התלמידים מבולבלים: החזרה לבית הספר מבורכת או פוגעת?. AdobeStock

התלמידים מבולבלים: החזרה לבית הספר מבורכת או פוגעת?

"קביניט הקורונה החליט שלמרות הסגר והעלייה בתחלואה עדיין תלמידי ישראל ימשיכו ללמוד בבית הספר ומסתבר שהרבה תלמידים לא שמחים כל כך מההחלטה הזאת. הרבה מהתלמידים שכבר התרגלו ללמידה מרחוק מתוסכלים מלחזור לבית הספר רק למשך כמה שעות בודדות ביום וגם יש את אלו שמפחדים מסכנת ההדבקה" • דניאלה פרדמן לא מבינה מה מטרת החזרת כלל תלמידי ישראל לבתי הספר ועוד בעיצומו של סגר שלישי

סגר ראשון, סגר שני ועכשיו הגיע איתו גם הסגר השלישי או שאולי נקרא לזה חצי סגר? לאחרונה שמעתם על הצד האחר של החזרה לבית הספר? גם אני לא. איזה צד אתם שואלים? הצד הזה של התלמידים שחושב שזה מיותר ומסוכן לחלוטין לחזור לבית הספר. קביניט הקורונה החליט שלמרות הסגר והעלייה בתחלואה עדיין תלמידי ישראל ימשיכו ללמוד בבית הספר ומסתבר שהרבה תלמידים לא שמחים כל כך מההחלטה הזאת. הרבה מהתלמידים שכבר התרגלו ללמידה מרחוק מתוסכלים מלחזור לבית הספר רק למשך כמה שעות בודדות ביום וגם יש את אלו שמפחדים מסכנת ההדבקה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© adobestock

אם תשאלו אותי, תוכנית הקפסולות של משרד החינוך מגוחכת לחלוטין. המטרה של תוכנית הקפסולות הוא למנוע התקהלות בבתי הספר ולצמצם את מספר התלמידים בכיתה כדי למנוע הדבקה . אך בדיעבד יוצא מצב שכאשר קפסולה אחת מסיימת ללמוד הקפסולה השנייה בדיוק מגיעה, מה שיוצר מפגש בין התלמידים מהקפסולות השונות. בנוסף אני חושבת שמשרד החינוך שכח שלרוב התלמידים אין את האופצייה לנסוע ברכב כל היום ורובם משתמשים בתחבורה ציבורית כדי להגיע לבית ספר ולחזור ממנו, כך שיוצא המצב שלא רק שתלמידים נחשפים לסכנת הדבקה בבית הספר הם גם נחשפים אליה באוטובוס. יש הרבה נערים נערות גם שבני המשפחה שלהם נמצאים בקבוצת סיכון והם לא יכולים להרשות לעצמם להידבק או להדביק אחרים.

ומה עם תלמידי היסודי? אחי הקטן לומד בכיתה ה' ובשבילו כל חוסר הוודאות הזה מבלבל אותו לגמרי, בלמידה מרחוק הוא הצליח לבנות לעצמו שגרה מסוימת. אך עכשיו עם החזרה ללימודים הוא אפילו לא מצליח לעמוד בקצב השינויים שחלים במערכת. אני אתן לכם דוגמא אישית מאירוע שקרה לי ולאחי, יום אחד שנינו קמנו והתברר שבכלל יש לו לימודים בכיתה! עזרתי לו להתארגן ותוך עשר דקות הוא כבר טס לבית הספר. והשאלה שלי היא איך כשכל הזמן משנים את המערכת והזמנים שלה ילדי היסודי אמורים לעמוד בקצב כשאפילו תלמידי התיכון והחטיבה בקושי מצליחים?

© AdobeStock

הקורונה גרמה להרבה משברים בחיינו והפכה את החיים שלנו ב-180 מעלות. בשבילי, תוכנית החזרה לבית הספר היא תוכנית עם הרבה חורים שעלולה לגרום יותר נזק מתועלת. היא תוכנית שבעיקר שגורמת לכולנו להתגעגע לשגרה שהייתה לנו פעם, בלי קפסולות ובלי מסכות ובלי לפחד לחבק ולהתקרב לאנשים שאנחנו אוהבים. אך אנחנו צריכים לזכור שלמרות הקושי שבדבר הבריאות היא מעל הכל ואנחנו צריכים לשמור אלינו ועל הקרובים שלנו.

תגובות