בצעדים קטנים: ההרגלים שתוכלו לאמץ כדי לעזור לסביבה. AdobeStock

בצעדים קטנים: ההרגלים שתוכלו לאמץ כדי לעזור לסביבה

מי שחושב שלשמור על כדור הארץ זו טרחה, כדאי שייכנס לכתבה הבאה כי אנספנו לכם כמה הרגלים שאפשר לאמץ בקלות כדי לשמור קצת יותר על הסביבה שלנו

לכל אחד מאיתנו יש הרגל מגונה שהוא רוצה להיפטר ממנו, או התנהגות שהוא רוצה לאמץ ולהפוך אותה לחלק מהשגרה שלו. יצירת הרגלים מתחילה בשינויים קטנים, בהגדרת מטרות לא שאפתניות שאפשר להשיג, וזאת משום שהרגל מוטמע בנו לאחר מספר חזרות על פעולה שניתן להתמיד בה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי

ומה זה קשור לאיכות הסביבה? ובכן, רבים חושבים שקשה לשמור על הסביבה, ולמרות שכולנו מסכימים שמדובר במטרה חשובה - רובנו לא מיישמים זאת, ואף חושבים שזוהי "טרחה" גדולה. אנחנו פה כדי לומר לכם שזו ממש לא טרחה ושזה אפשרי! לכן, ריכזנו עבורכם שיטות זמינות ופשוטות לשמור ולתרום לאיכות הסביבה. מדובר בהרגלים קטנים שתוכלו לאמץ לעצמיכם שאמנם לא מצריכים יותר מדי - אך בעלי השפעה גדולה על כדור הארץ שלנו.

עברו לשקיות רב-פעמיות

האם ידעתם שכ-500 ביליון שקיות פלסטיק מיוצרות מידיי שנה, בזמן שפחות מ-3% מהן ממוחזרות? במקום להשתמש בשקיות פלסטיק, העדיפו להשתמש בשקיות בד רב-פעמיות שתוכלו לקחת יחד איתכם לחנות, ובכך לחסוך שימוש מיותר בשקיות פלסטיק חד-פעמיות.

© adobestock

עברו לקש רב-פעמי

בדיוק כמו שקיות הפלסטיק, גם קשי הפלסטיק החד-פעמיים הם חלק מתופעה גדולה יותר של פסולת פלסטיק, שגורמת נזקים גדולים לסביבה הימית. 12 מיליון טונות של פלסטיק מגיעים לים בכל שנה ופסולת הפלסטיק שנשטפת לים מצטברת לאיים גדולים או מתפרקת לחתיכות קטנות, שנאכלות על ידי בעלי החיים וגורמות להם לפציעות, לזיהום ולחנק. לכן, בדיוק כמו ההרגל הקודם ברשימה, נמליץ לכם לעבור לקשים רב-פעמיים שניתן לשטוף אחרי כל שימוש במקום לזרוק לפח. את הקש הרב-פעמי תוכלו לקחת יחד איתכם למסעדות (כשהן יפתחו) ובכך לוותר על קשית הפלסטיק שבדרך כלל מגיעה עם כוס השתייה שהזמנתם.

הפחיתו באכילת בשר

תעשיית הבשר העולמית אחראית לפליטה של כ-18% מגזי החממה. לידיעתכם, אם תהפכו לצמחונים/טבעונים - תוכלו לחסוך כ- 1.5 טון של פחמן דו-חמצני מידיי שנה! אך אנחנו לא מבקשים מכם לשנות את התזונה שלכם באופן קיצוני ודרסטי, אלא להשתדל להפחית בצריכה ובאכילה של מוצרי בשר (קחו לדוגמה את יוזמת "יום שני ללא בשר" שהפכה לפופולארית מאוד בתקופה האחרונה).

© AdobeStock

נצלו את אור השמש כמה שאפשר

הקפידו לכבות את האור במידה ואין בו צורך ובשעות היום פתחו את התריסים והשתמשו באור השמש הטבעי. במקרה וכן צריך להדליק את האור - השתמשו בנורות פלורוסנט ידידותיות לסביבה, שגם חוסכות באנרגיה וגם מחזיקות מעמד לאורך זמן. טיפ נוסף הוא להעדיף לאוורר את הבית באוויר צח באמצעות פתיחת חלון ולא באמצעות שימוש מיותר במזגן.

קנו מעסקים מקומיים קרובים לבית

נסו לקנות סחורה מתוצרת ביתית הקרובה לאזור מגוריכם. הקפדה על קניית מוצרים בחנויות הקרובות לאזור מגוריכם - תחסוך לכם נסיעות ממושכות ומיותרות ברכב או לחלופין תחסכו שליחויות מחו"ל במטוסים או אוניות שמזהמות את האוויר.

החליפו או השאילו ספרים

קנו ספרים בחניות "יד שנייה", השאילו מהספרייה או החליפו עם חברים -  כל אלו תמיד עדיפים וחסכוניים יותר על פני קנייה של ספר חדש.

© adobestock


קנו יד שנייה ומסרו בגדים

קנו בגדים מחנויות "יד שנייה", או לחילופין - מסרו בגדים (באיכות טובה, כמובן) שאינם בשימוש לחברים, לבני משפחה או למקלטים שעושים בהם שימוש חוזר. בנוסף לבגדים, אל תמהרו לזרוק ולהיפטר מחפצים אישיים, שגם בהם ניתן לעשות בהם שימוש חוזר או שניתן למסור אותם לנזקקים - ישנם הרבה אנשים וארגונים שידעו מה לעשות איתם ולמי למסור אותם.

 

תגובות