פלופ או הצלחה מסחררת? נייט רובינסון בדרך להפועל ת"א.  gettyimages

פלופ או הצלחה מסחררת? נייט רובינסון בדרך להפועל ת"א

השבוע, דווח שהפועל תל אביב החלה במו"מ עם נייט רובינסון. עד שהוא יגיע אלינו, הנה כמה יתרונות וחסרונות להחתמה שלו וגם כמה מהלכים שלו שאתם חייבים לראות

בתור התחלה אני חייב לציין, שאם הפועל תל אביב יצליחו להחתים את רובינסון זה יהיה מהלך גאוני בלי קשר להצלחה או אי ההצלחה שלו בקבוצה. צריך להבין שהחתמת שחקן בגודל כזה מעלה את מכירת הכרטיסים ואם ישאר בקבוצה גם בעונה הבאה גם את המינויים, מכל הבחינות הפועל רק תרוויח מהחתמת שחקן כזה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

למה לא להחתים?

נעבור לצד המקצועי, בהחתמת שחקן כזה הפועל תל אביב לא יודעת איזה סוג של נייט רובינסון היא עומדת לקבל. הפוינט גארד המוכשר לא דרך על פרקט מספר חודשים, מאז ששוחרר מניו אורלינס פליאנקס (בבקשתו). לאחרונה היו דיווחים שהוא מתכוון לעשות "הסבת מקצוע" ולנסות להשיג מקום ב-NFL: ליגת הפוטבול האמריקאית, הדבר יכול להעיד שהשחקן לא מרוכז בכדורסל אם הוא כבר חושב על לשחק פוטבול, זה ללא ספק שיקול חשוב. 

ראינו בעבר גם מקרים של שחקני NBA שיצאו לשחק בסין ובליגות הנחשבות קטנות ביחס לNBA ואפשר להגיד שהם לא הצליחו בלשון המעטה, דוגמה מצוינת למצב דומה הוא מטא ורלד פיס, אקס הלוס אנג'לס לייקרס שזכה עם הסגולים ועם קובי בראיינט ב2 אליפויות והדרדר לליגה הסינית, שם לא הרשים במיוחד.

למה כן להחתים?

בואו לא נשכח שרובינסון, המתנשא רק לגובה של 1.75, זכה ב3 תחרויות הטבעות באולסטאר של ליגת הNBA במהלך אחת מהן הוא ניתר מעל דוויט הווארד (שגובהו 2.11) בדרך לסל. חשוב לזכור שלרכז ששיחק בלא פחות מ-8 קבוצות בקריירה יש ממוצעים מכובדים מאוד בליגה הטובה בעולם, כך למשל בעונתו הטובה ביותר עם ניו יורק ב2009 הוא סיים עם ממוצע של 17 נק' למשחק, אלו ממוצעים שרוב השחקנים כיום היו רוצים להגיע אליהם. מבחינת הגיל רובינסון עדיין יכול לתרום מספר שנים (בן 31) כשרוב השחקנים של ימינו משחקים עד גיל 36-37.

עדיין לא ידוע עם רובינסון יגיע או לא להפועל תל אביב. אם כן אני בטוח שכולנו נרוויח ששחקן בסדר גודל כזה ישחק בליגה הצנועה שלנו.

תגובות