סוף שלב הבתים בליגת האלופות: מי יכולה להפתיע?. צילום: שנהב דעבול

סוף שלב הבתים בליגת האלופות: מי יכולה להפתיע?

המשחקים האחרונים בשלב הבתים של ליגת האלופות יתקיימו היום ומחר. אנחנו סיכמנו לכם את כל הדברים המעניינים שיכולים לקרות במחזור הקרוב: אילו קבוצות יכולות להפתיע? ומי המועמדת לזכייה שמסתבכת עמוק בבוץ?

בית 2 - מנצ'סטר יונייטד בסכנת הדחה

בניגוד לצ'לסי, שעליה נדבר בהמשך, השדים האדומים די מצליחים בליגה האנגלית ולא בסכנת ירידה. אולם בליגת האלופות כמו התכולים גם הם בסכנת הדחה. במחזור הקרוב הם יפגשו את וולפסבורג הגרמנית מהמקום הראשון בטבלה כשרק ניצחון יבטיח לואן חאל את המקום הראשון בטבלה. לעומת זאת במקרה של הפסד או תוצאת תיקו היא תצטרך לקוות שפ.ס.וו איינדהובן תאבד נקודות נגד צסק''א מוסקבה של ביברס נתכו הישראלי.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של הפרמייר ליג

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

בית 4 - סביליה מאכזבת

סביליה, אלופת הליגה האירופית, בצרות. עם 4 הפסדים מתוך 5 משחקים הם הודחו סופית מהמפעל. מהבית הזה ימשיכו ככל הנראה יובנטוס ומנצ'סטר סיטי, כך שיהיה מעניין בשלב הבא.

© טמבלר

בית 5 - מכונה קטלונית אחת

רומא ובאטה בוריסוב, הן שתי קבוצות מאותו בית. האחת המפתיעה של ליגת האלופות, והשנייה פורחת בליגה האיטלקית אבל אלופות היא בצרות. שתי הקבוצות האלו יפגשו למשחק שכנראה יכריע מי מהן יעלה לשלב שמינית הגמר של ליגת האלופות. במידה ורומא תנצח היא מבטיחה את מקומה בשמינית, אך אם באטה בוריסוב מנצחת היא כנראה תהיה בשמינית הגמר. למה רק כנראה? כי אם לברקוזן שגם איתם בבית תנצח את ברצלונה (מה שלא כל כך סביר שיקרה) היא תכבוש את המקום השני. בקיצור, הכל פתוח.

כדאי לשים לב שברצלונה שיחקה ברוב שלב הבתים ללא הכוכב הגדול שלה, ליאו מסי, ועדיין הצליחה להתברג למקום הראשון. 

הסתדרו גם בלעדיו  © עמוד הפייסבוק הרשמי של ברצלונה

בית 6 - קרב על המקום השני

ארסנל ואולמיקוס ייפגשו גם הן למשחק, וכמו בבית 5 המשחק הזה יכריע מי משתיהן תעלה לשמינית. רק שבמקרה הזה הכל קצת יותר ברור ופשוט -  ארסנל חייבת ניצחון של 3 שערים ומעלה כדי לעלות. במידה ולא, המפתיעה הגדולה של שלב הבתים, הלא היא אולמפיקוס, תשאר במקום השני.

בית 7 - הבית של מכבי תל אביב

אחד הבתים המעניינים הכי מעניינים, ולצערנו לא בגלל שמכבי תל אביב יכולה לעלות בו לשלב הבא. צ'לסי ממשיכה להסתבך: לא די בכך שהם מסתכלים על טבלת הפריימיר ליג מלמטה הם גם מסתבכים במסגרת האירופית. במחזור האחרון צ'לסי תשחק נגד פורטו כשרק ניצחון שלה יבטיח בוודאות את המקום בשמינית. במצב של תיקו היא לא יכולה לסיים במקום הראשון ואם דינמו קייב תנצח את מכבי תל אביב וצ'לסי לא תנצח את פורטו, צ'לסי תודח מהמפעל סופית. במקרה שפורטו תנצח, הבלוז חייבים שדינמו קייב תמעד (תפסיד או תעשה תיקו) נגד הטרבליסטית הישראלית (מה שלא כל כך סביר שיקרה) אחרת היא תודח מהמפעל סופית. 

עלו, אבל לא הפתיעו
עלו, אבל לא הפתיעו © אתר רשמי מכבי תל אביב

דינמו קייב, אגב, היא אחת הקבוצות המפתיעות של ליגת האלופות עד היום, תלויה כעת במשחק בית סופר קריטי נגד הנציגה הישראלית. בכל תסריט דינמו קייב צריכה ניצחון (לא משנה באיזה הפרש) והיא בשמינית!

בית 8 - סיכוי לגנט

דווקא בבית 8 הבית החזק ביותר, שבו נראה היה שאין לרמי גרשון וגנט סיכוי והם חייבים להשלים עם המקום הרביעי, למחזור האחרון גנט הקטנה והצנועה מבלגיה במקום השני אך היא מובילה רק בנק אחת על ולנסיה ששורקת בעורפה. במחזור הקרוב והאחרון לשלב הבתים תפגוש גנט את זניט שרק ניצחון יבטיח לה את המקום השני. בכל מקרה אחר התכולים יהיו תלוים במשחק בין ליון לולנסיה.

תגובות