צרפת היא הזוכה הגדולה של מונדיאל 2018. צילום: Gettyimages.il/Clive Rose

צרפת היא הזוכה הגדולה של מונדיאל 2018

בתום גמר מותח במיוחד מול קרואטיה, המנצחת הגדולה של העולם במונדיאל לשנת 2018 שהתקיים ברוסיה היא צרפת (בפעם השנייה שלה). התוצאה הסופית: 4:2

בפעם השנייה: צרפת ניצחה בגמר המונדיאל אחרי משחק ענק ו-2:4 יוצא דופן על קרואטיה, הצרפתים הניפו בפעם השנייה את הגביע המוזהב ונכנסו לספרי ההיסטוריה. מאמן הטריקולור, דידייה דשאן, הפך לשלישי שזוכה כשחקן וכמאמן. גריזמן, אמבאפה ופוגבה כבשו לצרפת, מנדז'וקיץ' הבקיע לשני הצדדים. גם פרישיץ' הוסיף לקרואטיה

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הצרפתים והקרואטים סיפקו כדורגל אדיר, בניגוד גמור למה שהיה נהוג בגמרים האחרונים (שישה שערים הובקעו בסך הכל בארבעת הגמרים הקודמים). והאמת שכל המחמאות מגיעות לקרואטיה, שמצאה את עצמה במעמד היוקרתי הזה לראשונה בתולדותיה וגם שלטה כמעט לחלוטין במגרש במחצית הראשונה - זה דווקא לא עזר לה, שכן צרפת כבשה ראשונה.

© Gettyimages.il/Shaun Botterill

מי שהיה חתום על השער הוא מריו מנדז'וקיץ', הגיבור של קרואטיה בחצי הגמר. החלוץ הוותיק נגח אחורה הגבהה של אנטואן גריזמן וכבש שער עצמי (18). איבן פרישיץ' היה חתום על השוויון אחרי עשר דקות, אבל נגיעת יד של אותו פרישיץ' סידרה לצרפתים פנדל, אותו תירגם אנטואן גריזמן (38) לרביעי שלו בטורניר והשני של אלופת העולם החדשה.

© Gettyimages.il/Dan Mullan

המחצית השנייה נפתחה עם בליץ צרפתי. פול פוגבה שיחרר כדור מדויק לפינה של דניאל סובאשיץ', קיליאן אמבאפה העלה ל-1:4 מהיר, אבל טעות נוראה של הוגו לוריס סידרה למנדז'וקיץ' שער קל ותקוות לקאמבק קרואטי. זה לא קרה ובסיום הצרפתים חגגו.

תגובות