ניצחון עם סגנון: הגמר הגדול של הלוקאל צ'אמפ. צילום: גיא טרפלר

ניצחון עם סגנון: הגמר הגדול של הלוקאל צ'אמפ

השבוע התקיים בסקייט פארק "גלית" שבתל אביב, הגמר הגדול של אליפות הלוקאל צ'אמפ, אליפות הארץ בסקוט (קורקינט פעלולים) ואנחנו היינו שם עם המתחרים, התרגילים והזוכים הגדולים

גמר הלוקאל צ'אמפ התקיים בסקייט פארק "גלית" הגדול בארץ, רגע השיא של תחרות שמתקיימת כמעט שנה ואליה מגיעים כל הזוכים מהמוקדמות שהתקיימו בכל רחבי הארץ, אל הגמר הגיעו בסופו של דבר חמישה פיינליסטים: יובל צור (15), אייל קליין (15), אלעד אוליבה (18), מאור בידרמן (13) ואלון ויגודסקי (15). המנצח בתחרות יקבל כרטיס טיסה למחנה אימונים בלונדון, ויזכה בהזדמנות חד פעמית להתאמן עם אלופי העולם.

© צילום: גיא טרפלר

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יניב משה, מאמן הטים של מאד גיד ומארגן התחרות סיפר, "לאחר מספר תחרויות בכל הארץ מצאנו את כל הרוכבים הכי טובים בכל איזור: מודיעין, גבעתיים, הוד השרון, תל אביב וחיפה. כל הרוכבים שניצחו בכל איזור זכו בכרטיס לגמר הגדול.התחרות עובדת בצורה כזו שלכל חמשת המתמודדים יש מספר מקצים בכל המתקנים בסקייט פארק שבהם יוכלו להראות מה הם יודעים, כדי לעשות את התרגיל הכי טוב עליו יקבלו ניקוד. לבסוף יש את מקצה הראן, בו לכל מתמודד יש דקה וחצי לעשות תרגילים בכל מתקני הפארק ולצבור כמה שיותר ניקוד ותרגילים מוצלחים. השופטים, חברי נבחרת ישראל של מד גיר, יחליטו מי המנצח ויזכה לטוס איתם ללונדון".

© צילום: גיא טרפלר

קצת לפני כל הדרמה והתחרות, תפסנו את שני הפיינליסטים, אלעד אוליבה מקיסריה שניצח בלוקאל צ'אמפ בהוד השרון ומאור בידרמן מרמת גן שניצח בלוקאל צ'אמפ בגבעתיים.

מאור, אתה המתמודד הצעיר ביותר בתחרות, ש לחץ?

"כן, אני צעיר בשנתיים משאר המתמודדים, וגם בגלל זה יש לחץ. אני בעיקר לא רוצה להגיע אחרון".

אלעד, ספר לנו קצת איך היה בלוקאל צ'אמפ המוקדם, איזה תרגיל העלה אותך לגמר?

"הייתה תחרות ממש גדולה, התפלאתי שזכיתי, היו המון מתחרים טובים. עשיתי תרגיל שנקרא סופרמן לוויפ, זה בעצם שאתה מעלה את הקורקינט ותופס אותו עם יד אחת על הדק ויד אחת על הכידון, ואז מוריד את הסקוט בסיבוב".

ומה אתם מתכננים להיום?

"יכול להיות שאעשה את התרגיל מהמוקדמות היום בתחרות כחלק מהראן בסיבוב האחרון, לשלבים הראשונים אני מכין הפתעות ודברים שעוד לא ראו אותי עושה", מספר אלעד.

© צילום: גיא טרפלר

אחרי מופע מרהיב של נבחרת מאד גיר ישראל, פינו הכוכבים את הבמה לקהל הצעיר שלא הצליח להתברג לגמר האליפות. תחרות פתוחה בין כל מי שרוצה להתמודד ולנסות את מזלו שהביאה הרבה תרגילים מעולים.

הרגע הגדול עבור חמשת הפיינליסטים הגיע, המתמודדים עלו לתרגיל במקצה הראשון - "בסט טריק בפול הגדולה" (התרגיל הטוב ביותר בבריכה הגדולה) הפיינליסטים עלו לפי סדר הגילאים כשלכל אחד חמש דקות להשיג את התרגיל הטוב ביותר שלו.

בידרמן, הצעיר ביותר פתח את המקצה, אחריו הגיעו יובל, אלון, אייל ואחרון היה אלעד. כל המתמודדים השלימו בהצלחה את התרגיל הטוב ביותר שלהם ועברו מאוזנים למקצה השני, "בסט טריק בנק טו בנק"- התרגיל הכי טוב שלהם ברמפת "המעברים" - כל מתמודד קיבל לתרגיל שתי דקות.

באותו הסדר כמו לתרגיל הראשון עלו גם הפעם המתחרים, לקול תשואות הצופים היה אלעד אוליבה המצטיין בתרגיל ופתח פער משאר המתחרים לפני המקצה האחרון.

© צילום: גיא טרפלר

הגענו לדקות האחרונות בתחרות, הזמן לשלב האחרון - "ראן של דקה וחצי" בו כל מתמודד מקבל דקה וחצי בה הוא רוכב בכל הפארק ומבצע את התרגילים הכי טובים ברפרטואר.

הפיינליסטים פתחו את המקצה בידיעה שהם חייבים להשיג תוצאה "לא פחות ממושלמת" כדי לעקוף את אוליבה. מאור בידרמן עם דקה וחצי מלאות אנדרלין זכה לאהדת הקהל והראה כי "זה לא הגיל, זה לגמרי התרגיל" התקרב לפסגה.

אוליבה עלה למקצה אחרון מבין הפיינליסטים בידיעה שאם לא יפשל הוא ינצח. ולא, הוא לא פישל, זה לגמרי היה היום שלו. תרגיל "פרונט פליפ" - סלטה אחורית עוצרת נשימה שהרימה את כל הצופים באוויר!

אחרי שהסתיימה התחרות, התקבלה החלטת השופטים, חברי נבחרת מאד גיר ששכללו את תוצאות היום של כל התרגילים.  

הרוכב שקיבל את הציון הגבוה ביותר בהפרש גדול משאר המתחרים היה אלעד אוליבה מקיסריה עם הפרונט פליפ המבריק. את הפודיום השלימו מאור בידרמן, במקום השני והצעיר ביותר בתחרות ויובל צור מבית ניר במקום השלישי.

© צילום: גיא טרפלר

מיד לאחר הזכייה סיפר לנו אלעד אוליבה, על רגע ההכרזה והניצחון, "ההרגשה מדהימה, הייתה תחרות ממש קשה. המון מתחרים מצויינים, ותודה לארגון המדהים של מאד גיר. זה מטורף, אני לא מאמין שאשכרה זכיתי בכרטיס הטיסה, והצטרפות לטים של מאד גיר - חלום".

מה הטיפ שלך למי שרוצה להיכנס לענף?

"חייבים להתמיד, אם אתם אוהבים את הספורט, לא משנה מה אומרים, תמשיכו, לכו עם זה עד הסוף. גם בי זלזלו ולא הקשבתי למה שאנשים אחרים אמרו לי ותראו לאן הגעתי עכשיו".

צילום: גיא טרפלר
 

 

תגובות