על קו הזינוק: הכירו את הרוכבת איילת ניימן. צילום: Peter videnka

על קו הזינוק: הכירו את הרוכבת איילת ניימן

בכל שבוע נכיר לכם בני נוער שמקדישים את כל חייהם לספורט ומעוררים השראה. והפעם, תפסנו את האקרובטית על סוסים איילת ניימן, לשיחה על הענף הייחודי, האימונים בחווה, ההישגים והחלומות

שם: איילת ניימן

גיל: 19

איילת ניימן, מירושלים, היא פורצת דרך בתחום הוולטינג ברכיבה על סוסים- אקרובטיקה על הסוס. בשלוש השנים האחרונות, היא השתתפה בתחרויות בהונגריה, צ'כיה וסלובקיה והיא הרוכבת הבוגרת הישראלית היחידה שנמצאת בקטגוריה הבינלאומית.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

באיזה גיל נחשפת לענף?

בגיל 12. כבר קרוב לשמונה שנים אני בענף. לפני הבת מצווה שלי, רצינו לעשות הופעה בחוות סוסים. עד אז הייתי מתעמלת קרקע ובין היתר אהבתי ורכבתי על סוסים. מישהו סיפר לי על הספורט, רציתי לעסוק בו בצורה מקצועית וככה הגעתי למאמנת שלי.

© צילום: Peter videnka

כמה זמן בשבוע את מקדישה לאימונים?

אני מתאמנת כל יום, ארבע פעמים בשבוע בחווה, ושלוש פעמים בחדר כושר או באימון אישי.

איך זה להתחרות בענף כמו זה, שכמעט ולא מוכר בישראל?

הספורט לא נפוץ בכלל בארץ, רק לאחרונה הוא מתרחב. אני מתאמנת במועדון שנקרא "חוות פלא", וכרגע יש אצלנו כבר 20 רוכבים. השנה אפילו יצאו שתי בנות נוספות לתחרויות בחו"ל.

מה את אוהבת בספורט הזה?

זה מיוחד, בעיקר בגלל שאין הרבה אנשים שמתחרים בו בארץ בניגוד למדינות אחרות בעולם שבהן הענף נפוץ יותר. אני אוהבת סוסים, חשוב גם החיבור עם בעלי חיים, אתה לא רוצה להכאיב לסוס. אתה חייב להיות מרוכז ולשלוט על הגוף שלך ולא להרפות שום שריר.

איך אפשר להגיע לענף?

יש מועדוני רכיבה בארץ, אומנם לא בכל מועדון מלמדים את זה אבל בכל מועדון מכירים את זה וידעו להפנות את מי שמעוניין למאמנים שעוסקים בוולטינג על סוסים.

© צילום: Peter videnka

מה ההישג הכי גדול?

אני חושבת שההישג הכי משמעותי הוא שבכל התחרויות השנה הייתי מדורגת בשלישייה הראשונה, וזה מאוד מכובד. הענף בעולם מחולק לשלוש רמות, השנה עברתי לרמת הכוכב השני, שזו רמה אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר שהיא כבר כוללת השתתפויות באליפויות עולם ואני מקווה שגם לשם אני אגיע.

מה התגובות של החברים לעיסוק שלך בענף?

אנשים ממש מופתעים, לא נתקלתי באדם אחד שלא ביקש לראות תמונות שלי מתוך תחרויות. אני גם חושבת על זה שהתחלתי להתחרות בגיל 12 כשהענף היה מצומצם מאוד והתהליך שלו עד היום, זה שאני אשכרה הייתי מודל לאנשים שהתחילו להתחרות בעקבותיי באקרובטיקה על סוסים, וזה מדהים.

 

לכבוד "יום הסוס הראשון בישראל" שיתקיים במהלך חול המועד של חג הסוכות (18/10) וביוזמת ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בישראל יציעו חוות בכל רחבי הארץ עשרות פעילויות לכל המשפחה ויאפשרו כניסה ללא עלות למתחמם.

 
תגובות