"זה ספורט שונה ומיוחד": אליפות ישראל בטיפוס על קיר. צילום: רפי קוץ

"זה ספורט שונה ומיוחד": אליפות ישראל בטיפוס על קיר

אליפות ישראל לשנת 2015 התקיימה בשבוע שעבר באצטדיון טדי בירושלים. היינו באליפות של הילדים ובני הנוער וגילינו מה הם כל כך אוהבים בספורט הזה, מה חברים שלהם חושבים עליו ומי הם אלופי הארץ בטיפוס על קיר?

בחדר קטן במתחם אצטדיון טדי בירושלים, בין מכון הכושר לבריכת השחייה, נמצא קיר הטיפוס הגדול ביותר במזרח התיכון. אורך הקיר הינו 21 מטר והוא מקיף את כל חלל החדר, מהרצפה דרך התקרה ובחזרה לקרקע. אליפות ישראל בטיפוס על קיר נערכה שם בסוף השבוע שעבר, יום שישי הוקדש לילדים ונוער ויום שבת הוקדש לבוגרים. ילדים מגיל 6 ועד גיל 16, לבושים בחולצות האליפות ובנעלי הטיפוס, מילאו את החדר והחלו לטפס במטרה להיות אלוף הארץ. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"כל פעם יש אתגר חדש, קיר שונה, סוג טיפוס אחר"

נוגה בת ה12 מתעלמת על קיר הטיפוס בירושלים "זה ממש כיף ומגניב" היא מספרת "התחלתי לפני שנה וחצי ואני ממש אוהבת את זה, אנחנו מתחרים היום על האליפות ולמרות שזו תחרות כולם פה מעודדים אחד את השני ותומכים אחד בשני". היא בדיוק ירדה מקיר הטיפוס אחרי שהעפילה לשלב הגמר, אח שלה, לבוש גם הוא בחולצת האליפות בא להגיד לה שהייתה מעולה. "אח שלי הגדול גם מטפס, ככה הגעתי לזה, הוא אמר לי שהוא חושב שאני אוהב את זה ונרשמתי גם, הוא צדק".

© רפי קוץ

"זה ספורט שונה ומיוחד" מספרת נעמה בת ה15 שהתחרתה בקטגוריית הנערות "אני מתאמנת מאז גיל 7, כבר שמונה שנים". כשאני שואלת אותה מה כל כך מיוחד בספורט הזה, יש לה ניצוץ בעיניים "כל פעם יש אתגר חדש, קיר שונה, סוג טיפוס אחר. אתה צריך להפעיל את החשיבה שלך ולהבין איך לעבור את האתגר הזה כל פעם. חברים שלי לא מבינים מה יש לי לעשות שם שמונה שנים, אבל זה תמיד אחר ומאתגר יותר".

בזה אחר זה הם עולים על קיר הטיפוס, בן ואז בת ואז שוב בן ושוב בת, מטפסים בזריזות עד הנקודה בה הקיר מתחלף בתקרה, מעטים הצליחו לעבור את העיקול המסובך הזה. כולם מיומנים מאוד, מקצועיים מאוד, יודעים מה הם עושים. "אני מתאמנת כבר חמש שנים, חמש פעמים בשבוע" מספרת אחת המתחרות "הרבה פעמים זה מתנגש עם הלימודים וקשה לשלב, אבל בסופו של דבר זה משהו שאני אוהבת ושכיף לי לעשות אז זה שווה את המאמץ".

© רפי קוץ

רשימת הזוכים המלאה:

בקטגוריית הבנים בני 10-12: במקום השלישי גור בנש רביב מגקו קיר שגיא, במקום השני לאור אבני מגקו קיר שגא ובמקום הראשון יותם גור מגקו קיר שגיא.
 
בקטגוריית הבנות בנות 10-12: במקום השלישי אלה דוידסון מגקו קיר שגיא, במקום השני קרן ורדינון מקיר העוגן ובמקום הראשון יעל סיני מגקו קיר שגיא.
 
בקטגוריית הנערים (13-15): במקום השלישי רום גור מקיר פתח תקווה, במקום השני אלעד בן מנחם מקיר ירושלים ובמקום הראשון עדי גור מקיר פתח תקוה. 
 
 בקטגוריית הנערות (13-15): במקום השלישי איילה כרם מרמת ישי, במקום השני נועה שירן מקריית אונו ובמקום הראשון נעמה יוחאי מקיר ירושלים.
 
 
תגובות