עלה על הגל: "עמדתי בים באמצע המבול וקרה דבר קסום". צילום פרטי

עלה על הגל: "עמדתי בים באמצע המבול וקרה דבר קסום"

גלישת הגלים הפכה את סעיד איברהים מנער מופנם ומתבודד לבחור בעל ביטחון עצמי ומוקף חברים. בטור מיוחד הוא מספר לנו על העמותה שהכניסה את הגלישה לחייו ובזכותה הוא "עלה על הגל"

שמי סעיד איברהים, אני בן 21 , ואני נמצא בעמותת "הגל שלי" כבר חמש שנים. אני רוצה לספר לכם איך עליתי על הגל ומנער ביישן וחסר ביטחון הפכתי לבחור מוקף חברים, שמח ופעיל וכל זה בזכות העמותה שמפתחת נערים ונערות באמצעות גלישה בים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

התחלתי את המסע שלי בעמותה כשהייתי בן 16 - ילד תמים, חסר ביטחון עצמי, עם חרדות חברתיות קשיים נפשיות ועודף משקל. בקושי אוהב לזוז, תמיד הייתי אוהב להישאר על המחשב בחדר לבד שקוע בעולם שלי בלי שום הפרעות והסחות דעת חיצוניות. הייתי בן אדם ביישן וסגור. לא רציתי להיות בקרבת אנשים. הייתי מתרחק מהם, תמיד בורח. אם הייתי צריך לדבר הייתי מגמגם ונלחץ ומסרב להיות בקרבתם.

עד שנחשפתי לעמותת "גל שלי", נרשמתי לתוכנית "מגדלור" ופתאום נפתחתי לעולם חדש לגמרי של גלישת גלים וחברים. התחלתי להיות בקרבת אנשים והייתי צריך לדבר איתם. אמנם לא היה לי נוח ופחדתי אבל עם הזמן התחלתי לאט לאט לקבל בטחון, ללמוד איך להתמודד עם זה, איך לדבר מול אנשים ולהרגיש בנוח בלי לפחד.

אילוסטרציה © AdobeStock

בתקופת החורף הים סוער וזה היה אתגר בפני עצמו. יש מלא רוחות וגלים פחדתי מהמים, הם היו קפואים וירד עלינו גשם. היינו צריכים ללבוש חליפות גלישה ולהיכנס למים. לא דמיינתי דבר כזה בחיים שלי ולא חשבתי שאוכל לעשות את זה.

אבל ברגע שנכנסנו לים וירד גשם תוך כדי הגלישה קרה פתאום קסם. עמדתי בים והתחלתי להתבונן סביבי במה שקורה. להיות בים עם חליפה וגלשן באמצע המבול זה רגע שאי אפשר לתאר מרוב שזה רגע מקסים ואדיר, חוויה בלתי נשכחת.

כך לאט לאט התחלתי לצאת מאזור הנוחות שלי דרך "הגל שלי" ולגלות עולמות אחרים לגמרי שבכלל לא חשבתי עליהם. זה עזר לי מאוד להתפתח ולהתקדם בחיים האישיים שלי. מבחינה חברתית התחלתי לדבר עם אנשים יותר ,להכיר חברים חדשים שהם שונים ממני, לדבר מול קבוצת של אנשים וגם בשפה שונה משפת האם שלי.

סעיד
סעיד: "עמדתי בים והתחלתי להתבונן סביבי במה שקורה" © צילום פרטי

המדריכים בעמותה הם לא רק מדריכי גלישה הם מנטורים שעוזרים ונותנים לאחרים על מנת להתקדם ולהיות הכי טובים שיש. המדריכים מקבלים אותנו איך שאנחנו, לא משנה מה המוצא, גזע או צבע עור, כולם מתקבלים באהבה כאן ומקבלים תמיכה מלאה!

הגלישה בשבילי זה אתגר וכושר. אני שואף תמיד לעשות כושר בכל דרך אפשרית והגלישה היא אימון מעולה כי היא מפתחת סיבולת לב ריאה ועוזרת לבנות גוף חזק. מעבר לכך היא גם משפיעה ישירות על הביטחון העצמי. בגלישה יש תמיד לאן להתקדם ולהשתפר וזה מהנה ומשמח לראות את התהליך להשתפרות בגלישה וגם בחיים, זה נותן לי מוטיבציה להשקיע בכל דבר שאני מציב לעצמי כמטרה. זה נותן סיפוק ומרגיש שעשיתי דבר משמעותי ואני מעריך כל רגע.

תגובות