על קו הזינוק: לוחם הטקוואנדו איתן חיימוביץ' חולם בגדול. צילום: ההתאחדות לטקוואנדו

על קו הזינוק: לוחם הטקוואנדו איתן חיימוביץ' חולם בגדול

בכל שבוע נכיר לכם בני נוער שמקדישים את כל חייהם לספורט ומעוררים השראה. הפעם, לוחם הטקוואנדו, איתן חיימוביץ', שחולם להגיע הכי רחוק שאפשר

איתן חיימוביץ, בן 17.5 מגדרה, מגיע ממשפחה שחיה ונושמת טקוואנדו. הוריו הם שופטים בינלאומיים בענף ואחיו הוא האלוף האולימפי לנוער. עוד מילדות זכה חיימוביץ' באליפויות שונות בארץ ובעולם וכרגע הוא חולם רק על דבר אחד - כרטיס לאולימפיאדת טוקיו בעוד ארבע שנים, והוא בטוח שהוא יהיה שם.

עוד במדור "על קו הזינוק":

איך התחלת לעסוק בטקוואנדו?

"הגעתי לענף בגיל 5. אחי הגדול זכה באליפות אירופה וגם באולימפיאדה לנוער, כך שהוא היה ההשראה להיכנס לטקוואנדו כבר בגיל צעיר. מהרגע הראשון ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות".

מי המודל שלך לחיקוי?

"בת אל גטרר, שפרשה לא מזמן וייצגה את ישראל באולימפיאדת בייג'ינג ב-2008. היא בחורה מאוד כישרונית ואני אוהב את הסגנון שלה. גם המאמן שלי הוא אדם מיוחד מאוד עבורי, כבר עכשיו אני יודע שאם אאמן בעתיד ארצה להיות מאמן כמוהו".

© צילום: ההתאחדות לטקוואנדו

איך אתה מצליח לשלב בין הלימודים לבין האימונים הרבים?

"למזלי בית הספר מאוד תומך בכל מה שצריך, אם אני צריך להשלים חומר ומבחנים או אפילו עם מלגה כספית שתומכת מאוד. צריך נחישות רבה, בסופו של דבר אני רוצה לתת גם לבית הספר וגם לטקוואנדו 100% מעצמי".

מה ההישג הכי גדול שלך בענף?

"אני אלוף ישראל לקטגוריה שלי ברציפות מ-2007 ועד היום ובנוסף לפני כמה שבועות זכיתי במדליית הכסף באליפות ישראל הפתוחה, שמשתתפים בה ספורטאים רבים מחו"ל".

ומה החלום?

"עכשיו עליתי מהנוער לבוגרים, וכרגע אני רוצה לבנות את עצמי הכי טוב שאני יכול לקראת המעבר. בשנה הבאה תתקיים אליפות אירופה בבוגרים, ואני מקווה להתחיל משם. המטרה הגדולה ביותר היא להגיע לטוקיו 2020".

אתה מגיע ממשפחה שעוסקת בטקוואנדו, מאמין באפשרות שתילחם בעתיד בקרב מול אחיך? אולי אפילו על הכרטיס לאולימפיאדה?

"זה אפשרי. כנראה שנהיה בקטגורית משקל זהה, ולכן יכול להיות מצב בו אפגוש את אח שלי בקרב. אם יהיה בנינו קרב על הכרטיס, זה לא משנה כי לא משנה מי ינצח -  אנחנו נשמח כי זה אומר שאחד מאיתנו יגיע לאולימפיאדה".

 

 

 

תגובות