טור דעה: "חייבים להילחם על רבע מיליון מאתנו". adobestock

טור דעה: "חייבים להילחם על רבע מיליון מאתנו"

" זה לא סוד שלבני עשירים קל יותר להצליח בלימודים, אך לפחות גם לבני משפחות פחות עשירות הייתה האפשרות ללמוד עוד ל]ני התפרצות הנגיף. כיום, מספר לא מבוטל של תלמידים לא זוכים בכלל לחינוך, ולדעתי - זה ממש לא אמור להיות ככה" • טור דעה

2020... וואו, איזו שנה... איך נתאר את השנה הזאת? מכירים את המשפט 'לפעמים המציאות עולה על כל דמיון'? אני חושב שזאת הדרך הטובה ביותר לתאר את המציאות שלנו. אפשר לומר שהשנה היא שנה עצובה או אולי מוזרה ומבלבלת – אבל דבר אחד בטוח, היא שנה פשוט מטורפת! כזו שנדמה שנלקחה מתוך סרט מדע בדיוני עלוב ודל תקציב, שהעלילה שלו פשוט לא נגמרת. התפשטות כלל עולמית של נגיף קורונה אחד, מסתורי ומסוכן, המעמיד את האנושות כולה בסכנה - היא בהחלט לא דבר שגרתי. כמובן שלהתפרצות של מגפה לא שגרתית – יש גם השפעות לא שגרתיות על העולם כולו ועל המדינה שלנו בפרט. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אחת ההשפעות הניכרות ביותר של הקורונה היא בתחום החינוך. הקורונה הקצינה את מצב הפערים בתחום החינוך בין תלמידים ממשפחות מבוססות לתלמידים אחרים. הדבר קרה עם תחילת הלימודים במתכונת ה"למידה מרחוק". הלימודים במתכונת הזו דרשו מכל תלמיד לדאוג למרחב למידה מתאים ולמכשיר (בין אם טלפון סלולרי ובין אם מחשב) עם מצלמה ומיקרופון פועלים. המעבר למתכונת המקוונת והזרה לא היה פשוט עבורי ואני בטוח שגם עבור תלמידים אחרים. אמנם, יש לזכור שיש תלמידים שאפילו לא זכו לחוות את המתכונת הזו. וזה כי לא היו למשפחותיהם את האמצעים הכלכליים הנדרשים לרכוש מכשיר המאפשר לימוד מרחוק. כמה תלמידים? בערך כרבע מיליון. 

© AdobeStock

המספר הזה הוא בלתי נתפס עבורי. האפשרות של תלמיד לרכישת חינוך במדינת ישראל אמורה בעיניי להיות אלמנטרית ובסיסית. על אחת כמה וכמה בשל חוק חינוך חובה חינם. המחשבה שיש כמות כה אדירה של תלמידים שלא זוכים לרכוש חינוך בתקופה הזו, מחרידה ומזעזעת אותי. אני חושב שיש צורך בהתעוררות קולקטיבית של אזרחי ישראל. אני חושב שיש להבין היטב שחייב להתעורר קול מחאתי. קול הנלחם על שוויון הזדמנויות בתחום החינוך עבור כל התלמידים, שהם דור העתיד. על האפשרות העתידית שלהם להתפרנס כאנשים בוגרים. הגיע הזמן להתעורר! בערך כרבע מיליון תלמידים הלומדים במדינה שיש בה חוק חינוך חובה, לא זוכים לחינוך כלל. אם זה ימשיך כך, כנראה שהם גם לא יזכו לו ועתידם – כבר לא כל כך מובטח... 

לנו, כבני נוער, יש כוח עצום ברמת ההשפעה שלנו על תהליכים שקורים במדינה הזאת. אני חושב שאנחנו לא מספיק מודעים לו. עכשיו הגיע הזמן שנכיר בו. אנחנו חייבים להילחם את המלחמה על הדור שלנו, על כרבע מיליון מאתנו. אנחנו חייבים לתת להם סיכוי לחינוך אלמנטרי, לעתיד טוב יותר. זו לא מלחמה רק עליהם, אלא גם עלינו. למענם. למענינו.

 

תגובות