קדימה הלאה: הספורטאים שנפצעו ובכל זאת קמו והמשיכו. צילום: fotolia

קדימה הלאה: הספורטאים שנפצעו ובכל זאת קמו והמשיכו

הם מייצגים אותנו בכבוד בארץ ובעולם בשלל תחרויות, מביאים גאווה למדינת ישראל ועל ידי כך משרתים את הספורט הישראלי. גם להם היו רגעים שאינם קלים כלל אך למרות כל הקשיים חזרו לעסוק בספורט. קבלו את שלישיית הספורטאים הישראלים שנפלו, קמו והמשיכו הלאה

להיות ספורטאי זו משימה לא קלה, בלשון המעטה. הספורטאים הישראלים נושאים על כתפיהם השריריות את ייצוג מדינת ישראל. בחיי הספורטאים ישנם הרבה רגעים לא פשוטים ,שעצרו תהליך שלם, אבל הם לא הרימו ידיים וחזרו בכל הכוח לעשות את הכי טוב מבחינתם. אספנו עבורכם את רשימת הספורטאים שבנו את עצמם מן הפציעות

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שגיא מוקי

בקיץ של שנת 2016 כאשר התקיימה אולימפיאדת ריו, הג'ודוקא שגיא מוקי יצא עם המשלחת הישראלית להתחרות במסגרת נבחרת הג'ודו. אך לפני התחרות נפצע בגבו בגלל עומס יתר של אימונים לקראת האולימפיאדה וכתוצאה מכך חווה פריצת דיסק. הוא לא ויתר והתעקש להתחרות. בעזרת הטיפול המסור של הצוות הרפואי, שעזר לו להתמודד עם הפציעה, הגיע מוקי בסופו של דבר למקום החמישי והמכובד במשחקים האולימפים. רבים לא האמינו כי יחזור להתחרות לאחר הפציעה הקשה אך שגיא הוכיח באליפות אירופה שקרתה במאי האחרון בתל אביב, בה זכה במקום הראשון, שאף פציעה לא תמנע ממנו להמשיך להתאמן ולהתחרות.אין יותר מעורר מוטיבציה מזה!

הכי מעורר השראה שיש.
הכי מעורר השראה שיש. © Gettyimages.IL/Michael Steele

שחר פאר

לפני הפרישה בשנת 2017, הטניסאית שחר פאר, הצליחה לפרוץ את גבולות הארץ והפכה לטניסאית הישראלית המצליחה ביותר בתולדות הטניס הישראלי. היא הביאה הרבה כבוד לתחום בארץ. בספטמבר 2012 נאלצה להודיע על סיום השתתפותה מוקדם מן הצפוי בעונת המשחקים שהתקיימה באותה שנה, בגלל פציעה ברגלה השמאלית, שנגרמה כתוצאה מפעילות שוטפת לקראת המשחקים. פאר השתקמה במשך כמה חודשים וחזרה בשיא כוחותיה, לאליפות ישראל בטניס לנשים שהתקיימה בדצמבר של אותה השנה וניצחה בפעם השמינית באליפות. אלופה!

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ITA (@israeltennisassociation) on

קרן לייבוביץ'

ספורטאית מסוג אחר שמשתתפת במשחקים הפאראלימפים (אולימפיאדת הנכים) היא קרן לייבוביץ', שחיינית ישראלית ואלופת המשחקים הפאראלימפים בשחייה, שהביאה לנו לא מעט כבוד. על אף הנכות שלה שנגרמה בשל פציעה בשירותה הצבאי, אשר שיתקה את שתי רגליה, המשיכה לייבוביץ' לעסוק בשחייה, כפי שעשתה לפני הפציעה. בנוסף לעיסוק בשחייה היא פועלת למען העלאת המודעות לקידום בעלי מוגבלויות ונכים, וכמובן שהיא מקדמת גם את ספורט הנכים בארץ. בזכות העמותה בה היא חברה, מלווה לייבוביץ' מגוון אנשים עם מוגבלויות ומאמנת אותם באופן אישי ובכך מקדמת את תפקודם. 

אחרי שסיימנו לקרוא את הסיפורים מעוררי ההשראה הללו והבנו קצת יותר את ההתמודדויות המורכבות איתן התמודדו הספורטאים במהלך הקריירה המפוארת שלהם, ובכל זאת החליטו שלא לוותר לעצמם ולהמשיך הלאה מרצונם ומאהבתם לתחום בו הם עוסקים, אפשר לומר את הביטוי הידוע: ''השמיים הם הגבול''.

תגובות