חטיפת הנערים: "לא נדע מה עבר בראשם" \\ דעה. מימין לשמאל: גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. הנעדרים

חטיפת הנערים: "לא נדע מה עבר בראשם" \\ דעה

רוזה אדמוני יוצאת נגד החברה שמעודדת את חוסר האחריות של האזרחים שחיים באזור שאפילו לא נחשב כשטח מדינת ישראל - איו"ש. "לא הייתה לנערים אחריות אישית גדולה מספיק בשביל לא להישאר במקום מסוכן" • הטור המלא

קמפיין חדש בשם "החזירו את בנינו" כובש את הרשת. הקמפיין הוא בינלאומי ומיועד לחשיפה בכל העולם, והוא נוצר בשביל להעלות את המודעות לחטיפת שלושת הנערים שהתרחשה לפני יומיים. אבל האם יש לנו בכלל את מי להחזיר? ככל שהשעות עוברות כך האנשים נראים פחות אופטימיים וגובר הסיכוי שהנערים כבר לא בחיים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

 

כתבה
ועכשיו הקמפיין: "Bring Back our Boys"
מיקי גלר
בהשראת המחאה בניגריה להחזרת הבנות שנחטפו על ידי טרוריסטים, החל קמפיין וויראלי ברשת להחזרת הנערים. מאות תומכים כבר הצטרפו לקמפיין

לפני כיומיים שלושה נערים עצרו טרמפ באזור חברון ונפלו על נסיעה מהגיהנום. לאחר כמה שעות התחילו להבין - הם נעדרים וישנו סיכוי טוב שנחטפו על ידי טרוריסטים שלא מקושרים ישירות לשום ארגון. נכון לכרגע לא יצאה הודעה רשמית על הגוף או האנשים שלוקחים אחריות וכן גם רשימת דרישות, דבר שיכול לסמן על כשל של הפעולה ומוות הנערים או לחילופין על תכנון של פעולה מסובכת ומתוחכמת.

חיילים לא, אזרחים כן

'טרמפים' זהו דבר שנאסר על חיילים כבר לפני מספר שנים, אך אצל "האזרח הפשוט" הדבר הוא חוקי ונחשב כדרך תחבורה לגיטימית לכל דבר. יכול להיות שכאן נמצאת הבעיה שלנו. לא הייתה לנערים אחריות אישית גדולה מספיק בשביל לא להישאר במקום מסוכן שנמצא ליד השטחים בשעת לילה מאוחרת ויותר מזה, הם גם תפסו טרמפ עם אנשים שיש ספק לכוונות הטובות שלהם. אז חיילים מסתכנים כשהם נוסעים בטרמפים ואזרחים לא? כנראה שכן, כי אחרת הדבר היה מוגדר בחוק. המצב שנוצר הוא אפילו יותר בעייתי כשהחוטפים הם טרוריסטים, וכידוע מדינת ישראל לא מנהלת משא ומתן מול טרוריסטים מחשש לחיזוק הטרור ונתינת לגיטימציה לחטיפת אזרחים וחיילים נוספים.

יכול להיות שמשא ומתן או אפילו הודעה מהחוטפים יכלה להרגיע מדינה שלמה שנמצאת כרגע על הרגליים, אבל ההודעה לא מתקרבת והסיכויים לא לטובת הנערים. זה לא משנה לפעילים שהחליטו לפתוח עמוד פייסבוק שקורא להחזרתם. אז מה אם אנחנו לא יודעים אם הם בחיים? העיקר ההסברה הישראלית! אלה פעילים שינצלו כל הזדמנות שתהיה להם בשביל להסביר את ישראל בפני העולם ו"להילחם" בטרור הפלסטיני. לפני שידועים לנו פרטים וכשגורל הנערים בערפל, כבר ננזוף בערבים, נצא לפעולה צבאית ונקרא לאו"ם להחזיר את הנערים.

יש שאומרים כי האחריות היא כולה של הנערים שסיכנו את עצמם, גם בגלל שהם נחטפו בשטח שבכלל לא נמצא בשליטת המדינה. אבל מה זה משנה בכלל שבגלל כמה נערים בלי יותר מדי יכולת שיפוטית כל מערך הביטחון במדינה פועל יום ולילה, הם אזרחי המדינה ויש להחזיר אותם, מתים או חיים. אם זה טמטום, שאננות, התגרות בגורל או הכל ביחד, כנראה שלא נדע מה עבר בראשם של הנערים כשהם עלו על טרמפ מאזור ששורץ בשונאי יהודים, לפחות עד שהם יחזרו, יכול להיות שבתוך ארון קבורה מקושט בדגל ישראל.

תגיות
תגובות