הכי אלוף: נער בן 15 על הספקטרום ירוץ 10 ק"מ במרתון.

הכי אלוף: נער בן 15 על הספקטרום ירוץ 10 ק"מ במרתון

אחד המתמודדים הכי מרגשים במרתון סמונג תל אביב 2021 הוא נער בן 15 בשם איתי סלנצ'ר מרמת גן. איתי הוא נער על הספקטרום שתמיד שאף לעשות את זה בגדול במרתון. יחד עם המאמנת שלו, אלמה זילברמן, הם עברו את כל המכשולים ולמדו גם ליהנות • טור מיוחד

מרתון סמסונג תל אביב 2021, שהפך למסורת בתחום הספורט הישראלי, יתקיים השנה בפעם ה-13. השנה, בדומה למרתונים מובילים בעולם יתקיים המרתון לראשונה במתכונת חדשנית ודיגיטלית, התואמת את הנחיות משרד הבריאות. במרכזה המוטו "כולנו רצים יחד וכל אחד לחוד" המזמין את כל הרצים, חובבים ומקצועיים, לרוץ כמיטב יכולתם ולהצטרף ביום שישי הקרוב לאלפי רצים בכל רחבי הארץ, כל אחד ואחת במסלול שתכנן עבורו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אחד מהרצים המרגשים במרתון בשנה זו, הוא איתי סלנצ'ר, בן 15 מרמת גן. איתי, רץ השנה במקצה ה-10 קילומטרים יחד עם המאמנת שלו, אלמה זילברמן. איתי ואלמה, הם חלק מעמותת "איתן כל יכול". מדובר בארגון חברתי המעצים אנשים עם צרכים מיוחדים באמצעות אימוני כושר מקצועיים מתוך אמונה כי כל אחד מאיתנו יכול, ללא תלות באתגרים השונים העומדים לפני. איתי הוא ילד אשר נמצא על הספקטרום ומתאמן כבר שנה בעמותה. רגע לפני המרתון, איתי ואלמה מספרים לנו על ההכנה מהצד שלהם בטורים אישיים.

איתי: "בהתחלה, עד לפני שנה, לא חשבתי שאני אצליח לעשות דברים מהסוג הזה, לחשוב על איפה שאני נמצא היום זה פשוט מטורף. יש לי הרבה תחומי עניין כמו ספורט, מוזיקה וכמובן לפגוש חברים. תמיד אהבתי ספורט, אבל אף פעם לא חשבתי שאני אגיע לרמה הזו, הפחד מהכישלון הוא מה שמנע ממני מלהשתתף בתחרויות ובמשחקים בביה"ס. אבל הכל השתנה כשפגשתי את אלמה, כבר בהתחלה הרגשתי שהיא מאמנת טובה. די מהר היה לי ברור שהיא הרבה יותר ממאמנת - היא לימדה אותי איך לשלב הנאה בספורט, וגם ערכים לחיים, כאלו שצריכים להיות לכל אדם: לכבד אחד את השני, להבין ולהכיל את השוני שקיים בכל אחד מאיתנו, ובעיקר בעיקר חיזוק האמונה העצמית שלי. למדתי מהאימונים עם אלמה שכל אתגר חדש הוא תוספת לאתגר הקודם שכבר עשיתי, כל קילומטר שהוספנו לקראת מירוץ סמסונג ת"א, הוא בסה"כ קילומטר נוסף מהמרחק הקודם שביצענו (אני זוכר שהיא אמרה לי: 'מה זה 10 ק"מ? - זה בסה"כ שישה ק"מ ועוד ארבעה'). לקבל מאמנת כמו אלמה זו מתנה. אחד האתגרים היותר גדולים שאני חווה עכשיו זה שילוב האימונים והספורט בחיי היום יום, בלי קשר לאימון שישי לי פעם בשבוע עם אלמה. מה שמקל עלי באתגר הזה זה העובדה שכבר צלחתי בעבר אתגרים נוספים, ואני רואה את האתגר הזה כצעד שיקדם אותי לאתגר הבא שיבוא. המסר שאני אשמח להעביר הוא שכמו בספורט, החיים מלאי אתגרים בין אם נרצה בכך או לא, המחשבה שיכולה לקדם אותנו היא ההבנה שכל אתגר היא תוספת קטנה לאתגר שכבר ביצעת".

© צילום פרטי

אלמה: "אני ממש נרגשת לשמוע את הדברים שאיתי אומר, איך המפגש בנינו ועם עולם הספורט חיזק לו את האמונה בעצמו ואת יכולת המסוגלות העצמית. זה באמת נורא כיף להתמודד מול אתגרים, בלי שאתה שם לב, אתה מרגיש יותר ויותר חזק, אתה ניגש לדברים בהרבה יותר ביטחון. ככה אני הגעתי לספורט וזה מה שחשוב לי לתת למתאמנים במפגש איתי - מצאתי שהספורט מחזק אותי, שאני לומדת איך להשקיע בתהליך (מרובה עליות ומורדות) שאני פורצת את הגבולות של עצמי, וכמובן: ל-י-ה-נ-ו-ת. איך שהתחלנו להתאמן למירוץ אמרתי לו: 'איתי, אנחנו נרשמים למקצה 10 ק"מ, אבל מבחינתי, זה לא העיקר. יש פה קודם כל התמדה, רצון, ועבודה קשה'. רציתי להדגיש לו שהמירוץ זה בהחלט ציון דרך שלנו שנוכל להסתכל לאחור ולהביט על הדרך היפה שעשינו. התהליך למירוץ הוא זה שחשוב. לרוץ 10 ק"מ זאת כותרת יפה - אבל היא לא מגיעה ביום. לרוץ 10 ק"מ מעיד על התהליך שעברת, וזה מה שחשוב. לסיום, גם אני אשמח להעביר מסר - מצאו את הספורט או כל סוג של תנועה שתגרום לכם הנאה, אל תבואו אל זה מתוך הכרח, מצאו מה כיף לכם? המוזיקה, הזיעה, המאמץ, אולי תחושה של בלתי מנוצחים?! (כשאני רצה 10 ק"מ אני מרגישה כל יכולה!). אחרי שתמצאו מה עושה לכם טוב, היו מוכנים להיכנס לתהליך, חלק מהרגעים יהיו מדהימים ומהנים ויהיו כאלה שפחות. זכרו שיש לנו את כל הזמן שבעולם בשביל להשתפר ולהתחזק!"

© צילום פרטי



תגובות