אחרי שאיבדה את אביה: הנערה שהקימה יוזמה למען חולי סרטן. צילום: צחי כהן

אחרי שאיבדה את אביה: הנערה שהקימה יוזמה למען חולי סרטן

"למדתי להיות אני טובה יותר", כולנו שמענו בעבר על יוזמות מבורכות החורטות על דגלן תרומה ועזרה לאוכלוסיות מגוונות, אך היוזמה הזו לקחה את העניין צעד אחד קדימה: הכירו את "הפוני של אבא" - היוזמה שבה בני הנוער פועלים ומשקיעים למען השינוי

יובל סינדורי בת ה-16 מאשדוד, איבדה את אביה ממחלת הסרטן לפני כארבע שנים כשהייתה בת 12, מאז היא החליטה להתמודד עם האובדן בצורה קצת שונה ואף מעוררת השראה. "השם 'הפוני של אבא' מבוסס על זיכרון ילדות שלי" מספרת ומוסיפה: "אבא שלי ז"ל היה קירח, והוא היה לוקח את קצוות השיער שלי ושם אותן כפוני, וזו הייתה מן בדיחה אישית שלי ושלו מגיל מאוד צעיר".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הפוני של אבא" הוא יום הפנינג שמתרחש פעם בשנה, ובו ניתן לתרום תרומות שיער וכסף לחולי סרטן, מאורגן ומנוהל על ידי בני נוער. ביום עצמו אנשים מכל הארץ התאספו למקום אחד, ובו היו דוכנים ומתנפחים, דוכני אוכל ושתייה, דוכני פעילות ויצירה, דוכני צמות, והכל נאסף לתרומה. בנוסף לכך, היו גם דוכני מספרה, שבהם היה ניתן לתרום שיער. כל מי שתרמה קיבלה תעודה של "הפוני של אבא", מתנה, ותעודה של זכרון מנחם שתישלח אליה בדואר בעוד כמה חודשים.

"הן צריכות את זה, הן צריכות חיזוק" © צחי כהן

כשסינדורי נשאלה מהן המטרות של "הפוני של אבא", לא הייתה צריכה לחשוב פעמיים וכבר תשובתה הייתה מאוד ברורה "ל'פוני של אבא' שלוש מטרות: הראשונה, להראות שיש דרכים שונות להתמודד עם אובדן או עם קושי בחיים כמו שהיא עושה לזכר אביה אותו איבדה מאותה המחלה. "אני רוצה להציג, את זה שאפשר להתמודד עם אובדן וקושי בצורה חיובית שאפילו משפיעה על אחרים לטובה. המטרה השנייה, לאסוף תרומות שיער וכסף לחולות סרטן, אני חושבת שתרומות שיער הן דבר מאוד חשוב, כי יש אנשים שאין להם את הדבר הזה, מה שאנחנו לוקחים כמובן מאליו, ואני חושבת שהן צריכות את זה, הן צריכות חיזוק. המטרה השלישית, להראות את הצד היפה של בני הנוער. בני נוער אחראיים על כל התהליך, ובאנו לשבור את סטיגמת "דור המסכים" ולהראות שבני נוער רוצים לעשות שינוי, לתת, ליצור וליזום".

סינדורי הסבירה, כי בשנה שעברה בשיחה עם היועצת, עלה רעיון של הפסקה פעילה לגיוס תרומות. אותה הפסקה, צמחה להיות יום הפנינג שלם שהיה הצלחה מסחררת. גם השנה, עם כל לחץ הבגרויות, החליטה סינדורי לקיים את היום, שכמו שנה שעברה - גם הוא היה הצלחה מסחררת ואפילו מועצת הנוער, העירייה, מכבי האש, 
המשטרה, מדא, זכרון מנחם ומקיף ח' אשדוד שיתפו איתה פעולה, "באמת כיף לראות את התמיכה ואת האנשים שרוצים לעשות שינוי ורוצים לתת מעצמם, ואני מאוד אוהבת, מכבדת ומעריכה את המקום שלי, אפשר לקרוא לזה גם השליחות שלי, לתת מעצמי".

"באמת כיף לראות את התמיכה ואת האנשים שרוצים לעשות שינוי ורוצים לתת מעצמם" © צחי כהן

ידוע שעבודה עם בני גילה של סינדורי - בני נוער, לעתים יכולה להיות מאתגרת, יובל הסבירה "זה מאוד כיף, אבל גם מאוד קשה, כי את אחראית על חברים שלך, על אנשים בגילך. זה מאוד מהנה, זה נותן מקום של המון אחריות ובטחון, וזה נתן לנוער את המקום הבטוח שלו, כי כשמכריחים נוער להתנדב לשעות המחויבות שלו, הוא לא יעשה זאת מרצון ומנתינה אמיתית. אבל אם בן נוער עם בן נוער עובדים ביחד, כבר העבודה יותר כיפית, עובדים מעבר לשעות המחויבות, לומדים ומשקיעים בזה".

 איזה מסר תרצי להעביר לקוראים של הכתבה הזו?

"המסר שלי הוא שתמיד תעמדו בצד המשפיע ולא המושפע, תתנו מעצמכם, תהיו אנשים טובים בכל יום תקומו בבוקר עם חיוך, תחפשו איך להיות יותר טובים מאשר היום שלפני. תהיו חיוביים, אופטימיים, ותמיד תהיו בצד שרוצה לעזור ולתרום באופן מעשי". סינדורי אף סיפרה שהחוויה ביגרה אותה, היא למדה איך להיות אחראית יותר,"איך להיות אני טובה יותר".

חיים ארנטל, מנכ"ל ומייסד זכרון מנחם, הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם מסביר: 

"עבור נערות וילדות, איבוד השיער הוא לא רק סימפטום של טיפולים. זה איבוד מסגרת הפנים, האופי, לעיתים תחושת הנשיות והיופי. קבלת פאת שיער משיער טבעי, שנראית ומרגישה אמתית, מחזירה לנתרמת את הביטחון באחת. אנחנו רואים איך מיד עם לבישת הפאה החיוך חוזר ואיתו, לתפיסתנו, הכוחות לנצח את המחלה. פעולות כמו זו של יובל המקסימה הן לא פחות ממצילות חיים. תודה לכל תורמת, מעומק לבי, בשמי ובשם כל משפחת זכרון מנחם".



 
תגובות