אתן המנצחות: הספורטאיות שמוכיחות שגם נשים יכולות. צילום: פאקו לוזאנו

אתן המנצחות: הספורטאיות שמוכיחות שגם נשים יכולות

מירדן ג'רבי עד לקייט זיגלר - אלו הספורטאיות שצלחו את כל המכשולים והמהמורות שבדרך, ומעידות על כך שהשמיים הם רק ההתחלה

בשנים האחרונות חלה מהפכה: מוקמות קבוצות ספורט רבות ברחבי העולם המיועדות לנשים, לצד עמותות המעודדות נשים לעסוק בספורט. ללא ספק, מתחרות הנשים ובגדול, ותופסות את הכותרות לא פחות מאשר הגברים. אז מי הן הספורטאיות, שיעניקו גם לכם השראה ואולי אף יגרמו לכם לעשות קצת ספורט?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יוליה גלושקו

יוליה גלושקו נולדה באוקראינה להורים מאמני טניס. היא התחילה להתאמן בגיל ארבע ועלתה לארץ בגיל תשע. דירוג השיא של גלושקו הוא מקום 70 בעולם, והיא מלאה במוטיבציה להמשיך קדימה. גלושקו קטפה תארים מרשימים ביותר בתאילנד, בקנדה ובסינגפור. עברה לא מעט זכיות בטורנירים של הפדרציה הלאומית לטניס. מאליפות ארצות הברית הפתוחה היא אומנם הודחה, אך משם היא ממשיכה לתחרויות בהונג קונג ובקוריאה. ניכר שעל אף גילה, בו ספורטאיות רבות מתחילות לתכנן את פרישתן, גלושקו - לא עוצרת.

קייט זיגלר

קייט מארי זיגלר היא שחיינית אמריקאית המתמחה בעיקר בשחייה בסגנון חופשי ובמשחים ארוכים. זיגלר היא אלופת העולם בעלת ארבע מדליות זהב במשחים ארוכים ובסך הכול מחזיקה בשמונה מדליות זהב, חמש מדליות כסף ושתי מדליות זהב. זיגלר שברה ארבעה שיאי עולם, אשר חלקם נשברו אחריה. בשנת 2012, חוותה ירידה בכושר ובהישיגי התחרויות ולכן בשנת 2013 לקחה הפסקה שנמשכה שנתיים. חשבתם שזה הסוף? בשנת 2015 היא כבר שבה להתחרות.

 ירדן ג'רבי

את השם ירדן ג'רבי (29) כולנו מכירים. ג'רבי היא לא אחרת מהספורטאית, שהביאה את המדליה לישראל באולימפיאדת ריו דה ז'נרו בשנת 2016. ג'רבי החלה להתעניין בג'ודו לאחר זכייתה של יעל ארד בענף זה באולימפיאדת ברצלונה ב-1992 ומחזיקה בתארים מדהימים: אלופת העולם ב-2013, סגנית אלופת העולם שנה לאחר מכן, בעלת שתי מדליות ארד באליפות אירופה ושמונה פעמים אלופת ישראל. ג'רבי נבחרה לג'ודוקא הטובה ביותר בעולם לשנת 2013 על ידי איגוד הג'ודו העולמי. ב-2 באוקטובר 2017, הודיעה ג'רבי על פרישתה מג'ודו, בגיל 28. אבל גם בימים אלו ג'רבי עסוקה ומכשירה את דור העתיד בבית ספר לג'ודו, שהקימה ארבעה חודשים לאחר הפרישה.

נלי נפק

נלי נפק נולדה בשנת 1898 בפרנקפורט שבגרמניה. נפק הייתה שחקנית טניס מצליחה מאוד ודורגה בשנת 1925 במקום הראשון במדינה. היא הייתה האלופה הראשונה בטניס באותה השנה בגרמניה והייתה משוייכת למועדון הטניס בברלין. בשנת 1933, עקב היותה יהודיה, נידו אותה מהמועדון ומפעילותיו. לצערנו, בלילה של ה-7 במאי , היא שמה קץ לחייה בשל האפליה ההולכת וגוברת, ורדיפת היהודים בגרמניה.

 

 

 

 

תגובות