שבגללה צריך לנסוע למסע לפולין? את השאלה הזו וודאי שאלו את עצמם בני נוער רבים. "המסע הזה ילמד אתכם המון דברים שלא ידעתם על עצמכם"- נוי מוסלם, כתבת האתר, בטור אישי מרגש במיוחד על הסיבה לנסוע למסע לפולין

למה צריך לנסוע למסע לפולין? המסע לפולין הוא מסע חקר על השואה ועל המאורעות שקרו בפולין בגלל המשטר הנאצי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לפני יציאתי למסע, חשבתי לעצמי, איך המסע יראה? מה אני אחשוב שאני אראה? והאם המסע הזה יהיה כמו שאני מצפה שיהיה? כשהגעתי לפולין, הייתי מופתעת. שאלתי את עצמי: איך זה יכול להיות שקרו כאן מקרי רצח נוראיים שכאלו? כשסיירתי במדינה, פולין נראתה יפה יותר מתמיד והמבנים שבהם היהודים התגוררו באותה תקופה, לא נראים לעיניי המבקר, הייתי צריכה ללכת למקומות ספציפיים על מנת לראות את השרידים שנותרו.

"כשהגעתי לפולין, הייתי מופתעת" © רביד ליפקין

כשמגיעים לראות שרידים או מחנות, צריך להשתמש פעמים רבות בדמיון, לדמיין איך אנשים התגוררו בצפיפות רבה עם עוד יהודים בתנאים לא תנאים, ישנים אחד על השני, לא מתקלחים, לא אוכלים, לא שותים ובמהלך שהותם מצטברים מחלות ומוות שפוקדים את המחנות. כשרואים תמונות של המחנות והאנשים, התגובה קשה לעיכול. כשאתם תסעו לפולין ותראו את המחנות במו עיניכם, כשרגליכם דורכות על האדמה שהם דרכו בה, כשאתם חווים את מזג האוויר שהם עברו, רק שאתם לבושים בבגדים בהתאם והם לא לבשו בגדים מתאימים וחלקם לא לבשו דבר אבל... אתם תרגישו גאווה.

"אתם תרגישו גאווה" © gettyimges.IL/Keystone

גאווה על כך שאתם זוכרים ולא שוכחים. גאווה על כך שאתם עומדים מול המחנות עם דגל ישראל מונף. גאווה על כך שאתם, דור העתיד, עומדים מול המחנות הארורים כעיר אחת, כמדינה אחת, כעם אחד ומאוחד. העם היהודי. למסע לפולין לא כל אחד יכול לשאת את הכאב שחוו היהודים באותה תקופה, אבל אם אתם מסוגלים, אל תפספסו. המסע הזה ילמד אתכם המון דברים שלא ידעתם על עצמכם, התפישה שלכם לגבי נושאים תהיה לכם שונה, אתם תעריכו יותר ממה שהערכתם בעבר. המסע הזה משמעותי לכל החיים.

תגובות