להרגיש נגישות: "הבנתי עד כמה קשה להיות נכה". צילום:  קרן איזקסון

להרגיש נגישות: "הבנתי עד כמה קשה להיות נכה"

איך ניתן לעבור מסלול מכשולים באמצעות כיסא גלגלים? כיצד חשים כשמשחקים כדורגל ללא יכולת לראות? ומה מרגישים כשטועמים גלידה "על עיוור"? באירוע, שנערך אתמול (ו') בנמל תל אביב, הגיעו בני נוער ומאות נוספים, כדי להרגיש מקרוב מהי נגישות

מאות ילדים, בני נוער ומבוגרים, עזבו את כל המוכר להם למשך מספר שעות והגיעו, על מנת להשתתף בהפנינג הנגישות, שנערך אתמול (ו') בנמל תל אביב על ידי עמותת 'נגישות ישראל' בשיתוף הוועד הפראלימפי הישראלי, מתוך מטרה להגביר את ההזדהות עם אנשים בעלי מוגבלות ולחשוף את הספורט הפראלימפי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בשעות הבוקר נפתח המתחם רק לילדי בתי ספר שהגיעו מכל הארץ, על מנת לאפשר להם להתנסות בפעילויות שונות המדמות נכויות. כך למשל עברו מסלול מכשולים כשהם יושבים בכסא גלגלים, אכלו גלידה מבלי לראות אותה, התבקשו לצייר גרפיטי ללא שימוש בידיים, וכן התנסו בספורט פראלימפי כגון טניס בכיסא גלגלים וכדור שער לעיוורים.

שלי גולדמן (11) מבית הספר "דליות" ביוקנעם אמרה כי "זו הפעם ראשונה שישבתי על כיסא גלגלים. בהתחלה זה דווקא נוח, אבל כשצריך להתקדם זה מאוד קשה. אף פעם לא חשבתי על הנושא הזה לעומק. עכשיו אני מבינה הרבה יותר טוב".

© צילום: קרן איזקסון

ליאן סמירנוב (12), שלקחה אף היא חלק באירוע, הוסיפה: "פתאום הבנתי עד כמה קשה להיות נכה בכיסא גלגלים. זה מסבך כל דבר והילדים הנכים הם למעשה חזקים. הביקור אתמול באירוע השפיע על היחס שלי לנכים בעתיד".

מיכל ויובל, תאומים בני 12, אמרו: "אמא חשבה שזה חשוב שנשתת, באירוע כזה. עכשיו אנחנו מבינים הרבה יותר טוב. בהתחלה זה מוזר ומפחיד, אבל המפגש היום גרם לנו להבין הרבה יותר את הקשיים של הנכים ואת הבעיה של הנגישות".

בהמשך, נפתח המתחם לקהל הרחב ונערכו משחקי ראווה בענפים פראלימפיים, כגון טניס בכיסאות גלגלים, כדורשער לעיוורים, רכיבה על אופניים זוגיים וכדורסל בכיסאות גלגלים בהשתתפות שחקני נבחרת ישראל וכדורסלנים אורחים, ביניהם: שי דורון, ליאת קרני, טל לב ופלג זלצמן.

© צילום: קרן איזקסון

בנוסף, התקיימו תחרויות כדורסל בין חברות וארגונים שונים שאינם נכים, ששיחקו כשהם ישובים בכיסאות גלגלים ובתוכם גם קבוצה של שוטרי משטרת ישראל, שביקשה להתנסות במשחק קודם לקראת האירוע. השוטרים הגיעו לבית הלוחם תל אביב, שם הודרכו על ידי מאמן נבחרת ישראל, אריאל אוטולנגי. לאחר ההתנסות המוצלחת, עבקשו השוטרים להיכלל בליגה של הכדורסל הפראלימפי. הנושא נבחן ואושר. השוטרים, שרק שניים מהם נכים, יתחילו מהעונה הקרובה להתאמן באופן קבוע בליגה הנמוכה ויצטרפו לסבב התחרויות.

 

 

 

תגיות
תגובות