אדיוס אמיגו: רגעי השיא בקריירה של הכדורגלן האגדי. gettyimges.IL\Marcelo Endelli

אדיוס אמיגו: רגעי השיא בקריירה של הכדורגלן האגדי

אתמול (ד') הלך לעולמו דיאגו מראדונה לאחר שלקה בדום לב והותיר מאחוריו סיפור חיים מדהים וקריירה בלתי נשכחת. מהילדות הלא פשוטה, הוא גדל להיות שחקן מצליח ומוערך עם שערים אייקונים, הפך לאגדה בנאפולי והסתבך עם סמים - סיכום הנקודות החשובות בחייו של מי שנחשב לאגדה עוד בחייו

אתמול (רביעי) אחד מכוכבי הכדורגל הגדולים ביותר בכל הזמנים, דייגו ארמנדו מראדונה, הלך לעולמו בעקבות דום לב שהתרחש בביתו במפתיע. מראדונה הובהל במהירות לבית החולים והרופאים ניסו להצילו במשך כמספר שעות, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו, כשהוא בן 60 בלבד. ארגנטינה הכריזה על שלושה ימי אבל בעקבות מות אגדת הכדורגל האהובה, שכזכור הוביל את המדינה לניצחון הגדול במונדיאל.

כדורגלנים רבים, ולא רק הם, מרחבי העולם כולו ספדו לו, הכותרות אומרות שעולם הכדורגל נמצא בתדהמה מוחלטת ועצב רב. והדבר הזה מובן, למי שמכיר את הקריירה ואת פועלו של מראדונה.  

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מראדונה הוא סיפור אגדה אמיתי, הילד שגדל בשכונת עוני הפך לכוכב כדורגל עולמי עוד טרם מלאו לו 16 ובכך היה לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הכדורגל הארגנטינאי. הוא החל לשחק בליגה הבכירה ביותר בארגנטינה ולאורך קריירת המשחק שלו כבש יותר מ-116 שערים והשיא היה בשנת 1986, אז הוביל כקפטן את נבחרת ארגנטינה לניצחון במונדיאל.

© gettyimges.IL

מראדונה זכה בפרס כדור הזהב כשחקן הטוב ביותר במונדיאל. שניים מהשערים שכבש בטורניר, שניהם ברבע הגמר נגד אנגליה, מפורסמים מאוד: השער הראשון הוא שער שהבקיע נגד אנגליה, בעזרת ידו, השער נודע בשם "שער יד האלוהים". בשער השני במשחק, מראדונה קיבל את הכדור בחצי המגרש שלו ורץ יותר מחצי מגרש תוך שהוא חולף על פני חמישה שחקנים אנגליים בדרך לשער. שער זה זכה בתואר "שער המאה". לאחר המונדיאל מראדונה נקנה בידי קבוצת נאפולי בסכום של 7.4 מיליון דולר .

ההימור שלקח נשיא מועדון נאפולי השתלם. מראדונה הציג את הכדורגל הטוב בחייו והפך לכוכב בקרב אוהדי הקבוצה והוביל אותה לשיא הצלחתה עם זכיות בגביע אופ"א בשנת 1989 ובשנת 1990 זכה בסופר קאפ האיטלקי.

© gettyimges.IL\Marcelo Endelli

אבל לא כל הקריירה שלו הייתה עטופה ברגעי תהילה.  אחרי שסבל מהתמכרות לקוקאין במשך תקופה ארוכה ונעדר מאימונים ומשחקים, בשנת 1991 הודה מראדונה בשימוש בסמים, הושעה ל-15 חודשים ובכך סיים את דרכו בנאפולי. לאחר שנים קשות, הוא החל את קריירת האימון שלו, שלא הייתה מזהירה כמו קריירת המשחק שלו. לאורך השנים הוא אימן קבוצות שונות ואף את נבחרת ארגנטינה, אבל לעד הוא ייזכר בזכות כישורי המשחק המרהיבים שלו ופחות בזכות יכולות האימון שלו.

מראדונה שבר את שיא ההעברות בכדורגל העולמי ונודע בזכות יכולת הכדרור הנדירה שלו. הוא נחשב במשך עשורים שלמים לדמות לחיקוי והערצה בעייני רבים ואף הוקמה לכבודו כנסיה וזכה לכינוי "אליל הכדורגל". מראדונה הוא רוקסטאר ואגדת כדורגל שלא תשכח.

אדיוס אמיגו אנחנו נתגעגע 

 

תגובות