איזה עולם: המדינות שמעולם לא הכרתם . צילום מסך מהאינסטגרם

איזה עולם: המדינות שמעולם לא הכרתם

בעולם שלנו יש הרבה מדינות. גדולות, קטנות, רחוקות וקרובות. אבל לצד כל אלה, יש מדינות שמעולם לא שמעתם עליהן ובכלל לא ידעתם שהן קיימות. לכבוד החופש הגדול, הנה לכם כמה רעיונות לטיול לא שגרתי בעולם. מוכנים לטוס?

עזבו לרגע את הפיצה שאכלתם באיטליה, את הדיסנילינד בצרפת ואת השייט בהולנד. העולם שלנו מלא במדינות מיוחדות, שמעולם לא שמעתם על קיומן. לכבוד החופש הגדול, החלטנו להכיר לכם כמה מהן. הפעם, כרטיס הטיסה שלכם עלינו! 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אנדורה

אנדורה היא מדינה קטנה בדרום מערב אירופה הממוקמת ממש בין ספרד לצרפת, אך תוכלו בקלות לפספס אותה, מפני שהיא מדינה לא מוכרת וגדולה במיוחד. למרות זאת, בשנים האחרונות זוכה אנדורה לצמיחה תיירותית בעיקר בזכות אתרי הסקי המיוחדים שבה. אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו היינו מתים לעשות בה סקי!

© צילום מסך מהאינסטגרם

מונקו

אי שם ליד צרפת נמצאת נסיכות מונקו ששטחה הוא רק כשני קילומטר רבוע בערך. אבל אל תתנו לשטחה הקטן לבלבל אתכם, מונקו בעלת קזינואים רבים ומפוארים, מסעדות, מלונות, ואתרים רבים ויקרים מאוד. 

© צילום מסך מהאינסטגרם

דגסטן

תנו לנו לחדש לכם משהו, כשתשחקו בפעם הבאה בארץ עיר ותגיעו לאות ד', אז תדעו שדנמרק היא לא המדינה היחידה שאפשר לכתוב, כן כן, יש גם את דגסטן. דגסטן היא רפובליקה בדרום הפדרציה הרוסית ואדמתה עשירה באוצרות טבע כגון נפט, וגז. אך למרות כל זה, רוב תעשייתה כיום על חקלאות.                                         

© צילום מסך מהאינסטגרם

בוצואנה

בוצואנה היא מדינה במרכז אפריקה וגובלת במדינות כמו דרום אפריקה ונמיביה. היא קיבלה עצמאות ב-1966 ומאז התפתחה והפכה למובילה בתחומים רבים, ועובדה חשובה לא פחות - התגלו בה יהלומים רבים. מתי נמצא יהלומים גם באדמה שלנו?   

© צילום מסך מהאינסטגרם          

ברוניי

ברוניי היא מדינה הממוקמת בדרום מזרח אסיה וגבולה היבשתי היחידי הוא עם מלזיה. בברוניי שולט סולטאן שמועבר בירושה עוד מהמאה ה-14 והאקלים בה הוא חם וטרופי לרוב, אך גם כולל גשמים רבים. לנו נראה שמדובר במדינה מעניינת ומגוונת.

© צילום מסך מהאינסטגרם

טרינידד וטובגו

כן, גם לנו לקח המון זמן להגות נכון את השם. הכירו את טרינידד וטובגו שהיא מדינה הנמצאת מצפון לונצואלה, אי שם באיים הקריביים. המדינה שמציעה עמה נופים טרופיים מרהיבים הכריזה על עצמאותה בשנת 1962 ומאז משתייכת לחבר העמים הבריטי.

© צילום מסך מהאינסטגרם

לסוטו

לסוטו היא מדינה השוכנת בדרום יבשת אפריקה, וגובלת כולה ב... איך לא? דרום אפריקה. כלכלתה מבוססת ברובה על חקלאות, אך למרות זאת רוב תושביה חיים מתחת לקו העוני. לסוטו גם מכונה "הממלכה שבשמיים" בשל העובדה שרוב שטחה נמצא הרבה מעל פני הים ורכסי ההרים הרבים שבה.

© צילום מסך מהאינסטגרם

סנט לוסיה

סנט לוסיה הוא אי באיים הקריביים ונחשב לאחד היפים שבו וזאת בזכות נופיו הציוריים והטבע עוצר הנשימה שהוא מציע. בנוסף, מציע האי הטרופי גם אדמה נוחה לגידול יבולים ולכן האי הוא אחד הייצאנים הגדולים ביותר בעולם של פירות טרופים כמו בננה, קוקוס, פפאיה ומנגו, וגם של קהילה גדולה של חיות מרהיבות ושוניות דגים עצומות. ביי, הלכנו לקנות כרטיסי טיסה!

© צילום מסך מהאינסטגרם

קומורו

קומורו היא מדינה עצמאית באוקיינוס ההודי השוכנת בין מדגסקר למוזמביק וכוללת בתוכה שלושה איים. השפות המדוברות בה הן ערבית, צרפתית ושיקומור, אך לצערנו לאנשים בעלי דרכון ישראלי אין רשות להיכנס אליה. באסוש!   

© צילום מסך מהאינסטגרם                                                                                                      

כף ורדה

כף ורדה, או "הכף הירוקה" הם קבוצת איים השוכנים בסמוך לאפריקה ומציעים חופים מדהימים ומרהיבים עם צמחייה ירוקה ומגוונת, בקיצור - נופים שאפשר רק לחלום עליהם. למרות כל זה, התיירות בכף ורדה דלה מאוד, אולי מאחר שההגעה אליה כל כך מסובכת ודורשת לפעמים מספר טיסות.

© צילום מסך מהאינסטגרם

קיריבטי

אנחנו נשבעים שלא המצאנו את השם הזה, קיריבטי היא מדינת איים השוכנת משני צדדי קו המשווה באוקיינוס השקט. המדינה קיבלה את עצמאותה בשנת 1979 ומדוברות בה השפות אנגלית וגילברטית. הכלכלה שלה מבוססת בעיקר על חקלאות ודיג, והאקלים בה הוא חם ולח לאורך כל השנה. נראה לנו שהחום בארץ לא כל כך נורא אחרי ששמענו על קיריבטי.                                                                                                        

© צילום מסך מהאינסטגרם                                        

אנטיגואה

לא, לא טעינו והתכוונו ל"אנטיגונה", אלא לאנטיגואה - אי בים הקריבי. רוב שטח המדינה הוא מישורי והאקלים בה הוא טרופי, ולכן השינוי בין אקלימי עונות השנה השונים כמעט ולא מורגש.

© צילום מסך מהאינסטגרם
תגובות