נופלים וקמים: כך תתמודדו עם הפסדים. צילום: Fotolia

נופלים וקמים: כך תתמודדו עם הפסדים

בתחרות, תמיד יהיו מנצחים וכמובן גם מפסידים. זו דרכו של העולם וצריך לדעת להתמודד גם עם הצד הפחות נחמד, ההפסד. אספנו לכם מספר טיפים כדי לדעת שגם מהפסדים אפשר לצמוח!

ניצחונות והפסדים הם חלק מחיינו, ומכילים בתוכם מורכבות של ממש. אחרי הכל- לכולנו קשה להפסיד, נכון? אף על פי שנדמה שלאורך השנים למדנו כיצד "להתמודד" עם ההפסד בבגרותנו – לרובנו עדיין קשה להתייצב פנים מול פנים  עם הפסד, ועם תחושות הכעס, ההחמצה, הפספוס והפגיעה בביטחון העצמי שמתלוות אליו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

העולם הוא לא רק 'שחור' או 'לבן'
בדיוק כמו שסקלת הצבעים איננה מורכבת רק מ'שחור' או 'לבן' אלא מעוד אינספור צבעים וגוונים שונים, כך גם החיים שלנו אינם מורכבים מ'הצלחה מפוארת' או 'כישלון נחרץ'. התחילו לראות גם הצלחות 'קטנות' כהצלחות חשובות ומשמעותיות בחייכם, ויחסו להן חשיבות.

© adobestock

הפרידו בין ה'מעשה' ל'עושה'
זכרו שהעובדה שלא הצלחתם במשימה - ממש לא אומרת שאתם בעצמיכם כישלון! הפסד אחד לא הופך אתכם לפחות מוצלחים ומצליחים, לכן אנחנו ממליצים לכם לנסות לנשום עמוק, להכניס לפרופורציות את רגשותיכם בעקבות ההפסד, ולהשתדל לא להשליך את כל הרגשות השליליים כלפי עצמיכם.

דברו על זה
אל תמהרו להעלים את רגשותיכם ותחושותיכם הנובעים כתוצאה מההפסד, כל אלה הם דרכי התמודדות ואנו ממליצים לכם להתמודד גם איתם ולא להעלים ולטאטא אותם מתחת לשטיח, כי אז הם פשוט יצטברו ויצטברו עד שכבר לא יהיה מקום, ובסוף יצאו החוצה בגל מתפרץ ולא נעים בכלל. כשאנחנו מפסידים אנו נפגשים עם מגוון רחב של רגשות – החמצה, בלבול, נחיתות ועוד, וכדאי לכם לפרוק את רגשותיכם בפני חבר קרוב או בן משפחה. האמינו לנו, זה ישחרר אתעם ויקרב אתכם צעד נוסף למטרה בתהליך ההתמודדות עם ההפסד.

© shutterstock

להפסיד בכבוד
האתגר הכי גדול של כולנו הוא ללמוד כיצד "להפסיד בכבוד", כלומר לקחת את תוצאות המצב בפרופורציה הראויה, וללמוד להפיק את המירב מהסיטואציה גם אם לא ניצחנו. נסו להתמקד בדברים החיוביים ולציין לעצמיכם מה כן הצלחתם להשיג ולהרוויח מהמצב הזה, ולא להתמקד רק ברגשות השליליים ובתחושת הכישלון וההפסד.

התמדה
אין טעם לשקוע ברחמים עצמיים ולרצות לוותר אחרי הפסד, כי זה לא יוביל אתכם לשום מקום. נצלו את המצב והשתמשו בהפסד כמוטיבציה שתדרבן אתכם להשקיע, להתאמץ ולהתמיד אפילו יותר, כל זה על מנת שבפעם הבאה תצליחו להשתפר ולהתעלות מעל עצמיכם! 

© adobestock
תגובות