סיבה לדאגה? צעיר התאבד בהשראת הסדרה "13 סיבות". צילום מסך מהיוטיוב

סיבה לדאגה? צעיר התאבד בהשראת הסדרה "13 סיבות"

עם עלייתה של הסדרה "13 סיבות", היא זכתה להצלחה רבה והיא נחשבת לאחת הסדרות המצליחות של נטפליקס. אך לצד הביקורות המהללות, היו גם כאלו שהעבירו ביקורת חמורה על הסדרה ולא יכלו להתעלם מנושא ההתאבדות שנמצא במרכז הסדרה והשפעתו על הצופים. כעת הדיון התיאורטי הופך למציאותי כשצעיר התאבד בהשראת הסדרה

לפני כחודשיים עלתה הסדרה המצליחה, "13 סיבות" ומיד זכתה לתגובות רבות מצד הצופים והמבקרים. היו כאלו שהכתירו אותה כסדרת מופת חשובה ובעלת מסרים חינוכיים חשובים והיא אף נחשבת לסדרה המצליחה ביותר של נטפליקס. אבל, לא כל הביקורות תמכו בסדרה. יש לא מעט מבקרים שיצאו נגד הסדרה ועוררו סערה רבה, שכן לטענתם הסדרה מתעסקת בנושא ההתאבדות בקרב בני נוער בקלות ראש. בתקופה האחרונה שמענו לא מעט על הסדרה ועל הדיון הסוער אודותיה. כעת נראה שהדיון הופך לרלוונטי יותר מתמיד.    

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הסדרה מציגה את סיפורה של האנה בייקר, תלמידת תיכון שמחליטה להתאבד, תוך שהיא מותירה מאחוריה 13 קלטות אודיו המיועדות לאנשים ספציפיים, כשכל אחד ואחת מהם הובילו את הנערה לשים קץ לחייה. 

 

A post shared by 13 Reasons Why (@13reasonswhy) on

חששות המבקרים הפכו למציאות כשפרנקו אלונסו לאזו מדראנו, בן ה-23 מפרו שם קץ לחייו וככל הנראה שאב השראה מהסדרה הפופולארית. תחילה דווח כי הצעיר התאבד כתוצאה מאכזבה רומנטית שחווה, אבל בהמשך הגיעו פרטים על כך שהשאיר שני מכתבים שמבהירים את הסיבות להחלטה המצערת של הצעיר. המכתב הראשון היה מיועד לאהובתו לשעבר, אך הכיל בתוכו שמות של מכרים ספציפיים להם הוא השאיר קבצי אודיו במחשבו, בדיוק כמו גיבורת הסדרה.

הדמיון בין הסדרה למציאות עורר שאלות ותהיות רבות בנוגע להחלטתו של הצעיר לשים קץ לחייו ומשטרת פרו כבר פתחה בחקירה. אבל למרות זאת, יש לנו מסר אליכם: אל תקחו השראה מהטלוויזיה, שכן מאחוריה עומדים אנשים שמכתיבים את העלילה ומה שאנו רואים בה אינה מציאותי

 

A post shared by 13 Reasons Why (@13reasonswhy) on

תגובות