TOP 5: בואו להיזכר ברגעים הגדולים בתולדות המונדיאל. צילום: gettyimages.il/Bongarts

TOP 5: בואו להיזכר ברגעים הגדולים בתולדות המונדיאל

בימינו, ישנם משברים כלכליים בעולם, סכסוכים בין מדינות וחוסר סדר, אך אחד הדברים היפים ביותר שיש נערך אחת לארבע שנים - טורניר הכדורגל הגדול בעולם. במונדיאל שייערך החודש ברוסיה, יפגשו נבחרות העולם. אך לפני שזה יקרה, קבלו את חמשת הרגעים הגדולים בתולדותיו

המונדיאל הוא טורניר הכדורגל הגדול בעולם הנערך כבר משנת 1930 אחת לארבע שנים ומתקיים במשך חודש שלם. ב-15 ביולי הטורניר הבינלאומי יגיע לרוסיה לראשונה לכחודש שלם, בו יקחו חלק 32 נבחרות ואלפי אוהדים, שימלאו 13 אצטדיונים שונים. לכבוד הטורניר הכי חשוב בענף הכדורגל, קבלו את חמשת הרגעים הגדולים שלו משנים עברו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

שער הניצחון של אינייסטה

גמר המונדיאל - הולנד נגד ספרד, במשחק מסתיימים 90 הדקות ועוברים להארכה. עמוק בתוך ההארכה היה נראה כי המשחק הולך לפנדלים, עד שהגיע הגאון אנדרס אינייסטה, שבדיוק בימים אלו עזב את קבוצת נעוריו, ברצלונה. אינייסטה הרשית בדקה 116 ובכך הביא לספרד את הגביע הראשון בתולדותיה לעיניהם של 84 אלף צופים והוביל אותה לראשיתה של היסטוריה ענקית.

 

הנגיחה של זינדין זידאן

קפטן נבחרת צרפת, אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה של הכדורגל ומאמן ריאל מדריד הגדולה עד להתפטרתו שהייתה לאחרונה, זכור עד היום בעקבות הנגיחה המפורסמת על מרקו מטארצ. עוד לפני כן, הגיע זידאן לקמפיין המונדיאל במטרה לסיים את הקריירה שלו עם זכייה בגביע העולמי, אך בעת שהגיע לגמר המונדיאל נגד איטליה, הורחק בכרטיס אדום לאחר שנגח באיטלקי. אבל, בסיום אותו המשחק, זכתה איטליה במונדיאל!

 

״יד האלוהים של מראדונה״

יריבות גדולה הייתה בעבר בין ארגנטינה לאנגליה. רבע הגמר שנערך בשנת 1986 הפגיש בין שתי הנבחרות הללו וזכור כאחד הרגעים הגדולים בתולדות המונדיאל אם לא הכי, דייגו מראדונה, אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, הבקיע שער באותו המשחק, אך מאוחר יותר הראו את צילומי הטלוויזיה שהוכיחו שהשער אינו חוקי ולמעשה הבקיע את השער עם היד.

 

שער המאה

במרוצת השנים, זכינו לראות בטורניר הכדורגל הגדול הרבה שערים היסטוריים, אך המיוחד ביותר היה אי שם, בשנת 1986 במשחק מול אנגליה. גם הפעם היה זה לא אחר מאשר מארדונה, ארבע דקות בלבד לאחר "יד האלוהים". בזמן שהיה במרחק של עשרה מטרים בערך מקו החצי, קיבל השחקן הגדול את הכדור והוביל מהלך מהיר, שהסתיים בשער מדהים וזכור לכולנו. 

 

גרמניה לוקחת על השניה האחרונה

 מדובר בגמר שהכי טרי לנו בראש - גרמניה נגד ארגנטינה בשנת 2014. מסי משתוקק לזכות בגביע הראשון שלו והוא ממש לא היה רחוק מכך, אך לאחר 113 דקות, קרוב מאוד לדו קרב הפנדלים, נעץ מריו גצה הצעיר והמכשר את הכדר ברשת והכריע כי גרמניה היא הזוכה בתואר הגדול מכולם.

 

 

תגובות