מעורר השראה: הנער שמשלב בייסבול והתנדבות עם ילדים . צילום:  נילי אנגלהרט

מעורר השראה: הנער שמשלב בייסבול והתנדבות עם ילדים

צ'ארלי אנגלהרט, עלה לארץ לפני מספר שנים מארצות הברית. כשחיפש רעיון לפעילות עם ילדים עם צרכים מיוחדים הכיר את עמותת צ'יימס ישראל ועד היום הם מקיימים ביחד אימוני בייסבול לילדים

צ'ארלי אנגלהרט (15) עלה לישראל עם משפחתו לפני מספר שנים משיקגו, ארצות הברית. אהבתו לבייסבול והרצון לקחת חלק בפעילות התנדבותית הובילו אותו לקיים משחקי ספורט בשיתוף עם ילדים עם צרכים מיוחדים. לכן חיפש אנגלהרט מסגרת מתאימה והוא חבר לעמותת צ'יימס ישראל דרכה הוא מלמד ילדים עם צרכים מיוחדים לשחק את הספורט הכי אמריקאי שיש - בייסבול.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 
איך בכלל הגעת לרעיון?

"כשהיינו בשיקגו שיחקתי בייסבול, ורציתי מאוד להמשיך את זה כשהגעתי לארץ, במודיעין. כחלק משנת בר המצווה שלי, רציתי לעשות חלק של התנדבות ומאוד רציתי לעשות משהו עם בייסבול. הגעתי לעמותת צ'יימס ישראל וביחד חשבנו איך נוכל לשלב את ההתנדבות שכל כך רציתי לעשות והאהבה לבייסבול".

© mhkuo: נילי אנגלהרט
איך העבודה עם הילדים?

"הייתי צריך ללמד אותם את הבסיס ומשם להתקדם, בפעם הראשונה לימדתי אותם איך לתפוס את הכדור, לאט לאט התקדמנו לחבטות וריצה לבסיסים. זה היה מאוד מיוחד. כשהגעתי חשבתי שאני רק אלמד אותם, מאוחר יותר גיליתי שאני לומד מהם הרבה יותר".

אתה ממליץ לבני נוער נוספים להתנדב?

"ברור, שוב אני אומר, לפעמים חושבים שההתנדבות היא רק נתינה לאנשים אחרים, זה נכון אבל לא רק. המתנדבים מרוויחים המון, לומדים שאנשים עם צרכים מיוחדים הם ממש כמונו, ויכולים לגרום לנו להרגיש כל כך טוב כשאנחנו גורמים להם לחייך".

צ'יימס ישראל הוא ארגון ללא מטרות רווח, שהוקם בשנת 1991 למען שיפור איכות חייהם של אנשים עם צרכים מיוחדים. העמותה מפעילה כ-25 מסגרות ותוכניות ללמעלה מ-1,400 אנשים ובני משפחותיהם, בכל רחבי הארץ. העמותה תערוך בחודש הבא ערב התרמה מיוחד לציון 25 שנות פעילותה, במופע מרגש בו יופיעו שלומי שבת ויובל דיין. האירוע יתקיים ב-6.12.16, בשעה 19:00, באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב.

 

 

 

תגובות