על קו הזינוק: הכירו את השחיין דניס לוקטב. צילום: האקדמייה בוינגייט

על קו הזינוק: הכירו את השחיין דניס לוקטב

בכל שבוע נכיר לכם בני נוער שמקדישים את כל חייהם לספורט ומעוררים השראה. הפעם, תפסנו את השחיין דניס לוקטב, מדליסט ארד מאליפות אירופה לנוער לשיחה על ייצוג המדינה, האימונים בבריכה והחלום ולהגיע לאולימפיאדה

שם: דניס לוקטב

גיל: 16

כבר בגיל 13 סומן השחיין דניס לוקטב ככישרון לעתיד ואומץ על ידי האקדמיה למצויינות בספורט בווינגייט. המקצה שלו הוא 400 מטר חתירה ובגיל צעיר המאמנים שלו השוו אותו לשחיין האולימפי הישראלי הגדול ביותר, יעקב טומרקין, המודל של דניס שמגיע לנבחרת ישראל כמוהו מהעיר אשדוד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© צילום: גיא יחיאלי

באיזה גיל התחלת להתחרות בשחייה?

התחלתי בגיל 6, פעמיים בשבוע באשדוד. משם עברתי לנבחרת, בגיל 7, והתאמנתי כמעט כל השבוע. בגיל 10 התחלתי להתחרות באליפות הארץ, שברתי את השיא הישראלי לגילי בכל שנה, ובגיל 13 פגשתי את המאמן שלי כיום ועברתי לאקדמיה בווינגייט.

מי המודל שלך לחיקוי?

יעקב טומרקין, הוא תמיד יהיה המודל לחיקוי שלי. כמוני הוא גם הגיע מהאגודה לשחייה באשדוד ועבר בכיתה ח' לשחות בווינגייט. תמיד אומרים עליי שאני דומה לו בהרבה דברים, הוא עבר את כל מה שאני עומד לעבור.

איך אתה מצליח לשלב בין הלימודים לבין האימונים הרבים?

בווינגייט יש לנו מערכת יותר מתאימה. בגלל אימוני הבוקר בחלק מהימים אנחנו מגיעים רק בשעה השנייה, אנחנו מסיימים ללמוד מוקדם יותר כדי להספיק לאימונים בצהריים. יש לנו גם מרכז למידה בווינגייט ואנשים שיכולים לעזור לנו ללמוד לפני מבחנים עם החומר. זה לא קל, אבל אנחנו מצליחים לשלב הכל בסוף.

© צילום: תומר פרנקל

איך זה לייצג את המדינה?

זה מאוד כיף, גאווה. אבל אין מודעות להישגים שלנו בענף, בקושי שומעים על ההישגים שלנו. ועדיין, כיף שמדינה כזו קטנה מצליחה לנצח מדינות גדולות כמו רוסיה וספרד ולקחת מדליה.

אתה רואה את עצמך עוד ארבע שנים באולימפיאדה?

הלוואי, טוקיו 2020 היא החלום. אני כבר אהיה בן 20 ומקווה מאוד שאצליח להגיע לשם. בינתיים הכי חשוב להתקדם שלב שלב, מכוון להצלחה באליפות אירופה לנוער שתתקיים בארץ בשנה הבאה, לפני שנה האליפות התקיימה בהונגריה, שחיתי במשחה השליחים, היינו צעירים מכל המתחרים ובכל זאת זכינו במדליית הארד. אני מקווה שהפעם נצליח לזכות בזהב ולשמח את הקהל הביתי.  אחר כך, אם אצליח להגיע לאולימפיאדת הנוער שתתקיים ב-2018 בארגנטינה, זו תהיה חוויה.

 

 
תגובות