על הניסים ועל הספורטאים: התוצאות המופלאות בספורט. צילום מסך מיוטיוב

על הניסים ועל הספורטאים: התוצאות המופלאות בספורט

זה לא סוד שהספורט הישראלי ידע לא מעט כישלונות, אך ישנן אף לא מעט הצלחות. לכבוד חג האורים, קבלו את חמש התוצאות ההיסטוריות הנחשבות עד היום לניסים בספורט הישראלי

חג החנוכה כבר בעיצומו, אבל רגע לפני שאנחנו נפרדים מהסופגניות ומהלביבות, ועוזבים את נס פח השמן בצד לפחות לשנה הקרובה, הגיע הזמן שנזכר בחמש התוצאות המופלאות, שחוללו ניסים בספורט הישראלי. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נס מילאנו

השנה הייתה 2014. מכבי תל אביב בכדורסל נחלה הפסדים קשים בליגה וביורוליג, והגיעה למשחק רבע גמר היורוליג בידיעה שכנראה זה השלב האחרון בו הם יגיעו למפעל. אבל בסופו של דבר, מכבי תל אביב הצליחה לגבור על ארמני מילאנו ולעלות בתום סדרה מול האיטלקים לחצי גמר היורוליג. שם הסיפור היה קצת אחר. מכבי תל אביב, שניצחה בנס את ארמני מילאנו, התייצבה למשחק יחיד מול צסק"א מוסקבה הרוסית - אימפריה בכדורסל וקבוצה עשירה מאוד. לא רבים האנשים שהאמינו בסיכוייה של מכבי תל אביב, שכן מוסקבה נחשבה לקבוצה חזקה מאוד ואכן כך המשחק התפתח כשבשיאו, צסק"א הובילה על מכבי תל אביב בפער דו ספרתי עד לרבע האחרון במשחק. אולם, בתושיה רבה הצליחה מכבי תל אביב ברבע האחרון לצמק את הפער, עד ששניות לסיום צסק"א מוסקבה הובילה על הקבוצה הישראלית ביתרון של נקודה. הכדור היה של הרוסים, שבהתקפה איבדו את הכדור - מה שעלה להם ביוקר כשטייריס רייס קלע סל ניצחון והעלה את מכבי תל אביב לגמר היורוליג. הצהובים ניצחו על אף שהיה נראה לכולנו שאין זה אפשרי. 

מילאנו - לא רק בכדורסל

לא רק מילאנו בכדורסל נכללת בתוצאות הגדולות של קבוצות ישראליות, אלא גם בכדורגל. את הניצחון הקטן - גדול הביאה הפועל תל אביב כשניצחה את מילאן הגדולה. המשחק נערך בניקוסיה שבקפריסין ועל אף שהפועל תל אביב הייתה כמעט חסרת סיכוי מול הקבוצה האיטלקית, שכללה הרבה כוכבים, התוצאה הייתה מפתיעה. החלוץ סרגיי קלשצ'נקו הכניע בדקה ה-31 בבעיטה אדירה את הקבוצה האיטלקית ושב עם קבוצתו לישראל בניצחון קטן - גדול של 1-0 על האימפריה האיטלקית.

נס זליגריס

הנס במילאנו של מכבי תל אביב לא היה הנס הראשון שקרה לקבוצת הכדורסל מתל אביב. בשנת 2004, מכבי תל אביב שיחקה בתל אביב מול קבוצת ז'ליגריס קובנה הליטאית. גם כאן הסיפור די דומה. מכבי תל אביב הייתה שווה לז'ליגריס ברוב שלבי המשחק ושמרה על פער של חמש נקודות בינה לבין הליטאים. אך כ-15 שניות לסיום, הפער גדל לשש נקודות והיה נדמה כי אבדו סיכוייה של קבוצת הכדורסל הישראלית. שתי שניות לסיום, הפער עמד על שלוש נקודות לרעת מכבי תל אביב. הכדור היה של הצהובים והם הצליחו לקלוע שלשה "על הבאזר" וכך כפו הארכה בתוצאה 94-94. בהארכה מכבי תל אביב שלטה ופתחה פער גדול, ולבסוף נצחה במשחק שייזכר לדורות.

מכבי חיפה מביסה את מנצ'סטר יונייטד

אומנם מנצסטר יונייטד של אותה תקופה לא הגיעה בהרכב הכי חזק שלה והמשחק לא היה חשוב לה כפי שהיה להפועל תל אביב מול מילאן, אך לא בכל יום קבוצה ישראלית מצליחה לנצח בתוצאה של 3-0 את אחת מהקבוצות הטובות באירופה, שהגיעה לאחר 16 משחקים ברציפות ללא הפסד בליגת האלופות. כמו המשחק של הפועל תל אביב מול מילאנו, גם משחק זה נערך בקפריסין. מכבי חיפה התעלתה על עצמה והביסה את היריבה האנגלית בזכות שערים של יניב קטן, ריימונדס ז'וטאוטאס ואיגביני יעקובו.

מדליה אולימפית ראשונה לישראל

בשנת 1992, 40 שנה לאחר שהשתתפה ישראל לראשונה במשחקים האולימפים, זה סוף סוףקרה. יעל ארד, הג'ודוקאית הישראלית, הביאה לישראל מדליה אולימפית ראשונה. ארד ניצחה ברצף את כל קרבותיה באולימפיאדה הזכורה בברצלונה, עד שהגיעה לגמר ולא הצליחה לנצח - אבל זכתה במדליית כסף. בחצי הגמר היא אף ניצחה את אלופת העולם הבלתי מנוצחת עד אז ובגמר הפסידה לקתרין פלורח הצרפתיה. ארד התחרתה בקטגורית המשקל של עד 61 ק"ג והביאה כבוד רב לישראל.

תגובות